שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    כך תמנעו טעויות באספקת סחורה בשיפוצים
    באילו מקרים כדאי לבדוק את הסחורה שקיבלתם לפני עזיבת המוביל, ובאילו מקרים תישלל מכם האחריות למוצר? במהלך שיפוץ אתם מתמודדים עם הזמנות של מוצרים וחומרים רבים שמגיעים לביתכם. אתר "המקצוענים" עם מדריך שיגן עליכם מול הספקים השונים - חלק ב'

    במהלך שיפוץ אנו מתמודדים עם הזמנות של מוצרים וחומרים רבים שמגיעים לביתנו. כבר משלב ההזמנה, חשוב להקפיד על כמה שיותר פרטים בכתב. בכתבה הקודמת, התייחסנו לשלב הבחירה ולרכישה. כעת, נתמקד בדברים שחשוב לשים לב אליהם עם הגעת הסחורה ליעדה.

     

    עוד כתבות בנושא:

    כך תתמודדו עם ליקויים לאחר שיפוץ

    למה לצפות כשמשפצים את הבית

    שיפוצים במקום קניית דירה

     

       (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    הפרטים שחשוב להכניס לחוזה  

    "בשלב הזמנת חומרים או מוצרים, חשוב להקפיד לציין במפורש את המחיר, האם הוא כולל מע"מ או לא, מועד האספקה ואת עלות הקנס בגין אי-אספקה במועד שנקבע", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כמו כן, יש לציין את העלות וסוג ההובלה".

     

    "פריטים גדולים, סביר שיצריכו שימוש במנוף, ויש לציין מי אמור לשאת בעלות הובלה מיוחדת", אומרת שרון גולן, מעצבת פנים. "אם אין גישה למנוף (בשל סורגים), ואם לא ניתן להוביל את המוצר דרך המדרגות או המעלית, כדאי לדעת זאת מראש ולהחליט על שינוי כלשהו במוצר: החלפתו או חלוקתו לשני חלקים ומעלה.

     

    "עדיף להיערך לכך מראש, ולא לגלות זאת כשהמשאית עם המוצר כבר נמצאת מתחת לבית. במקרה כזה, תצטרכו להפסיק יום עבודה לשווא ולעתים אף תצטרכו לשאת בעלויות ההובלה הנדרשות".

     

    המוצרים או הרהיטים הגיעו - מה לעשות?

    ברגע שהסכמתם לקבל את המוצר וחתמתם על קבלתו, ידכם על התחתונה. "חשוב לבדוק את המוצרים והתאמתם להזמנה, לפני שנפרדים מהמוביל", מציעים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אם יש חוסר התאמה, יש לבקש מהמוביל להחזיר את הפריט לספק באותו הרגע - זה יזרז את הליך ההחלפה או התיקון הנדרש".

     

    גולן: "פעמים רבות מקבלים אספקה של ריהוט ומשאירים אותה ארוזה ביריעות ניילון ובקרטונים מפני שהחלל עדיין לא נקי. כך, חולף זמן רב בין מועד האספקה למועד גילוי התקלה. אין בעיה לעטוף את הריהוט בחזרה, לאחר שבדקתם שהוא עונה על צרכיכם ותואם את ההזמנה שלכם.

     

    "כדי לוודא שאכן קיימת התאמה בין ההזמנה למוצר, דאגו לשמור בהישג יד את העתק ההזמנה. במידה וישנם בד או דוגמה על המוצר, לוודא שהוא בהתאם למבוקש. לא כדאי להתעצל, וחשוב לספור את המוצרים ולעבור על כל הסעיפים. אם המוביל מחזיק בידו תעודת משלוח, השוו בנוסף את תעודת המשלוח לבין כתב ההזמנה שבידיכם".  

     

    מה חשוב לבדוק כשמקבלים רהיטים? "לגבי פינת אוכל וכיסאות, חשוב לוודא שגוון העץ תואם", מציעה גולן. "אמנם כשמדובר בחומרים טבעיים, ייתכנו הבדלי גוון בין פלטה לפלטה, אך עדיין חשוב שהגוון הכללי יהיה מאותה משפחת גוונים. אם לפינת האוכל יש 'תוספת', דאגו להרכיב אותה לשולחן. מדי לעתים, קורה שההארכה אינה תואמת.

     

    "כשמדובר בספות ובכורסאות, חשוב לבדוק את גוון הריפוד, דרגת הקושי ולוודא שסופקו מספר הכריות שהוזמנו (גם כריות גב מובנות בספה וגם כריות נוי). ודאו שהרהיט יציב ואינו מתנדנד - הדבר נכון גם לגבי כיסאות, שולחנות ומיטות.

     

    "בדקו אותם אחד-אחד, גם אם המוביל מאיץ בכם לחתום על קבלת המוצר ולשחרר אותו. סרקו את הפריטים ובדקו שאין בהם שריטות, שינויי גוון ושאף חלק אינו שבור. לעתים, במהלך ההובלה יכול להיגרם נזק לרהיט. אם לא תתלוננו מיידית, תלונה שתתקבל לאחר מועד האספקה תקבל לרוב יחס שונה מהחברה".

     

    כשמדובר במוצרים משוכללים מבחינה טכנולוגית, חשוב לוודא את תקינות כל המנגנונים. "כדאי לפתוח ולטרוק מגירות של שידות ודלתות של ארונות, ולוודא אם אכן הם בעלי 'טריקה שקטה' כפי שהזמנתם", אומרים במוקד השירות.

     

    אם הפתיחה אמורה להיות באמצעות טאץ' מגנטי, בדקו שאכן כל הרכיבים הותקנו. נסו את דלתות ההזזה, וודאו שהן אכן נעות בחופשיות על המסילה. אם מושב האסלה בעל סגירה הידראולית, ודאו שהוא אכן תקין.

     

    פתחתם מוצר חשמלי? ייתכן שאיבדתם את האחריות עליו

    באילו מקרים לא כדאי לפתוח את המוצר ולבדוק אותו? "כשמדובר במוצרי חשמל, אין לפתוח את המוצר", מדגישה גולן. "זאת, משום שיש מועד אחד לאספקת המוצר ומועד אחר להרכבתו.

     

    "אם לא תתאזרו בסבלנות, ותפתחו את המוצר לפני הגעת המתקין מטעם החברה, הפעולה הזו עלולה לעלות לכם באובדן האחריות על המוצר. רק כאשר יגיע המתקין מטעם החברה, הדליקו יחד איתו את המוצר, קבלו ממנו הדרכה ובדקו את תקינות המוצר".

     

    בשלב הגעת המתקין, סביר להניח שיוצע לכם לרכוש אביזרים נלווים ולעשות ביטוח למוצר במחיר שיהיה תקף רק למועד ההרכבה. גולן: "כדי לא לקבל החלטה מתוך לחץ, דאגו מראש לברר מה מתאים לכם. עשו סקר שוק, בדקו מחירים והשוו תנאים. כך, כשיגיע המתקין, תוכלו להיות מרוכזים יותר. זכרו, לרוב עליכם להתמודד עם מספר בעלי מקצוע במקביל, ושיש 'אקשן' סביבכם. דאגו שקודם כל תתבצע ההתקנה, ורק לאחר מכן שיחה על רכישת המוצרים הנלווים ורכישת הביטוח".

     

    מחפשים קבלן שיפוצים? לרשימה המלאה

     

    ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כך תמנעו טעויות באספקת סחורה בשיפוצים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים