שתף קטע נבחר

המשבר באל על: נחתם ההסכם בין ההנהלה לטייסים

לאחר שאתמול הושגו הבנות בין הנהלת אל על לוועד הטייסים על הנושאים שהיו במחלוקת, חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי חדש ועשו סוף למשבר בחברה. אל על: "מתנצלים בפני ציבור הנוסעים ובטוחים שיחד נשיב את החברה לפעילות סדירה"

תם המשבר באל על. לאחר שאמש הושגו הבנות בין הנהלת חברת התעופה לוועד הטייסים, חתמו היום (ו') הצדדים על הסכם קיבוצי חדש באופן רשמי ובכך עשו סוף לסכסוך שנמשך שבועות וכלל גל של ביטולי טיסות, בקשה להתפטרות טייסים ומאבק משפטי מתוקשר.

 

"לאחר שאמש הושגו ההבנות המסדירות את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67, נחתם היום בצהריים הסכם בין הנהלת אל על לטייסים. כמו כן, סוכם שהמפקחים יחזרו לתפקידם", מסר מנכ"ל אל על דוד מימון.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים וקהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים כי כעת נוכל יחד בידיים שלובות להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות ועובדי החברה".

 

סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים נגע לתנאי העבודה של טייסים שחצו את גיל 65, ומבחינה רגולטורית נאסר עליהם להטיס נוסעים, אלא שהם אמורים להמשיך לעבוד עד שיצאו לפנסיה בגיל 67.

 

 

במשא ומתן הגיעו הצדדים להסכם כי הטייסים בני יותר מ-65, ויעבדו כמדריכי סימולטור, יתחייבו לעשות עד 120 סימולטרים בשנה (כ-10 הדרכות בחודש) וישתכרו כאנשי צוות אוויר (45 אלף שקל). עוד הוסכם כי הטייסים שיחליטו לפרוש יקבלו מענק מהחברה - 500 אלף שקל לקצין ראשון ו-600 אלף שקל לקברניט. ועד הטייסים יוסיף להם כסף שיגייסו עצמאית.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "בתום מו"מ מורכב, אפשר לברך על המוגמר. על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה על כלל ענפיה". 

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: "מלאכת שמירת כבודם ומעמדם של הטייסים הוותיקים הושלמה. אני מברך את כל הצדדים על כך שהגענו להסכמות ששומרות על זכויות הטייסים הוותיקים, מעמדם ושכרם. טייסי אל על הוותיקים יזכו להוקרה המגיעה להם ומי שיבחר לפרוש יוכל לעשות זאת בתנאים מכובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים