שתף קטע נבחר

מוכרים, קונים ומרוצים: כל הכללים למכירה וקנייה באינטרנט

מכירה באינטרנט היא אומנות בפני עצמה וכך גם הרכישה ברשת. איך מגדילים מכירות באינטרנט ומה כדאי לדעת כשיוצאים למסע קניות וירטואלי?

בשיתוף דואר ישראל

 

שיווק מוצרים באינטרנט הוא עולם עם חוקים משלו. בהיעדר קשר פיזי ישיר עם הלקוחות, נדרשים בעלי חנויות ברשת להפעיל שיטות מכירה ייחודיות כדי למשוך לקוחות ולייצר מכירות. מצד שני, גם לקונים באינטרנט כדאי לסגל לעצמם "חוכמת רשת" לפני שהם מערימים מוצרים לעגלת הקניות הווירטואלית שלהם.

 

תפסנו את נוי קדם-מדמון, ראש מערך התקשורת וההסברה בדואר ישראל, לשיחה על שיטות מכירה ורכישה מומלצות ברשת. לשמור ולזכור.

 

מוכרים ברשת? כך תגדילו מכירות

 עיצוב ותצוגה: חלון ראווה וירטואלי

קדם-מדמון: "עמוד הבית הוא חלון הראווה של החנות. מומלץ לשים בו פריטים ייחודיים ומותגים שמעניינים את קהל היעד ולהדגיש הנחות, מבצעים והטבות, כמו שילוח בחינם. חשוב שעיצוב האתר יאפשר לנווט בתוך החנות בקלות ושיהיה מזמין ומותאם לקהל היעד. למשל, לחנות שפונה להורים לילדים צעירים, כדאי לשלב באתר תמונות צבעוניות של ילדים. עם זאת, עדיף שלא יופיעו בעמוד הבית יותר מעשר תמונות, ושלא יהיו קטנות מדי".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

ואיך להציג את המוצרים עצמם? קדם-מדמון: "בעמוד הבית יש להציג קטלוג שניתן לאתר בו מוצרים בקלות, לפי קטגוריות, מידות ומחירים. כמו כן, כדאי לציין תכונות של המוצרים שעשויות לעניין את קהל היעד: למשל, שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים או מה המפרט הטכני של המוצר, אם מדובר במוצר אלקטרוני. מידע כזה מומלץ להציג רק אחרי הקלקה על תמונת המוצר כדי לא ליצור עומס בדף הבית".

 

מומלץ גם להשקיע בצילום איכותי של המוצרים ולצלם את המוצר עם אביזרים נלווים כדי להמחיש את אופן השימוש בו.

 

שירות לקוחות: אמינות ויצירתיות

"בעלי חנויות אינטרנטיות נוטים להקל ראש בשירות לקוחות, אבל זו טעות, כי שירות לקוחות הוא אחד העוגנים של העסק", אומרת קדם-מדמון.

 

על מה לשים דגש? קודם כל, צריך לעמוד בהתחייבויות ללקוחות: לספק את המוצרים לפי לוח הזמנים המוצהר בחנות ולספק מוצרים שתואמים לציפיות הלקוחות ולמידע שניתן באתר. מעבר לזה, מוסיפה קדם-מדמון, חשוב להקפיד על דיאלוג שוטף עם קהל היעד, דרך האתר והפייסבוק כדי לקבל פידבק, ואפשר אפילו להתקשר מעת לעת ללקוחות.

מומלץ לשקול גם שיטות נוספות מהסוג היצירתי. ניתן, למשל, להקים מועדון לקוחות ולהפיץ מיילים עם עדכונים לחברי המועדון, לקיים מפגשים פיזיים עם נציגים של קהל היעד וגם לפתוח באתר החנות בלוג שבו יוצג סיפור המותג.

 

שילוח: מגוון אפשרויות

קדם-מדמון ממליצה להציע ללקוחות גם שילוח חינם וגם שילוח מהיר בתשלום. כך תתאימו את עצמכם להעדפות השונות של הלקוחות. אפשרות נוספת: להציע ללקוחות חוזרים הנחה על דמי השילוח או משלוח חינם מעל סכום קנייה מסוים.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

קדם-מדמון: "דואר ישראל מעמיד לרשות בעלי החנויות מגוון מסלולי שילוח: החל משילוח רגיל דרך סניף הדואר ועד לשליחות עד הבית, תוך שלושה ימי עסקים או בו ביום. פיתחנו פלטפורמה עם חברת ebay שמאפשרת לבעלי חנויות לשלם על השליחות דרך אתר הדואר ולשלוח את המוצרים ישירות ללקוחות בלי לצאת מהבית. מסלול נוסף, המיועד למוצרים שמשקלם עד שלושה ק"ג, מתבסס על הפריסה הארצית של נקודות המסירה של הדואר. המוצרים נאספים מהעסק ומועברים לנקודת מסירה שבחר הנמען".

 

השורה התחתונה: מחירים ותשלום

מומלץ לצאת במבצע מכירות לפחות אחת לעונה, אומרת קדם-מדמון, ולא לשכוח להודיע על כך ללקוחות: באתר ובדף הפייסבוק של החנות ודרך המייל.

 

גם את הליך הקנייה עצמו אסור להזניח. לדבריה, "יש לשאוף לכך שהלקוח יבקר במספר שדות מינימלי לצורך התשלום ויקבל אישור מהיר על התשלום. כיוון שיש לקוחות שחוששים להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם באתר, מומלץ להציע מספר דרכי תשלום, כולל תשלום דרך PayPal ותשלום באמצעות כרטיס אשראי נטען".

 

קונים ברשת? כך תקנו חכם

 לבדוק ולהשוות

קדם-מדמון: "כשקונים ברשת מומלץ מאוד לבדוק מה כותבים גולשים אחרים על החנות ומה וכיצד דורגה על-ידם. כדאי גם לקרוא על המוצר ולהשוות בין חנויות אינטרנטיות שמציעות את אותו מוצר".

 

אם יש לכם נגישות למוצר בחנות פיזית כלשהי, מוסיפה קדם-מדמון, מומלץ שתבחנו אותו במו עיניכם ותמדדו אותו, במידת הצורך, לפני הרכישה אונליין.

 

שיישלח אליי, שיישלח

אם אתם רוצים שהפריט שרכשתם יגיע אליכם מהר ועד הבית, תצטרכו לרוב לשלם עבור המשלוח. מסקרים של דואר ישראל עולה שרוב הלקוחות בארץ מוכנים לשלם דמי משלוח בסך 50-20 שקלים, בייחוד כשמדובר בפריטים יקרי-ערך.

 

נוי קדם-מדמון
נוי קדם-מדמון

 

קדם-מדמון ממליצה לקונים לציין בעת הזמנת הפריט מספר טלפון נייד ומיקוד, ולא מספר טלפון קווי, כך שיוכלו לקבל מסרונים בזמן אמת על מיקום הפריט ועל הגעתו ליעד. אם הקונה מזמין את הפריט למקום העבודה שלו, חשוב שיציין מספר חדר וקומה. ניתן גם לעקוב אחרי סטטוס הפריט דרך הפורטל האישי של הדואר.

 

יש החלפות?

האותיות הקטנות גם הן חשובות, מדגישה קדם-מדמון. לדבריה: "כדי למנוע אכזבות, חשוב לבדוק מהי מדיניות ההחלפה וההחזרה של העסק ואם החזרת המוצר כרוכה בדמי שילוח. בכל מקרה, צריך לזכור, שלפי החוק בישראל, מותר להחזיר לעסק מוצר שנרכש מרחוק תוך 14 יום ולבטל את העסקה בהודעה בכתב או במייל, גם אם נעשה שימוש במוצר. התנאי הוא שהלקוח מספק מסמך המפרט את התנאים המהותיים של העסקה. לכן חשוב לשמור תיעוד של פרטי העסקה. העסק, מצדו, רשאי לגבות דמי ביטול על העסקה".

 

שימו לב: אם המוצר נרכש מחנות בינלאומית, סוגיית הביטול וההחלפה כפופה לחוקי המדינה הרלוונטית, ולכן חשוב לבדוק מראש מהי המדיניות המוצהרת של החנות בנושא זה. ואיך מחזירים את המוצר לחו"ל? קדם-דמון: "לרוב יש לבצע שילוח מחדש של המוצר לחנות, בתשלום, ומומלץ להשוות מחירים בין מספר אתרי שילוח. כדאי גם לדעת שיש בארץ לא מעט קבוצות פייסבוק במסגרתן ניתן לסחור במוצרים שנרכשו בחו"ל ולהשיג פריטים מוזלים במחירים אטרקטיביים".

 

בשיתוף דואר ישראל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים