שתף קטע נבחר

הכירו את Bizzabo

מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים. בכל שבוע נזכה להצצה מיוחדת למסלול שעשו מישראל לתפוח הגדול. סטארט-אפ השבוע שלנו הוא ביזאבו. שלושת הישראלים מאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו.

Bizzabo

פלטפורמה טכנולוגית לניהול ושיווק של כנסים ואירועים עסקיים. Bizzabo מאפשר לחברות וארגונים לתכנן ולהוציא לפועל אירועים בצורה יעילה יותר, תוך ניטור, ניתוח ותרגום האינטראקציות הדיגיטליות, לכדי איסוף מידע מועיל. השימוש במוצר מסייע לבנות אתרי כנסים, לנהל רישום משתתפים, לנהל קמפיינים שיווקים וליצור רשתות חברתיות-עסקיות סביב האירועים.

 

תעודת זהות:

 

מייסדים:  אלון אלרואי, בועז כץ וערן בן-שושן

 

שנת הקמה: 2012

 

שנות עבודה בניו יורק: הקמנו את החברה בניו-יורק לפני ארבע שנים, היום יש לנו כאן 30 עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: פלטפורמה טכנולוגית לניהול ושיווק של כנסים ואירועים עסקיים. ב-Bizzabo מאמינים שאירועים הם המקום הטוב ביותר לבנות יחסים, ליצור חוויה ייחודית, למקסם מכירות, ללמוד נושאים חדשים ולקדם קריירות. שוק האירועים הוא אחד הגדולים בעולם ומוערך ב-560 מיליארד בשנה. בארה״ב לבדה, מתקיימים 2 מיליון אירועים עסקיים בהם מבקרים יותר מ-200 מיליון איש. Bizzabo מאפשר לחברות וארגונים לתכנן ולהוציא לפועל אירועים בצורה יעילה יותר, תוך ניטור, ניתוח ותרגום האינטראקציות הדיגיטליות, לכדי איסוף מידע מועיל. השימוש במוצר מסייע לבנות אתרי כנסים, לנהל רישום משתתפים, לנהל קמפיינים שיווקים וליצור רשתות חברתיות-עסקיות. כיום, לקוחות החברה מגיעים מיותר מ-50 מדינות מרחבי העולם.

 

איך נולד הרעיון?

החברה הושקה ב-2012 במסגרת תוכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה. בעוד שלושת היזמים (ערן בן שושן, אלון אלרואי ובועז כץ) עבדו על סטארט-אפ אחר והתרוצצו בין אירוע לאירוע בניסיון לעשות נטוורקינג ולקדם את הרעיון, התברר להם מהר מאוד ש״משהו שבור״ בשוק הכנסים ושם נמצאת ההזדמנות הגדולה עבורם. לאחר שדיברו עם מאות הולכי ומארגני כנסים גילו כי הבעיה שזיהו משותפת לכולם ושהתזמון לבנות חברה גדולה בתחום הוא אידאלי.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

זיהינו מספר גורמים שהתחברו ועזרו לנו להבין שכדאי לעזוב הכל, וללכת על זה: ישנו צורך חזק בשוק לחוויה טובה יותר, גודל השוק הוא עצום וארגונים מוציאים המון כסף על אירועים. מעל הכל, גילינו שיש לנו דחף אמיתי לבנות חברה שתשנה ותוביל את השוק. אנחנו מאמינים גדולים באנשים ובכוח של אנשים לעשות את כל ההבדל. מהרגע הראשון הקפנו את עצמנו ב״ביזבוארים״ שהם שחקני נשמה, שמובילים חדשנות ושלוקחים את החברה קדימה יחד איתנו.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

עברנו לניו-יורק בשלב הרבה יותר מוקדם מהשלב שבו בדרך כלל חברות ישראליות עוברות לניו-יורק. מהלך זה איפשר לנו להגיע להיכרות מעמיקה עם השוק ולקבל החלטות איכותיות יותר, מהר יותר. הסיבה שבחרנו ניו-יורק היא כי הבנו שתקשורת בריאה ורציפה בין הצוות הישראלי לאמריקאי היא קריטית בשלביה הראשונים של החברה. מבחינתנו, מעבר לסיליקון וואלי וניהול תקשורת בהפרש של 10 שעות למשרד בארץ, לא הייתה אופציה. בנוסף לכך, סצנות הטק בניו-יורק, האמריקאית והישראלית, החלו לנסוק, וגרמו למעבר הראשוני להיות קל מהצפוי. העובדה שניו-יורק זו עיר מדהימה לחיות בה כמובן מאוד עזרה לקבלת ההחלטה.

 

אלון אלרואי, בועז כץ וערן בן-שושן. ביזאבו ()
אלון אלרואי, בועז כץ וערן בן-שושן. ביזאבו

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

הנסיקה המשמעותית חלה כתוצאה מהחלטה נועזת בשעת לילה מאוחרת שעלינו לעשות pivot במוצר ולהפוך מאפליקציית נטוורקינג לאירועים, לפלטפורמה אינטגרטיבית שנותנת מענה מקיף מקצה לקצה עבור הלקוחות שלנו. הפכנו מוצר שהיה nice to have ל- must have, זיקקנו את ה- product market fit ומאותו הרגע התחלנו לנסוק למעלה בקצב מאוד מהיר. לולא היינו מקימים נוכחות בניו יורק, אנחנו מעריכים שלא היינו מבינים את השוק והלקוחות מספיק מהר ויתכן שלא היינו מספיקים לעשות את ה- pivot המוצלח.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

אם היינו יכולים לקחת את הזמן לאחור, ברור לנו שהיינו מקשיבים ללקוחות בפרופיל המתאים הרבה יותר מהר בתהליך. מהרגע שהבנו שזה אחד מהכלים הכי חשובים להצלחה, שינינו דפוסי פעולה והתחלנו לרוץ הרבה יותר מהר. בנוסף, כנראה שהיינו נותנים הרבה יותר חשיבות למודל עסקי בשלב מוקדם יותר. לא משום שכסף הוא ה״חמצן״ של כל חברה, אלא בעיקר משום שזוהי האינדיקציה הטובה ביותר לכך שהלקוחות מקבלים ערך משמעותי מהמוצר. למדנו שעד שלקוחות לא משלמים סכום כסף משמעותי בעבור מה שבנינו, קשה לדעת בצורה וודאית שאנחנו דוהרים בכיוון הנכון.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

בהנחה שכבר הקמתם חברה בישראל, המהלך של לפצל את הצוות הוא מאוד משמעותי ועלול להאט את ההתקדמות אם לא מנוהל כהלכה. לכן, המלצתנו היא להגיע לעיר רק לאחר שיש מספר משמעותי של לקוחות משלמים. במידה ואתם בשלב הרעיון ויכולים לעבור לעיר ללא פיצול הצוות, יש המון יתרונות לעבור כולם יחדיו.

הדבר שבאמת גורם למעבר לניו-יורק להצליח הוא תרבות ארגונית חזקה ותקשורת מצוינת בין היזמים והצוותים. זהו מרכיב שבלעדיו אין זכות קיום לחברה. להקים סטארט-אפ מצליח זה מהלך קשה ורצוף מכשולים ואתגרים. כאשר כולם מלוכדים סביב אותם ערכים חזקים, ניתן לצלוח את הכל.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

14.5 מיליון דולר

 

מחפשים עובדים?

כן! אנחנו צומחים מאוד מהר ומגייסים אנשים מבריקים שיצטרפו למשפחת Bizzabo!

חפשו ב- www.bizzabo.com

 

כתובת בעיר: 43 West 23rd Street, New York, NY 10010

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל SOSA NY. WWW.IsraeliMappedinNY.com


פורסם לראשונה 09/02/2017 23:19

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים