שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קרב על מסלול וירטואלי - הצעירים שוב ניצחו
    שניים מנהגי המירוץ הבולטים ביותר בישראל כיום התייצבו למירוץ נגד צמד נהגי עבר, כדי להוכיח שוב שגם הגיל עושה את התרגיל. בהיעדר מסלול מירוצים אמיתי, נערך הקרב במרתף ברמת החייל

     

    צילום: ירון שרון, עריכה: דפי מקל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הסימולטורים לנהיגת מירוץ של חברת SimRace הם הדבר הרחוק ביותר ממשחק ילדים שתוכלו להעלות בדעתכם. נכון להיום, למעט מערכות נדירות, סופר-מתוחכמות במאות אלפים ואף מיליוני דולרים ליחידה, הם הדבר הקרוב ביותר לנהיגת מסלול וירטואלית במכונית מירוץ אמיתית, על מסלול אמיתי, שתוכלו לעשות. לא רק בישראל.

     

    בדומה למקובל בחיל האוויר למשל, גם כאן משמשים הסימולטורים את נהגי המירוץ המקצועיים לאימונים שנמשכים עד כמה שעות בכל יום. כיולים שונים, ניסוי חלקים חדשים, התאמת צמיגים, בדיקות אווירודינמיות וכמובן היכרות עם מסלולים חדשים, הכל בתפריט. לא רק מכיוון שזה זול הרבה יותר מאימון אמיתי במסלול שחכירתו יקרה להחריד וממילא לא תמיד זמין. הם מאפשרים ללמוד מגוון אינסופי של מצבים ומאפשרים למצוא את נקודות הקצה של הנהג והרכב, מבלי לשלם על כך בנזקים שמשביתים את הפעילות עד תיקון, במקרה של טעות.

     

    למעשה, כיום משתמשים כל נהגי המירוץ, בכל הקטגוריות, בסימולטורים מתוחכמים המסייעים להם באופן משמעותי כאשר הקבוצה מגיעה למסלול עצמו לקראת מירוץ.

     

    מימין לשמאל - בר, אלון, חגי, פרדי והלל (צילום: קובי ליאני)
    מימין לשמאל - בר, אלון, חגי, פרדי והלל(צילום: קובי ליאני)

     

    כדאי להסביר כי תוכנת הסימולטור ומערך ההגה-דוושות-בורר הילוכים-מסך אומנם לא מדמים כוחות צד הפועלים על גוף הנהג, ואינם מפיצים ריח אדי דלק צמיגים חרוכים, מצמדים ובלמים כמו בנהיגת מכונית מירוץ אמיתית, אבל גם בחדר הממוזג שבבניין המשרדים ברמת החייל הם יגרמו לכם להזיע. שכן המערך מדמה באופן הקרוב ביותר האפשרי את התנהגות מכוניות המירוץ השונות. החל בקארטינג, טרופי טראק, מכונית ייעודית לדריפטים, דרך מכוניות סאלון, GT, חד-מושבית ונאסקאר, ועד המקלארן של סנה והמרצדס של המילטון.

     

    הוא מציע מאות מסלולים מכל רחבי העולם, מקטנים ונידחים ועד המפורסמים שבהם, ברמת פירוט בלתי נתפסת - כולל קפלי קרקע, אספלט משובש ומה בעצם לא. הסימולטור גם מאפשר לקבוע מגוון תנאי מזג אוויר כולל טמפרטורה חיצונית, וכמובן כל כיול אפשרי למכונית המירוץ. החל מתרכובת הצמיגים ולחץ האוויר שבהם, דרך כיול כל מערך אפשרי כמו בלמים, יחסי העברה, בקרות שונות ועוד.

     

     (צילום: קובי ליאני)
    (צילום: קובי ליאני)

     

    ומכיוון שעדיין אין לנו מסלול אמיתי, אבל בכל זאת יש מספר גדל והולך של ישראלים המגיעים להישגים מרשימים בתחום הספורט המוטורי, החלטנו להפגיש למירוץ וירטואלי את אחד מנהגי המירוץ הבולטים של שנות ה-80 בישראל, ואולי נהג המסלול המעוטר ביותר מהדור הוותיק, פרדי פריהאוף, שרשם על שמו את מירוץ הסיבולת המפורסם "24 השעות של ספא". עמו בקבוצה הבוגרת נהג עורך ערוץ הרכב, שהתחרה באותן שנים במירוצי פורמולה 2000 באירופה. את הדור הצעיר ייצגו אלון דאי, אלוף אירופה עד גיל 25 במירוצי נאסקר ובר ברוך, המתחרה עם למבורגיני באליפות איטליה ב"סופר GT קאפ".

     

    עד אלפית השניה. הצוות המתחרה
    עד אלפית השניה. הצוות המתחרה

     

    כדי לאזן בין דור המכאניקה לדור ההייטק, וגם כדי לסייע לשני הזקנים שלא לצאת מתוסכלים מדי מול צמד נהגי המירוץ הפעילים ומנוסי הסימולטור, פרדי והלל נהגו בפרארי 458 GT3 (הדומה לרכב המירוץ של בר), בעוד החברה הצעירים נהגו בטויוטה סליקה משנת 1987 (הדומה לטויוטה AE86 איתה ניצח פרדי בספא). ובכל זאת.

     

    תודות ל-SimRace

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קרב על מסלול וירטואלי - הצעירים שוב ניצחו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים