שתף קטע נבחר

אופניים BH לינקס 6 במבחן - אנדורו למופת

האם הדרך מהלב אל הכיס שלכם עוברת דרך שלדת קרבון, מתלים ארוכי מהלך ואביזרי קצה? יצרנית האופניים הספרדית BH בונה על זה

בפעם האחרונה בה רכבנו על אופניים של חברת BH, היה זה דגם בסיסי עם שלדת אלומיניום וזנב קשיח. הפעם, כמעט שנה לאחר מכן, החלטנו ללכת על הקצה השני של הסקאלה - לינקס 6, דגם אנדורו-AM עם שלדת קרבון (סיבי פחמן), מהלך מתלים של 160 מ"מ ואביזרי קצה. דגם הממוקם בראש פירמידת הדגמים של BH, אופניים אגרסיביים סופר-מצוידים, שנועדו לספק יכולת גבוהה במגוון רחב של מצבים.

 

עוד על אופניים ורכב - מגזין שטח

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)
 

קופץ לעין: שלדת הקרבון עשויה מקשה אחת (מונוקוק) ומכילה את כל המרכיבים שאפשר לצפות כיום מתכנון מודרני ואגרסיבי. יש מתלה אחורי המפריד בין כוחות דיווש, בלימה ועבודת המתלה, וקיט אביזרים הכולל בין היתר מערך בלמים מרשים של מאגורה, MT5 עם קליפרים בעלי ארבע בוכנות, לצד מוט מושב הידראולי וחבילת המתלים הטובה ביותר כרגע - רוקשוקס פייק 160 מ"מ בעל מהלך משתנה, עם פוקס DPS בעל שלושה מצבים ופיקוד מהכידון.

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

רכיבה: ככל שעלתה המהירות, האופניים האלה הפכו לטובים יותר, עם עבודת מתלים מעולה הכוללת ספיגה נפלאה ושיכוך מדויק. הזנב הקצרצר של השלדה מאפשר הנפה קלה של הגלגל הקדמי, אפילו במורד. תכונות הניהוג הזריזות הפכו את הרכיבה לפינוק אמיתי ביער או במורד תלול, מהיר ומסולע בהר הנגב. הבלמים היו נהדרים בקצב בינוני, אבל דווקא בעומס חסרה במפתיע עוצמה. למרות זאת הם שמרו על תקשורת טובה ואפשרו לחוש את סף הנעילה בקצות האצבעות.


ציפיתי לסבול יותר בעליות, אך טעיתי. עם משקל עצמי נמוך יחסית של 12.5 ק"ג, ועם היכולת לנעול את המתלה האחורי ולקצר את מהלך המזלג, הטיפוס הפך לקליל (יחסית) גם במעלות ארוכים ומייגעים.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

סיכום: האיכות הכללית של הלינקס 6 מצוינת. שלדה קלה עם מתלים מתקדמים וקיט אביזרי קצה מרשימים הם רק חלק מיתרונותיהם. אישית, הייתי מחליף לסטם קצר יותר ולצמיגים מתאימים יותר לישראל מהמישלנים המקוריים. אך בשורה התחתונה, אלה אופניים שמאד מתאימים לסצינה המקומית. אבל איך משכנעים את הרוכב המקומי לוותר על מותגים מוכרים ונחשבים יותר? תמחור אגרסיבי כמובן. 19 אלף שקלים זה הרבה מאד כסף, אבל אופניים עם מרכיבים דומים מיצרנים מוכרים יותר, יעלו עוד אלפי שקלים. עשו לעצמכם את החשבון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני נאק
אופניים BH לינקס 6
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים