שתף קטע נבחר

בג"צ למשרד התחבורה - לבחון את פתיחת מנהרות הקסטל

שופט העליון יורם דנצינגר קיבל אתמול בערב חלקית את העתירה של תושבי מבשרת נגד פתיחת מנהרת הקסטל והורה למשרד התחבורה להשיב לטענות התושבים עד ליום ראשון הקרוב. לטענת תושבי מבשרת השינויים בכביש מספר 1 יפגעו קשות בגישה ליישוב ברכב פרטי ובעיקר בתחבורה ציבורית

תושבי הישוב מבשרת ציון עתרו אתמול (יום ג') לבג"ץ נגד פתיחת מנהרות הקסטל החדשות בשבוע הבא. התושבים דורשים מבית הדין הגבוה לצדק להוציא צו ביניים נגד פתיחתן ולחייב את המדינה לתקן את הפגיעה הקשה בתנועה ליישוב שיגרמו השינויים בכביש מספר 1.

 

מנהרת הקסטל (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
מנהרת הקסטל(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

שופט העליון יורם דנצינגר קיבל אתמול בערב חלקית את העתירה והורה לשר התחבורה ישראל כץ ולמשרדו, לחברת נתיבי ישראל ולוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) להשיב לטענות התושבים עד ליום ראשון הקרוב. אז יחליט האם להוציא את הצו או לקבוע דיון בנושא. לעתירה הצטרפו עד עכשיו 1,100 מתושבי מבשרת, שמיוצגים בידי עורכי הדין מוטי חזיזה, דניאל עזריאל ומשה עזריאל.

 

במבשרת מתגוררים כ-30 אלף איש, ועד לתחילת העבודות על הכביש הם נהנו מכניסות ישירות ליישוב מאזור מוצא וממחלף הראל, וממאות אוטובוסים בין־עירוניים לכל רחבי הארץ שעוצרים לאסוף נוסעים במחלף. לפי משרד התחבורה נוסעים בכל יום כ־3,000 איש בקווים הבין־עירוניים שעוצרים במחלף הראל, כולל תושבים מיישובים סמוכים.

 

במסגרת בניית הגשר החדש שמחליף את סיבוב מוצא בוטלה כבר הכניסה המזרחית לישוב מכביש מספר 1 מכיוון ירושלים, וכעת ניתן להגיע אליה רק מדרך "יער ירושלים" ובית זית. עם חנוכת המנהרות החדשות, תתבטל גם הכניסה ליישוב ממחלף הראל ואז יצטרכו התושבים לנסוע דרך המנהרות, במסלול ארוך ב־1.2 ק"מ, ואז לעלות בחזרה ליישוב בנתיב שיכלול גם רמזור ויאריך את דרכם בכרבע שעה לפי הערכות. גם תנועת האוטובוסים תצומצם ותועבר ממחלף הראל למחלף עין חמד הסמוך, שמחוץ ליישוב.

 

גשר מוצא (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
גשר מוצא(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

"הקריבו את מבשרת בשביל הכביש המהיר", אומר שי בנימין, מוועד הפעולה של התושבים. "הפגיעה בתנועה באוטובוסים אל היישוב ובתוכו תגרום לרבים לחזור לרכב פרטי, ותגדיל את הפקקים בכניסה לירושלים", אומר יוסי סעידוב מארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות".

 

המנכ"ל החדש של חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הודה באחרונה במפגש עם תושבי מבשרת, שנאבקים כבר שנים בתוכנית, כי תכנון הכביש שבוצע לפני עשור אכן לא התאים לצורכי היישוב. נתיבי ישראל הקפיאה בינתיים תוכנית לביטול גשר הראל, וכעת היא מציעה ביחד עם משרד התחבורה לבנות כניסה נוספת ליישוב מהגשר החדש מעל מחלף מוצא בעלות של כמה עשרות מיליוני שקלים, סכום נמוך ביחס להיקף הכולל של הפרויקט בסך 2.4 מיליארד שקל. היום אמור הפתרון להיות מאושר בישיבה עם מועצת היישוב, אולם הוא עוד חייב תכנון ועבודה, שמשרד התחבורה טוענים שיוכלו לבצע עוד ב־2017.

 (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל) (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
(הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
  

ממשרד התחבורה נמסר: "הכביש המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שיקצר את דרכם של עשרות אלפי נהגים הנוסעים מדי יום בכביש ירושלים תל-אביב. משרד התחבורה ונתיבי ישראל מקדמים עם מועצת מבשרת מספר פתרונות תחבורתיים. התושבים יוכלו להגיע למחלף חמד באמצעות 3 קווים חדשים, שיופעלו בתדירות גבוהה, וייהנו מקו חדש מהיישוב לת"א. כמו כן, מקודמת כניסה נוספת מכביש 1 לחלקה המזרחי של מבשרת. במקביל מקודם כביש 16 שיציע כניסה ישירה מירושלים למוצא".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
מנהרות הקסטל
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים