שתף קטע נבחר

מבחן אופניים חשמליים קונינג 005 - קטן זה עדיף

קשה להתבלט בסצינת האופניים החשמליים, לפעמים פשוט בלתי אפשרי. ואולי גלגלים קטנים יעשו בכל זאת הבדל גדול? בדקנו את קונינג 005

סצינת האופניים החשמליים גדולה מתמיד, אבל הייחוד לא תמיד שם. למעשה, לפעמים נדמה שכולם משתמשים באותם אופניים שמקורם בסין, רק עם מדבקה אחרת וגרפיקה שונה. רובם מצוידים בגלגלי "20, מתבססים על שלדה מתקפלת עליה הותאמה מערכת סיוע חשמלית כלשהי. חוץ מתחרות עזה מאי פעם בין היבואנים, שהביאה לירידה מבורכת במחיר, מתקשים המשווקים השונים להבליט יתרון יחסי כלשהו, אם יש להם כזה בכלל. קונינג מנסים עם ה-005 להיות מיוחדים בכל זאת - עם חישוקים קטנים יותר.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על אופניים ועוד - מגזין שטח

 

קווים לדמותם

קונינג 005 הם אופניים חשמליים קטנים וקלים, ומטרתם המוצהרת לשפר את הניידות ברגע שמפסיקים לרכוב. בפשטות, אופניים חשמליים שקל יותר להניף אותם במדרגות, לתא המטען במכונית, למעלית או לרכבת. אחרי הכל, הם שוקלים כ-4 עד 7 ק"ג פחות ממתחריהם עם חישוקי "20, מציעים קיפול מהיר ואפילו ידית נשיאה.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על הסיוע מופקד מנוע חשמלי בטבור הגלגל האחורי, עם הספק תקני של 250 וואט וסיוע בדיווש עד 25 קמ"ש. הכוח מגיע מסוללת סמסונג עם 36 וולט ונפח של 10.3 אמפר-שעה, המשולבת בתוך קורת השלדה המלבנית וניתנת לטעינה דרך השלדה או בשליפה.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

יש שישה הילוכים ממעביר של שימאנו, מערכת בסיסית, חסונה ועמידה. על הבלימה תמצאו מעצור דיסק קדמי עם הפעלה מכאנית ו-V ברייק אחורי לחסכון במשקל ומורכבות. עוד ראוי לציין מוט מושב משוכך ואוכף רחב במיוחד של Velo. המשקל העצמי הוא כ-18 ק"ג והמחיר 4,500 שקלים.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

רכיבה

ההתרשמות החיובית הגיעה עוד לפני סיבוב דוושה אחד - הכנסתם לתא המטען של מכונית קלה במיוחד אחרי קיפול זריז. הטעינה הראשונה והטעינות הבאות אחריה ארכו עד 3 שעות, גם ממצב סוללה "ריק". הטווח המרבי: 20 ק"מ בשטח עירוני מישורי. כנדרש בחוק, אין כאן מצערת וכוח המנוע מגיע רק עם הדיווש, עם בחירה בין שלוש רמות סיוע.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

בזמן שאופניים חשמליים מציגים לא פעם יכולת דינאמית נמוכה במיוחד, עם תחושה שהכל מתפרק, ה-005 של קונינג מרגישים מוצקים ואחודים, עם איזון נכון בין יציבות נדרשת ב-25 קמ"ש והצורך בזריזות-תמרון למרות המגבלה הפיזיקלית הברורה של גלגלים קטנים. מזלג קדמי מוצק ועבה למדי (עם זווית היגוי שטוחה) עושים כאן עבודה מצוינת.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

עוצמת הבלם הקדמי - מיצרנית הבלמים המוכרת Tektro - מספקת למדי, עם מינון שנדיר למצוא במעצורי דיסק מכאניים. מאחור העסק פחות מרשים, שכן V-ברייק לא משתווה לעוצמת הבלימה שיש בחזית. משיכה חזקה בידית רק מותחת את הכבל, אך הבלימה חלשה עד כדי נעילת גלגל בקושי רב. לא מלהיב.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

האופניים האלה קטנים עבורי, ומתאימים ללא ספק לרוכבים נמוכים יותר, אך גם כך סיפקו נוחות טובה מאד בזכות אוכף מרופד ומוט אוכף משוכך, תוך שהם מפיגים את החשש שגלגלים קטנים יסבלו על אספלט לא אחיד. המשקל העצמי הקל בהחלט מורגש, אבל 18 ק"ג הם 18 ק"ג - קשה לי להאמין שרבים מרוכבי האופניים האלה באמת יסחבו אותם על הגב בעת הצורך.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

סיכום

קונינג 005 הם מהביטויים היותר טובים של הז'אנר הפופולארי. הם מיישרים קו עם השוק בתחומי ההנעה והרכיבים, אך הם שימושיים יותר עקב גודלם. אם השימוש שלכם באופניים חשמליים כולל גם מעבר דרך תא מטען של מכונית או הנפה לקרון רכבת, עשויים הקונינג להתגלות כאטרקטיביים, במיוחד עבור רוכבים צעירים או בעלי מידות גוף קטנות יותר, המתקשים להתמודד עם גודלם ומשקלם של אופני "20 רגילים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני נאק
קונינג 005 - קטן וחשמלי
רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים