שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מרידה ביג טרייל 800 במבחן - רחב זה כיף
    מרידה החליטה לוותר לחלוטין על מתלה אחורי בדגם עם צמיגים גדולים. איך זה עובד, כמה הם מהנים ומה גונב את ההצגה - סקירה מהירה

    מרידה נקטה בגישה שונה לגמרי כדי לטפל בהיסטריה סביב צמיגי "פלוס" שמנמנים. היצרנית הוותיקה בחרה שלא להסב שלדה קיימת כדי לאכלס את הצמיגים הגדולים, ולא להתפשר עם גיאומטריה שנועדה לעשות משהו אחר לגמרי. באופן שמאד לא אופייני ליצרניות כה גדולות, היא בנתה אופניים חדשים, שנועדו בבסיסם להבליט את התכונות היותר-טובות של הצמיגים הללו, ועל הדרך להחזיר לשטח את אופני השבילים קשוחי הזנב. הביצוע אינו מושלם אמנם, אבל בהחלט קרוב לשם.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    על אופני הרים ועוד - מגזין שטח

     

    יעוד ותפיסה: כיף, כיף ועוד כיף. אלו אינם אופניים לרוכב סינגלים מתחיל, אלא דווקא לרוכב מיומן שרוצה אופניים ל"כסח"  של שעתיים. שלדת האלומיניום עשויה היטב, עם ניתוב כבלים פנימי, ראש היגוי חרוטי ושאר מאפייני שלדה מודרנית. המבנה משלב זווית הגוי מתונה וזנב קצר מאד, המרמזים על פוטנציאל שובבות ועליזות מתקדם.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    אבזור: החבילה מאד מוצקה ועמידה: מעביר אחורי SLX עליו פוקד שיפטר XT (זול יחסית), מעצורים הידראוליים מבית שימאנו M447 עם דיסקים של 180 מ"מ. ההילוכים הם סידור של 1X11 כאשר הפלטה האחורית ענקית - 46 שיניים. בחזית מזלג רוקשוקס YARI נהדר עם 130 מ"מ של מהלך, ציר Boost מעובה ואליו מחוברים סטם קצרצר וכידון סופר-רחב לטובת זירוז ההיגוי.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    נאבות רחבות (Boost) שרוכות לחישוקי גלגל של מרידה ועליהם צמיגי "2.8 טיובלס של מאקסיס. יש גם מוט אוכף הידראולי של מרידה, ומשקל עצמי של כ-13.5 ק"ג מוכנים לרכיבה. המחיר: 8,200 שקלים.

     

    רכיבה: לקח לי קצת זמן להבין את האופניים הללו, עם צמיגים רחבים וזנב קשיח המאפשר לזהות את התרומה המדויקת של הגומי לפסטיבל. המובן מאליו אכן שם. גגם אם הם לא הופכים אותך למהיר יותר על שבילים, תוספת הגומי מאפשרת להמשיך ולדווש בזמן מעבר סלעים, ולמצוא אחיזה היכן שאחרים מחליקים. מאד מרשים.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    ומלבד זאת, המון חיוכים. זריזות ההיגוי דורשת הסתגלות, הזנב קצרצר ויש הרבה משקל מאחור שעוזר להרים את הפרונט מעל מכשולים, או פשוט לבצע חצאי סיבובים באוויר. ומצד שני, זווית היגוי שטוחה ומזלג קדמי נהדר מקנים בטחון רב במעברים טכניים, ומאפשרים לטוס במורדות סלעיים ומפותלים בקצב הדורש אישפוז בכפייה.

     

    יש גם בעיות, שכן ההיגוי מעורפל עם לחץ צמיגים נמוך, הגלגל האחורי מרגיש "נמרח" והמשקל העצמי משמעותי למדי ומכביד בטיפוסים. אלה לא אופניים לטיול XC ארוך.

     

    שווה, פחות שווה: מוט האוכף של מרידה היה תגלית. תפקד נהדר והפך מכפיל כוח בעיקר בסינגלים טכניים ומורדות. מנוף התפעול בצורת שיפטר הילוכים - מבריק. ההתנגדות לגלגול של הצמיגים השמנים הייתה כמובן פחות משמעותית עם לחץ אוויר גבוה, אך אז נעלם היתרון היחסי של ספיגת המהמורות. ניתוב הכבלים והעיצוב - מעולה.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    מה פחות? מעצור קדמי חזק יותר היה מסייע כאן כמו-גם דיאטה של שני ק"ג לפחות. 

     

    סיכום: מרידה ביג טרייל 800 היו תגלית עבורי, אופניים שגרמו לי להבין טוב יותר מה טוב - ומה לא - בצמיגים הרחבים. הביצוע מעולה בדרך כלל, ושאפו ליצרן המיינסטרים על זליגה מאיזור הנוחות. חשוב עם זאת לזכור, הם לא יכולים להיות אופניים יחידים בבית, אלא בעיקר נשק מושלם לגיחת בוקר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מרידה ביג טרייל 800 במבחן - רחב זה כיף"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים