שתף קטע נבחר

עסקי הציוצים

על פי דיווח שפורסם בניו יורק טיימס, שניים מיועציו הבכירים לשעבר של הנשיא טראמפ, פתחו עסק חדש שמייעץ לחברות, בין השאר, כיצד להימנע מציוצים מזיקים של הנשיא.

שניים מיועציו לשעבר של הנשיא טראמפ, אחד מהם אפילו מנהל הקמפיין לשעבר, מנהלים בימים אלו את Avenue Strategies, חברה שפונה לעסקים ובין השאר מייעצת להם כיצד עליהם "להימנע" מציוצי טוויטר מזיקים של הנשיא.

 

לנשיא טראמפ יש כידוע גישה וחיבה לחשבון הטוויטר הפרטי שלו, אשר אחריו עוקבים באדיקות 26 מיליון אנשים ובין הכוח הרשתי הזה לכוח שכרוך בתפקידו רם הדרג, יש ביכולתו לשנות דעת קהל, תנודות בורסה, וגורל של עסקים.

 

קורי לבנדווסקי אשר היה הראשון לנהל את הקמפיין של דונלד טראמפ, ויועצו הבכיר לשעבר בארי בנט, הקימו חברת ייעוץ ולובי בדצמבר האחרון, לפי דיווח של הניו יורק טיימס.

על פי הפרסמום בטיימס רק ביום שני האחרון, נראה שהשניים לא רק מתהדרים בקשרי העבר עם הנשיא, אלא גם מציעים ללקוחותיהם שירות מיוחד, בתשלום כמובן, ש"מגן" על החברות מהסכנות הטמונות בציוץ של הנשיא על החברה או של מי שעומד בראשה.  "אם הוא יבחר לתקוף אותך אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע את זה" צוטט בנט שניהל בין השאר גם את הקמפיין של בן קרסון לנשיאות. "אבל אם אתה רוצה לדעת איך ניתן לנצח בסביבה הזו, אנחנו יכולים לעזור לך".

 

לבנדובסקי עם טראמפ. "אם יבחר לתקוף אותך, אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לבנדובסקי עם טראמפ. "אם יבחר לתקוף אותך, אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות"(צילום: AFP)

לפי הפרסום, מייעציםהשניים לחברות כיצד להתגבר על מפגשים שמכעיסים או משעממים את הנשיא. הם למשל מציעים ללקוחות לא לשעמם את טראמפ בפרטים דקדקניים כמו מיסים ורגולציה, הם ממליצים להעניק לדונלד טראמפ את הקרדיט על חיסכון בעלויות או ההכרזה על עוד מקומות עבודה. אפילו, כך מדווחים בניו יורק טיימס, אם לאלו אין בכלל קשר לנשיא.

 

בכתבה מזכירים שלמרות שהתכניות על מקומות עבודה למשל, נרקמו הרבה לפני שהנשיא טראמפ עלה לשלטון, הוא לקח קרדיט על מקומות העבודה באקסון מובייל, פורד, ג'נרל מוטורס, וולמארט, ספרינט, אינטל, אליבאבא ועוד. לפי הדיווח אותן חברות שיתפו פעולה כד לא לעורר את זעמו ואת חשבון הטוויטר בכיוון ההפוך.

השניים טוענים שאם לא יעשו זאת, הם מסתכנים בהעלאת זעמו של הנשיא ומכאן, הדרך אל הטוויטר, כך הם טוענים, קצרה. בדיווח שפורסם מציינים כי ידוע שהשצלחות הנשיא בחברות בטוויטר עלולה לחרב ערך של עסק.

 


מנהל הקמפיין לשעבר, קורי לבנדובסקי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מנהל הקמפיין לשעבר, קורי לבנדובסקי(צילום: רויטרס)

 

בכתבה התייחסו לשירות הזה עמעין 'פרוטקשן'. "זה כמו לשלם למקבץ נדבות לא לשרוט את האוטו שלך", נכתב. עוד פורסם כי אמנם אין לחברה עדיין לקוחות גדולים במיוחד אבל בנט היה שמח לו מקסיקו למשל הייתה משתמשת בייעוץ של השניים ומנסה "להציג כאילו מקסיקו היא אכן זו שמשלמת על החומה".  אם לא יעשה זאת נשיא מקסיקו, בנט טוען שהוא עלול להוביל את טראמפ לשים כמטרה את העסקים שעל הגבול בבעלות אמריקאית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מנהל הקמפיין לשעבר.
צילום: EPA
מומלצים