שתף קטע נבחר

החנות הווירטואלית הראשונה שלי

מה היתרונות של חנות וירטואלית? למי זה מתאים וכמה עולה להקים חנות כזו? כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים חנות קטנה ומטריפה באינטרנט

בשיתוף דואר ישראל

 

 

יש לכם את זה: אתם מעצבי בגדים מחוננים או אלופים באפייה או מומחים באיסוף פריטי יד שנייה משובחים, אבל עד עכשיו לא הצלחתם להתפרנס מהכישרון שלכם. אולי כדאי לכם לפתוח חנות וירטואלית?

 

כיום כבר מדובר בתופעה גורפת: עוד ועוד עסקים מציעים את מוצריהם ללקוחות באמצעות חנויות אינטרנטיות. בחלק מהמקרים מדובר בעסקים ותיקים המפעילים חנויות פיזיות ומוסיפים להן חנות וירטואלית. במקרים אחרים, החנות הווירטואלית היא הבסיס הבלעדי המשמש את העסק למסחר.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הקמת חנות וירטואלית עשויה להיות המפתח שלכם להצלחה, אבל לשם כך חשוב לקחת בחשבון את צורכי העסק ולהבין איך עובד המסחר באינטרנט. הנה כמה דברים שכדאי לדעת, אם אתם שוקלים להשיק חנות אונליין.

 

חנות וירטואלית: בשביל מה?

חנות וירטואלית היא, למעשה, אתר אינטרנט, שדרכו אתם משווקים מוצרים ללקוחות. הלקוחות מזמינים את המוצרים ומשלמים עליהם דרך האתר, ואז המוצרים נשלחים אליהם בדואר או באמצעות שליח.

 

יתרון מובהק שטמון בחנות וירטואלית לעומת חנות פיזית הוא החיסכון בעלויות. הקמת חנות פיזית כרוכה בדרך כלל בהשקעה כספית גבוהה בדמי שכירות, בריהוט ועיצוב החנות ובתחזוקה שלה. העלויות של הקמת חנות וירטואלית ותפעולה הן כמעט תמיד נמוכות בהרבה, וגם הזמן שצריך להשקיע בתפעול חנות כזאת עשוי להיות מצומצם יותר. לכן, חנות וירטואלית עשויה להתאים גם למי שמעוניין להקים עסק צדדי, כמקור פרנסה נוסף.

 

עוד יתרון קשור לפופולריות הגוברת של קניות באינטרנט. רשת האינטרנט הפכה להיות מקור מידע ומקום "בילוי" עיקרי עבור רובנו, ושם התרגלנו למצוא את כל מבוקשנו, כולל מוצרי צריכה ושירותים. יותר ויותר צרכנים מעדיפים לערוך קניות באינטרנט במקום בקניון, כדי לחסוך בטרחה ובזמן.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

באמצעות הקמת חנות וירטואלית תוכלו לפרסם את העסק שלכם בקלות יחסית ולחשוף אותו לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים, בהם כאלה שלא הייתם מצליחים להגיע אליהם בדרכים אחרות. דרך האינטרנט, ובסיוע הדואר, תוכלו להציע את המוצרים שלכם ללקוחות בכל רחבי הארץ ואפילו במדינות נוספות.

 

למה לא אתר רגיל?

למה לא להסתפק בהקמת אתר אינטרנט שיציג את העסק שלכם, אך למכור את המוצרים בנפרד?

 

זה בהחלט אפשרי, אך במקרה כזה, אתם עלולים לפספס לקוחות רבים. בדרך כלל, עדיף "להכות בברזל בעודו חם", כלומר לאפשר ללקוח לסיים את הליך הקנייה באופן מידי, דרך האתר, וכך להבטיח שהקנייה תתבצע. כמו כן, צרכנים רבים מעדיפים, כאמור, לבצע את הרכישה באופן דיגיטלי ולחסוך לעצמם הליכים נוספים, כמו הזמנה טלפונית או ביקור בחנות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

כמובן, לעומת אתר רגיל, הקמת חנות וירטואלית תחסוך גם מכם, בתור בעלי העסק, את הטרחה והעלויות הכרוכות בשיווק המוצרים באופן פיזי ללקוחות, ותאפשר לכם לייעל את הליך המכירה.

 

למי זה כדאי?

האם כל עסק יכול למכור את מוצריו באינטרנט? כמעט כל עסק. חשוב לוודא שאכן תוכלו לשלוח את המוצרים ללקוחות באמצעות הדואר. אם אתם מוכרים מוצרים עדינים ושבירים, כגון כלי זכוכית, או מוצרים כבדים וגדולים במיוחד, ייתכן שתחליטו שלא משתלם לכם לפתוח חנות וירטואלית, בגלל עלויות המשלוח הגבוהות.

ההשקעה בפתיחת חנות וירטואלית הופכת יותר משתלמת, ככל שיש ברשותכם מגוון רחב יותר של פריטים למכירה. במקרה כזה, אם תבחרו להקים חנות פיזית, תזדקקו לחנות רחבת ידיים, שתתקשו לעמוד בעלויות הקמתה ותפעולה. כמו כן, בחנות וירטואלית תוכלו להציג בקלות ובאופן מושך לעין את כל מגוון המוצרים שברשותכם.

 

בשורה התחתונה, הקמת חנות וירטואלית תתאים למגוון רחב מאוד של עסקים, כולל כאלה שמציעים מוצרים שמצריכים מדידה והתאמה אישית, כמו מוצרי הלבשה.

 

החסמים שעצרו בעבר צרכנים מרכישות באינטרנט, כמו הרצון למדוד ולמשש את המוצר לפני הרכישה או החשש מביצוע תשלום דרך האינטרנט, הולכים ומתפוגגים. מסייעים לכך פתרונות הולמים שנוצרו במסחר האלקטרוני כמענה לחששות של צרכנים, כמו האפשרות להחזיר מוצר לא מתאים וכן הליכי תשלום מאובטחים, שמבטיחים שפרטי הלקוח יישארו חסויים ומוגנים.

 

כמה זה עולה לכם

בדרך-כלל, לשם הקמת חנות וירטואלית, תצטרכו לשכור את שירותיהם של מומחים בתחום, אם כי תוכלו לעשות זאת גם בעצמכם, אם יש לכם ידע מספיק.

טווח המחירים של הקמת חנות וירטואלית הוא רחב למדי, ועשוי לנוע בין אלפי שקלים בודדים ל-15 אלף שקלים וגם יותר. עלויות ההקמה יהיו תלוית, בין השאר, באופי ובתכנים של האתר. הקמת אתר משוכלל ומעוצב ברמה גבוהה תעלה יותר מהקמת אתר פשוט בעל עיצוב בסיסי.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

בכל מקרה, חשוב שהאתר ייבנה על-פי צרכי העסק ויציע למשתמשים חווית קניה נעימה ונוחה. למשל, חשוב שהאתר יציג את המוצרים בצורה מושכת, שיספק את כל המידע הנדרש ללקוחות לצורך הקנייה ושהליך התשלום לא יהיה מסורבל מדי. כמו כן, תשתית האתר צריכה להיות איכותית מספיק, על-מנת למנוע תקלות בתפעולו.

 

אלה גורמים שמומלץ מאוד להביא בחשבון, כאשר אתם שוקלים כמה להשקיע בהקמת החנות הווירטואלית שלכם.

 

מה הלאה?

הקמתה של חנות וירטואלית היא רק תחילת הדרך. על-מנת לשווק את המוצרים שלכם בצורה המיטבית ולגרום לחנות שלכם להצליח, תצטרכו לטפל באופן שוטף בעוד כמה נושאים.

 

אם אתם מעוניינים לחשוף את העסק שלכם ללקוחות חדשים ורבים ככל האפשר תצטרכו להשקיע גם בקידום אתר החנות באינטרנט. נוסף על כך, חשוב לתפעל את החנות הווירטואלית בצורה יעילה, שתענה על צורכי הלקוחות. למשתנים כמו אמינות, זמינות, ומהירות יש חשיבות מכרעת להצלחה ולמוניטין של החנות שלכם.

 

בשיתוף דואר ישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים