שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מנכ"ל מוביט: "קשה לשכנע אנשים להוריד אפליקציה היום"
    ניר ארז, מנכ"ל ומייסד אפליקציית הניווט Moovit, הגיע לראיון באולפן ynet להסביר את ההצלחה העולמית של היישום, לתת עצות לסטארט-אפיסטים מתחילים וגם לדבר על תחושת הרווייה בשוק האפליקציות העולמי

    זוכרים שפעם הייתם מגיעים לתחנת האוטובוס ונאלצים לשאול את הנוכחים "קו 10 כבר עבר"? אז הימים האלה חלפו, לא מעט הודות לאפליקציית הניווט השיתופית Moovit, שהחלה לפעול בשנת 2012 ובתוך ארבע שנים הגיעה ל-50 מיליון משתמשים ב-68 מדינות. אז איך עושים את זה, ומה מעידה ההצלחה על שוק האפליקציות בארץ ובעולם? מנכ"ל ומייסד Moovit, ניר ארז, הגיע לראיון באולפן.

     

    צפו בראיון המלא:

     

    ניר ארז באולפן ynet    (צילום: אלי סגל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    "מוביט עונה על בעיה אמיתית שיש לאנשים בעולם, והיא די חוזרת על עצמה בהמון מדינות", מסביר ארז, "אני חושב שהסוד שבזכותו הצלחנו להגיע ליותר מ-1,200 ערים בעולם, הוא באמת הרצון של אותם משתמשים לעזור לנו לבנות את המידע של תחבורה ציבורית". ארז הוסיף מנסיונו כי סטארט-אפים בשוק האפליקציות יצליחו יותר ככל שיענו על בעיה אמיתית, והציע למפתחים לא לחפש כל מיני בעיות רק כדי להיות חלק מהסצנה. "העצה השניה, זה להיות מאד קשה עם ה'בייבי' שלך, לא להתאהב. האפליקציה זה לא הבן שלך ולא הבת שלך, מפתחים צריכים כל הזמן לבדוק את עצמם ולראות שהם באמת עושים את הדברים הנכונים".

     

    בנוסף, נשאל ארז על הדעיכה בשוק האפליקציות ובנכונות של משתמשים להוריד אפליקציות, והשיב כי "יש טרנד מאד ברור, בארצות הברית כמעט 70 אחוזים מהמשתמשים לא התקינו אפילו אפליקציה אחת בחודש האחרון. השוק ברווייה בהקשר הזה. יש מעל 2 מיליון אפליקציות בכל אחת מהחנויות, ולכן יש צורך באמת לפתור בעיה אמיתית כדי לשכנע אנשים להתאמץ ולהוריד אפליקציה למכשיר שלהם".

     

    כשנשאל על השלב הבא באבולוציה של שוק האפליקציות, השיב ארז כי לדעתו מתחיל להתרחש תהליך של מיזוג, שלפיו משתמשים מעוניינים לקבל יותר אפשרויות ושימושים באפליקציה אחת. "הצורה הכי קיצונית של זה היא ב-WeChat בסין, שהיא בעצם אפליקציית תקשורת שדרכה עושים הכל: משלמים דו"חות לעירייה, וגם עושים תקשורת וגם קונים דברים, אבל אם נסתכל על מוביט, אז בעצם לנסוץ ולחבר לנוסע שרוצה להגיע ליעד כלשהו את האפשרות שלו בתחבורה ציבורית - אוטובוסים, רכבות ועוד, אבל האם הוא יכול להשתמנש במונית כאחת האלטרנטיבות או לשלב אותה? וזה יכול להיות 'אובר' וזה יכול להיות 'גט'. לאחרונה יצרנו גם שילוב של קארפול - נסיעה שיתופית של מוביט, שמכניס עוד אלמנט נוסף של נסיעה. בשורה התחתונה אנשים רוצים לראות יותר אלמנטים בתוך אפליקציה אחת".  

     

     

     


    פרסום ראשון: 03.01.17, 14:49
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מנכ"ל מוביט: "קשה לשכנע אנשים להוריד אפליקציה היום""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים