שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מריחי מכוניות, ועוד ארבעה מקצועות מוזרים בעולם הרכב
    תכנון מכונית חדשה מהבסיס ועד מסירתה כמוצר מוגמר ללקוח, כולל מספר אנשי מקצוע עם תפקידים מאד לא שגרתיים. החל במומחי פיסול בחימר, דרך בודקי מושבים ועד מריחים מקצועיים

    קבלו הצצה נדירה לעולמם של אנשי מקצוע העוסקים בשלבים פחות-מוכרים של תכנון ובניית רכב חדש. בסרט הווידאו ששחררה יצרנית הרכב סיאט נחשפים חמישה מקצועות כאלה - שספק אם הכרתם.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הנהג הראשון: המרחק המשותף שצוברים בשנה נהגי בדיקה-לפני-מסירה של כל המכוניות אותן מייצרת סיאט בספרד, עומד על כ-2 מיליון ק"מ. נהגי הניסוי מוודאים כי המכוניות שיורדות מפס הייצור מתאימות למסירה על-ידי מספר מבחנים. החל מבדיקה מתבקשת של מערכות בסיסיות כמו איתות, בלימה ותאורה, אבל גם נהיגה במהירויות שונות ועל שישה סוגי כביש שונים. המטרה: לוודא אם חלקי תא הנוסעים מהודקים ואינם משמיעים רעשים מיותרים.

     

    נהיגה על אבנים - בדיקת רעשים
    נהיגה על אבנים - בדיקת רעשים

     

    המפסל בחימר: 2,500 ק"ג של חומר ו-10,000 שעות של עבודה. זה מה שנדרש כדי לבנות מכונית בגודל-אמיתי מחמר, דגם שאמור להעניק הצצה ראשונית למבנה הבסיסי, ובעיקר לצללית של כל מכונית עתידית. צוות המעצבים בחומר הרך מגיעים בדרך כלל למוצר שמשקלו קרוב לזה של מכונית רגילה, והוא מעניק בסיס לעיצוב מתקדם ומפורט יותר.

     

    10,000 שעות עבודה למכונית - פיסל בחימר
    10,000 שעות עבודה למכונית - פיסל בחימר

    המוצר המוגמר - טון וחצי של פסל-מכונית
    המוצר המוגמר - טון וחצי של פסל-מכונית

     

    חייט הרכב: בכל מכונית קטנה ומשפחתית מושקעים לפחות 30 מטרים רבועים של חומרי דיפון וריפוד שונים - ולא רק עור. החל במושבים, דרך הדלתות והקונסולה, תא המטען וכמובן הגג. על העיצוב, הטקסטורה, התאמת הצבעים, התפרים ורכות החומר, אמונים חייטים מקצועיים מהמעלה הראשונה האחראים על חלק זה של עיצוב תא הנוסעים, בהתאם לאופי ולאווירה שמתכנניה מעוניינים ליצור.

     

    חייט הרכב - 30 מטרים רבועים
    חייט הרכב - 30 מטרים רבועים

    אפור, חוט התפירה יהיה כאן אפור
    אפור, חוט התפירה יהיה כאן אפור

     

    מתכנן ובוחן המושבים: מושב הנהג או הנוסעים ברכב שלכם לא נראה כך במקרה. על עיצובו, רכות או נוקשות חלקיו השונים, גובה המסעד ומידת התמיכה שלו בירכיים או בפלג הגוף העליון, אחראי צוות מהנדסים, מתכננים ובוחנים שונים האחראים על כל פרט. כולל מידת רכות המושב והתאמתו למידות גוף שונות. גם על עיצוב ותכנון תומך הראש, פעולת קיפול המושבים ברכב עם שתיים או שלוש דלתות וקיפול המושבים האחוריים, אחראי אותו צוות.

     

    רך לך?
    רך לך?

     

    סומלייה מכוניות: ולבסוף, כנראה המקצוע מוזר והבלתי מוכר מכולם - מריחי רכב שתפקידם לתכנן את "הריח החדש" שמלווה כל מכונית. צוות העובדים מורכב מכימאים המבצעים יותר מ-400 ניסויי הרחה שונים בשנה, תוך שהם בוחנים את המכונית (תא הנוסעים שבה) בתנאים קיצוניים כמו טמפרטורה של 60 מעלות המדמה קיץ לוהט. אגב, לחברי הצוות אסור לעשן או להשתמש בבושם כלשהו, כדי שלא לפגום ביכולתם ולהשפיע על תוצאות הבחינה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מריחי מכוניות, ועוד ארבעה מקצועות מוזרים בעולם הרכב "
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים