שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    לשנות את תפיסת העולם דרך המשקפיים
    המשקפיים שאנחנו מרכיבים עברו כברת דרך מאז היו פונקציה המשרתת אותנו לראייה או הגנה מפני השמש – היום הם חלק בלתי נפרד מהייחודיות שלנו, מהדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו ומהווים אמירה אופנתית וחברות האופנה השונות מבינות יותר ויותר שמשקפיים זה חלק מהלבוש שלנו
    בעשור האחרון עבר עולם האופנה שינויים רבים, חלקנו אפילו לא מודעים לכך – אחרי הכל, אנחנו קונים בגדים כי הם נראים לנו יפים, אבל כמו שאמרה דמותה של מירנדה פרסטלי בסרט "השטן לובשת פראדה" – מאחורי כל סוודר תעשייתי כחול עומדת שורה של אנשי מפתח שקבעו את מידת הגוונים בכחול, את סוג הבד ויצרו עולם שלם מצבע יחיד שהפך למשהו אופנתי, עד שהגיע לחנות יד שנייה כסוודר שנרכש על ידי מישהי שלא ממש איכפת לה מאופנה.

     

    בשנים האחרונות אביזרים שנראו לנו כמשהו הכרחי ופחות אופנתי עברו מהפכה, למשל המשקפיים שמעמדם השתנה לחלוטין – בין אם משקפי שמש ובין אם משקפי ראייה. האחרונים משמשים כמובן כפונקציה בלתי נפרדת מחייהם של אלה הזקוקים להם, אולם גם משקפי השמש הפכו למצרך חובה, בעיקר במדינת ישראל בה שולטת השמש כמעט בכל ימות השנה.

     (צילום: ניר הדר)
    (צילום: ניר הדר)

    אם פעם היינו בוחרים במשקפיים כמכשיר שמשרת אותנו לראייה או להגנה מקרני השמש, כיום אנחנו בוחרים את המשקפיים שלנו לפי ההגדרה האישית שלנו – משקפי גיק-שיק, משקפי פוּש ועוד ועוד - כל אחד והבחירה שלו.

     

    המסגרות עצמן משחקות תפקיד חשוב במסר האופנתי, יש מסגרות שקופות, חתוליות, מעוטרות ומתוכשטות, יש מסגרות גיאומטריות ויש כאלו המשלבות טוויסטים שונים כדי ליצור אמירה. כך גם לגבי העדשות עצמן, שמעבר להגנה שהן מעניקות, הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב - מטאליות, עגולות, מרובעות, מדמות שתי וערב ועוד.

     

    בנוסף, המחירים המשתלמים אף מאפשרים לנו לבחור את המשקפיים אותם אנחנו רוכשים - לעיתים ברבים -  לפי הבגד שאנחנו בוחרים ללבוש באותו יום, כמובן שלפי מזג האוויר, וגם לפי המצב רוח.

     (צילום: ניר הדר)
    (צילום: ניר הדר)
     

    מנתוני מחקר שערך מותג המשקפיים האמריקני Private Vintage Collection – המגיע בקרוב לישראל - במהלך שנות פעילותו בזירה הבינלאומית עולה כי קהל הקונים אינו רוכש זוג משקפי שמש אחת למספר שנים, אלא מבקש להתחדש בהתאם לאופנה המשתנה, אפילו כל כמה חודשים בודדים – וכך יש ביכולתו להתאים את המשקפיים להלך הרוח.

     

    האפשרות לרכוש משקפיים בטווח מחירים נגיש שנע בין 200 ל-600 שקלים, מייצרת קצב מכירות וקצב התחדשות מהיר מה שתורם ליצירת סטייל אישי תחת המוטו: New Style Every Day.

     

     (צילום: ניר הדר)
    (צילום: ניר הדר)

    המותגים כיום, קטנים כגדולים, פועלים על ערכים שמקדמים סגנונות שונים וחדשים במקביל לייחודיות ועם רצון ליצור המשכיות ונצחיות למוצר מוכר, אבל כזה שיכול להשתנות בכל רגע, כמו גם ליצור טרנדים - לפעמים המשקפיים הם אלו שקובעים את הבגד שתלבשו ואת האופן בו תתאפרו. כלומר, היצרנים רוצים להעניק לקהל הרוכשים מוצר איכותי ואופנתי במחיר נגיש, אבל גם ליצור אינדיבידואליות בעזרת קולקציות המותאמות לטרנדים.

     

    הדרך ליצור מוצר כזה היא במחקרי שוק - הן של הפרט והן של האופנה המשתנה. Private Vintage Collection, למשל, נולד במטרה לחקור ולנתח את קצב הזרימה ותהליך ההתפתחות של הטרנדים בעולם האופנה, בדגש על משקפי שמש, כחלק בלתי נפרד מהמראה הכללי.

     (צילום: ניר הדר)
    (צילום: ניר הדר)
      

    עיקר המחקר נוהל במטרה לשאוב השראה משילוב מעצבים צעירים מכל העולם שבחרו בדרכים מקוריות להביע את החשיבה האישית שלהם בתחום האופנה, בטרם נכנעו לזרם המסחרי והנפוץ, וגם לתת במה לאלו שזה עתה סיימו לימודיהם ומחפשים לבטא עצמם בתחום אישי ומתחדש. כמו כן, הוא נועד לא רק לבדוק את הטרנדים הקיימים ולבדוק כיצד משתנה האופנה, אלא גם, על בסיס הנתונים, ליצור טרנדים חדשים ולפתח את האפשרויות הגלומות במשקפיים בעולם האופנה.

     

    הכותבת הייתה אורחת של המותג בתערוכת MIDO במילאנו 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לשנות את תפיסת העולם דרך המשקפיים "
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים