שתף קטע נבחר

חדשנות? גם בעסקים קטנים

חדשנות היא לא רק בטכנולוגיה חדשה, אלא באופן הרחב יותר שבו העסק מבדל את עצמו מאחרים. במסגרת תחרות העסקים הקטנים, אבי כוכבא ,משנה למנכ"ל , הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, מסביר איך חדשנות יכולה לסייע לעסק

בשיתוף בנק הפועלים

 

חדשנות הפכה לאחת המילים הכי חמות בעולם העסקים והניהול. רבים נוטים לדבר על חדשנות רק בהקשרים טכנולוגיים, אבל המושג הוא הרבה יותר רחב. למעשה, חדשנות משמעה לאתגר את מוסכמות היסוד בכל תחום. מבחינת עסקים קטנים, חדשנות אמיתית היא להנגיש יכולות שעד לא מזמן היו מנת חלקן של החברות הגדולות ביותר, ולאפשר לעסקים קטנים גישה שטרם היו חשופים לה באמצעות שיתופי פעולה והנגשת פלטפורמות חדשות. גישה כזו למערכות חדשות תאפשר לעסקים הקטנים להכיר את הלקוח שלהם טוב יותר או לחבר עסקים קטנים לאקוסיסטם של בתי עסק נוספים על מנת לשפר את השירות ללקוח, את הנראות של בית העסק ועוד.

 

מהו ביג דאטה והאם ניתן להשתמש בו בעסקים קטנים?

ביג דאטה הוא שימוש במקורות ומאגרי מידע נרחבים הכוללים אינספור נתונים בפורמטים שונים. בעוד שלרובנו גישה לאינספור מקורות מידע, היכולת לעבד את המידע הזה, לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות ממשיות, בעלות ערך עסקי, מצריכה תשומות רבות מאד. יחד עם זאת, ניתוח מידע יאפשר לבית העסק בין השאר חיזוי וניתוח דפוסי התנהגות, לפתח מודלים עסקיים חדשים ולשפר את רמת השירות ללקוחות הקצה באופן ניכר. בשל התשומות המשמעותיות הנדרשות להפקת תובנות מביג דאטה, עד לאחרונה רק חברות גדולות מאוד נהנו מהיתרון המשמעותי של היכולת הזו. כיום ניתן ליהנות מייעוץ ותובנות המונגשים מטעם ארגונים גדולים ומובילים גם לעסקים קטנים. גם אנחנו בבנק הפועלים שמים על כך דגש משמעותי – לאפשר לעסקים קטנים גישה וכלים הכוללים פתרונות אנלטיקה וביג דאטה מבלי להשקיע את התשומות הנלוות.

 

אבי כוכבא ()
אבי כוכבא

האם קיימת חדשנות באמצעות נראות?

בהחלט. הסיפור של חברת אפל, שסופר פעמים רבות, מלמד כי למראה של המוצרים, לעיצוב ולחוויית השימוש יכולה להיות השפעה מאוד גדולה על הלקוחות. עסקים קטנים יכולים ללמוד מהדוגמה הזו שחדשנות היא לא רק בטכנולוגיה חדשה אלא באופן הרחב יותר שבו העסק מבדל את עצמו מאחרים, כולל בנראות. ההצלחה של אפל מבוססת על אסטרטגיה שבמרכזה עומד הרצון לערער על הסטטוס-קוו. עסק קטן יכול להתחיל את המסע הזה לעולם החדשנות בנראות המוצרים, אך הנראות היא רק פקטור יחיד וקטן בתמונה הכללית ששמה הוא למעשה חווית לקוח. חווית הלקוח היא זו שבוחנת מה התחושה שמתעוררת אצל הלקוח בכל אחד מהשלבים שבהם הלקוח נמצא באינטראקציה עם העסק, או אפילו בשלבים מקדימים יותר או מאוחרים יותר. ההבנה הזו היא המפתח לכל עסק, בין אם מדובר בחברות ענק ובין אם מדובר בעסקים קטנים.

 

איך חדשנות יכולה לסייע לעסקים קטנים בתחום הבנקאות?

כפי שאני רואה כיום את עולם החדשנות הבנקאית, בנקים אינם עוד נותני שירותי ללקוחות או צרכנים, אלא הם נדרשים לתת ייעוץ פיננסי חכם וכולל שניתן באמת לבטוח בו. זוהי למעשה החדשנות של עולם הבנקאות של היום. על מנת להיות יועץ פיננסי חכם ומהימן, אנחנו חייבים להיתמך בשלוש רגליים מרכזיות: להיות בנק חכם עם יכולת אנליזה מתקדמת, לאפשר חוויית לקוח מתקדמת שמציבה את הלקוח במרכז ולקדם בנקאות פתוחה שמאפשרת לשלב טכנולוגיות, ידע ויכולות מחוץ לארגון, ולהביא לפיתוחים בקבועי זמן מהירים. כלומר – אישי, אנושי, טכנולוגי.

 

אין לי ספק כי החדשנות הבנקאית במתכונת הזו תאפשר לנו להנגיש לעסקים קטנים כלי ניהול ויכולות שהיו נגישים בעבר רק לעסקים גדולים, ובכך נוכל להעצים את בתי העסק ולקבל תמונה רחבה יותר של כל המערכת הפיננסית שמקיפה אותם.

 

הכותב הוא משנה למנכ"ל, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים