שתף קטע נבחר

רק בישראל: הרכבת מצליחה להתעלם מאוהדי כדורגל

בכל העולם משמשת הרכבת אמצעי הסעה עיקרי לאלפי אוהדים לפני משחקי כדורגל. בישראל? רכבות חולפות בלי לעצור ליד אצטדיונים רגע לפני משחק ואחרות לא מאפשרות לאוהדים לחזור לביתם דרומה מתל אביב. רכבת ישראל: "פועלים בשיתוף המארגנים"

ר' הוא אוהד מכבי תל אביב. מאז החל שיפוץ גדול באצטדיון הבית של הקבוצה, בלומפילד שבדרום העיר, היא משחקת בנתניה - אצטדיון חדש ומרשים שממוקם מספר דקות הליכה מתחנת ספיר החדשה בעיר. אבל לר' ואלפי אוהדים אחרים של הקבוצה, זה לא ממש עוזר.

 

הרכבת מפספסת את האוהדים (צילום: אורי דוידוביץ') (צילום: אורי דוידוביץ')
הרכבת מפספסת את האוהדים(צילום: אורי דוידוביץ')

 

"הכי נוח לי ולרבים אחרים לנסוע ברכבת למשחקים, אבל אלה מתחילים ב-20:30. אנחנו בשעון חורף עכשיו, הרכבת של שבע 19:00 מתל אביב עוצרת בתחנה הקרובה, אבל זו של 19:30 חולפת בה צפונה בלי לעצור. הבאה שכן עוצרת כבר מגיעה מאוחר מכדי שנספיק להגיע לשריקת הפתיחה. הפתרון הוא שצריך לרדת בתחנה השנייה והרחוקה של העיר, לקחת שאטל ולייקר את הנסיעה. איזה בזבוז".

 

הבעיה מחריפה אחרי המשחקים, שמסתיימים בסביבות 23:00. תחנות הרכבת דרומה מתל אביב נסגרות לקראת חצות וגם כשהיא מפעילה רכבות מיוחדות כאשר מתקיימים משחקים מושכי קהל, למשל 25 אלף צופים ומעלה באצטדיון סמי עופר של העיר חיפה, הסמוך לתחנת חוף הכרמל בדרום העיר, הנסיעה מסתיימת בתחנת ההגנה בתל אביב. מה עם מאות אלפי אוהדים פוטנציאלים שגרים בחולון, ראשון לציון ויבנה? הם יכולים אולי להיעזר באדרנלין מהמשחק ולרוץ הביתה ברגל. כך גם במשחקים בנתניה, אשר חזרה מהם מתאפשרת בקווי השירות הרגילים.

 

ההחמצה ברורה: באירופה רכבת היא אמצעי תחבורה מובן מאליו בהגעה לאירועים המוניים כמו משחקי כדורגל. בישראל, אפילו כשיש משחקים קבועים בקרבת תחנות רכבת חדשות, מתקשים האוהדים לנצל את הפוטנציאל ונאלצים לנסוע ברכב פרטי.

 

ברכבת ישראל מתקשים לראות את הבעיה. "רכבת ישראל מתגברת את רכבות הנוסעים לאירועי ספורט ואירועים המוניים, במטרה לספק לציבור המשתתפים דרך נוחה, מהירה ובטוחה אל האירוע. התגבור נעשה על פי בקשת המארגנים והגדרתם. המארגנים גם מספקים הערכה לגבי מספר הנוסעים הצפוי בהתאם לביקוש וניסיון העבר. בעת הצורך ולפי בקשת המארגנים גם נבחנות עצירות נוספות של רכבות סדירות בתחנות הרלוונטיות".

 

גורם בתחום התחבורה הסביר כי במשחקי מכבי חיפה באצטדיון "סמי עופר", הוחלט כי תגבור הרכבות בסיום המשחק יהיה עד לתחנת תל אביב ההגנה. זאת בהתאם להגדרת הנהלת הקבוצה ובהתייחס לפילוח מקום הגעת המינויים. להבדיל, כשקבוצות מתל אביב שיחקו מול מכבי חיפה "בסמי עופר", תנועת הרכבות תוגברה בסיום המשחק, עד לתחנת משה דיין.

 

הגורם טוען כי יש גם מקרים אחרים שבהם מופעלות רכבות גם דרומה יותר: הערב תשחק מכבי תל אביב מול מכבי פתח תקווה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. הרכבת נערכה לתגבר את תנועת הרכבות בסיום המשחק, מתחנת ספיר לתחנת משה דיין עם עצירה בתחנות ת"א, חולון ובת ים.

 

אבל למה לא בכל פעם שמתקיים משחק?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת מפספסת את אוהדי הכדורגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים