שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן לקורקינט חשמלי ג'ק הוט - ג'מפינג ג'ק
    עם עיצוב מוצר יוצא דופן ושימוש בחומרים אקזוטיים הקורקינט הזה מתבלט מעל לרבים. אבל הוא לא מושלם

    והנה אחד המוצרים היותר שנויים במחלוקת - קורקינט חשמלי. מחד, כלי שמעורר פלצות בחלק מהציבור המזהה בו אמצעי השתוללות מסוכן לרוכב ולהולכי רגל. מאידך, פתרון מעולה מאין כמותו לתחבורה עירונית כתחליף לאין-תחבורה-ציבורית. ובניגוד לאופניים חשמליים הסופר-פופולאריים, אותו אפשר "באמת" לקפל ולשאת לכל מקום.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    בינתיים, כדי למנוע את הכאוס שיצר משרד התחבורה בענייני ייבוא ושיווק, שלא להזכיר את אוזלת יד המשטרה באכיפת החוק, עברה שורת תקנות המגדירה במדויק מה מותר ואסור בהקשר לקורקינט החשמלי. הספק נמוך מ-250 וואט, מהירות מירבית של 25 קמ"ש ומשקל עצמי מתחת ל-30 ק"ג, יש צורך במעצורים שמדוממים מנוע בעת הפעלתם ומצערת מווסתת מהירות רכיבה. זו אגב מותרת רק מגיל 16, ובכל מקרה רק עם קסדה ואפוד זוהר בלילה.

     

     

    ג'ק הוט

    לקחנו למבחן את הגרסה החזקה יותר של ג'ק הוט, יבואנית מקומית שציידה את הכלי בסוללת LG בנפח 10.4Ah. הסוללה הגדולה מקפיצה את המשקל העצמי של הקורקינט מ-6.3 ק"ג ל-7.9 ק"ג, אך זה עדיין משקל נוצה ביחס למתחרים. חלק נכבד מחסכון המשקל מגיע מחלקי קרבון המרכיבים את משטח העמידה ומוט ההיגוי.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    חשוב לציין כי לא רק חומר הגלם משחק כאן תפקיד, אלא גם עיצוב המוצר המבריק, עם אריזה סופר-קומפקטית וחכמה. במבט בוחן תגלו כי כל מערכת ההנעה והסוללה משולבות במוט ההיגוי. אין חיווט חיצוני, אין סוללה נפרדת - הכל בחרטום. טבור הגלגל הקדמי מאכלס מנוע חשמלי זעיר - 24 וולט ו-250 וואט, וסביבו צמיג מגומי קשיח בקוטר "5.5. הכידון רחב יחסית ועם גריפים רכים מאד ונעימים למגע.

     

    מול אגודל יד ימין ממוקמת מצערת ויחידת פיקוד עם צג רב-תפקודי, מול אגודל שמאל יש מעצור אלקטרוני שהיצרן מכנה EABS. אהבתי את תאורת ה-LED החזקה לרבות המראה שהיא מייצרת. עוד הרשים מנגנון הקיפול העשוי מאלומיניום מכורסם ברמה גבוהה מאד. יש גם ברגי אלן שטוחי ראש בכל מקום, והתחושה היא של מוצר פרימיום אמיתי. המחיר: 2,850 שקלים.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    רכיבה

    לפני תחילת תנועה יש לפענח את אופן פתיחת הכלי המקופל עם שתי פעולות משני הקצוות. בטיחותי, אבל מסורבל יחסית. לתנועה ניתן לבחור בין שלוש רמות עוצמה: "1" לזחילה מתסכלת, "2" לרכיבה שתשמור על הסוללה ו-"3" בה אפשר להתקדם במהירות מרבית עם תאוצה טובה - בה גם ביליתי מרבית הזמן. השליטה בעוצמה קלה מאד עם המצערת, וגם הבלם האלקטרוני התגלה כיעיל למדי ומייתר את הבלם המכאני על הגלגל האחורי.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    בעוד שלגלגלים הקטנים יש יתרון אחסון ונשיאת הכלי, הם רחוקים מלהיות אידיאליים כשפני השטח אינם מושלמים. מרצפות, מדרכות אקרשטיין, סדקים או מכסי ביוב, כל אלה יעבירו חבטה עזה לרוכב. משטח הקרבון הגמיש מסוגל אמנם לספוג לא מעט, אבל החשש מפני סדק כלשהו בשביל, אינו מרפה. אישית בחרתי להניף גלגל בעת ספק, אבל זה רחוק מלפתור את הבעיה. הגלישה על מסלול אופניים סלול, אספלט של רחוב או משטח אחיד אחר, לא פחות ממעולה.

     

    טווח הרכיבה עמד בהגדרות היבואנית עם כמעט 20 ק"מ. שלא כמו בכלים אחרים בהם נתקלנו בעוצמה פוחתת ככל שהסוללה התרוקנה, כאן הביצועים היו אחידים כמעט עד ריקון מלא. ואז, זמן טעינה מלא עמד על כ-4 שעות משקע ביתי.

     

     (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    חשוב לדעת. קיפול הכלי מתבצע במשיכה קלה ואין שום בעיה להניף אותו בגרם מדרגות או לתא מטען של מכונית - אם כי דגמי מיני צרים ידרשו מעט תמרון.

     

    סיכום

    משקלו הנמוך וקלילות השימוש קנו אותי, כולל הבחירה בקרבון כחומר עיקרי. גם מבחינה דינאמית, ג'ק הוט עומדים בהבטחות עם מהירות, טווח

    וזמני טעינה מצוינים. קחו רק בחשבון שאותה קלות וקוטר גלגלים צנוע, משפיעים ישירות על הקושי בהתמודדות עם אספלט שאינו סלול באופן מושלם. מעבר לכך, זהו כלי מעולה למי שזקוק לתחבורה עירונית עבור "הקילומטר האחרון" מהחניון של פאתי העיר למרכזה, או בין תחנת הרכבת למגדל המשרדים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן לקורקינט חשמלי ג'ק הוט - ג'מפינג ג'ק"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים