שתף קטע נבחר

הכירו את toonimo

סטארטאפ השבוע שלנו הוא toonimo, פלטפורמה שמספקת הדרכה לשימוש באתרים קיימים. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

toonimo

פלטפורמה אשר מספקת הדרכה לשימוש באתרים קיימים ומופיעה בהם כשכבה נוספת בליווי וידאו אינטראקטיבי ופרסונלי לצורך שיפור חויית הלקוח

 

תעודת זהות:

מייסדים: אוהד רוזן (מנכ"ל) ודן קוטליצקי (CTO)

שנת הקמה: 2013

שנות עבודה בניו יורק: שנה

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: טונימו מספקת סוג חדש של חווית משתמש אונליין. אנו עובדים עם חברות גדולות המשרתות את לקוחותיהן ברשת ומספקות להם פלטפורמה להדרכה והסברים אינטראקטיביים בקול אנושי ואפקטים גרפיים, במעין וידאו אינטראקטיבי. כל אלו מותאמים אישית ללקוח הקצה ומלווים אותו בתהליכים מסובכים. בכך עוזרת טונימו לחברות להפחית בעלויות מערך התמיכה ולהגביר מכירות, ובמקביל לשפר את שביעות רצון המשתמשים.

 

איך נולד הרעיון?

לפני כחמש שנים שמנו לב שההורים שלנו משתמשים יותר ויותר באינטרנט. בעוד שבעבר נזדקקו נאלצנו לא פעם להדריך אותם על תשלום חשבונות באינטרנט, איך להתחבר לחשבון הבנק ואיך להזמין תור בקופת החולים, היה לנו ברור שזה יכול להיות אחרת. שמנו לב כי בעוד כל העולם עובר לדיגיטל, האופן שבו החברות משרתות את הלקוחות ברשת לא באמת עבר מהפכה. זיהינו צורך גדול מאוד בשוק והזדמנות גדולה. התחלנו ממוצר שונה באותו התחום, ולאחר כשנתיים של עבודה מול לקוחות, התחלנו לבנות את המוצר הנוכחי כדי שיתאים בדיוק רב לדרישות השוק.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

הצעד הראשון היה ואלידציה, גם לצורך וגם לפתרון. חיפשנו לקוחות פוטנציאלים עם מספיק גולשים לאתר, אבל גם לא גדולים מדי (כדי שיהיה קל להגיע אליהם). איתרנו מספר לקוחות להם יש צורך מיידי במוצר שלנו, והם הסכימו לעלות איתו לאוויר בחינם. עלינו עם סרטון פלאש לא אינטראקטיבי שמתנגן מיד עם העלייה של האתר, בלי שום קוד מאחורי הסרטון, רק כדי לבחון אם זה משפר את הביצועים של האתר. בתום 3 חודשי עבודה ואחרי חודש נוסף מהעלייה לאוויר עם מוצר ה-MVP (minimal valuable product) הודיע לנו אחד הלקוחות שהמוצר שיפר לו את הביצועים ב30% בעמוד אחד וב-100% בעמוד אחר. הבנו שיש לנו ביזנס! המשכנו עם התוצאות הללו לעוד מספר קטן של לקוחות, ואחרי 3 חודשים התחלנו לחפש משקיעים.

 

משרדי טונימו בניו יורק. ()
משרדי טונימו בניו יורק.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

מאוד פשוט – השוק שלנו שם, הלקוחות שם, ובגלל אופי העסקאות וגודל החברות היה לנו חשוב לעבוד בשעון ארצות הברית, דבר שקשה לעשות מהארץ. חשוב לפגוש את הלקוחות פנים אל פנים ולהיות מסוגל 'לקפוץ' אליהם למשרד או סתם לצהריים. חיוני לבנות את הנטוורק שלנו בארה"ב. לא רק עם לקוחות, אלא גם עם גופים נוספים שיכולים לחבר אותך ללקוחות ולמשקיעים, שהם גם חלק חשוב בבניית חברה. התלבטנו בין סיליקון ואלי, ששם המרכז הטכנולוגי של העולם, לבין ניו יורק, שגם בה יש אשכול גדול של חברות טכנולוגיה חדשניות, ולבסוף מה שהכריע את הכף לטובת ניו יורק היה הפרש השעות הסביר עם הארץ (בסן פרנסיסקו בשעה 9 בבוקר המשרד בארץ כבר בסוף היום). גם מבחינה אישית, חברתית לניו יורק יש הרבה יותר מה להציע לצעירים.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

באמצע השנה שעברה התחלנו לבנות צוות שיווק ומכירות חדש. הבאנו איש מרקטינג מצוין, הבאנו שני אנשי מכירות תותחים שיודעים למכור לחברות אנטרפרייז, ותוך כמה חודשים הכל התחיל להשתנות. פתאום התחילו להגיע לידים דרך האתר ועסקאות עם החברות הכי גדולות בעולם התחילו להיסגר. סגרנו עסקאות עם חברות ענק כמו Groupon, BMC, Visa ועוד, ואנחנו נמצאים בתהליכי סגירה עם בנקים מהגדולים באמריקה, חברות סלולר ענקיות ועוד חברות Fortune 1000 רבות. שנינו אומנם בעלי נסיון יזמי, אבל שנינו טכנולוגים במקור. בתחילת הדרך התמקדנו מאוד בטכנולוגיה, במוצר ובביזניס. בסופו של דבר כנראה שנפל לנו האסימון רק בשנה שעברה: הדבר הכי חשוב בחברה זה לא המוצר או הלקוחות, אלא הצוות, הDNA שלו והאנשים שמרכיבים אותו. חברת סטארטאפ חייבת לקחת את האנשים הכי טובים בכל תחום, ורק ככה אפשר לפרוץ.

 

דן קוטליצקי , ממיסדי החברה ()
דן קוטליצקי , ממיסדי החברה

 

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו מתחילים מיד לפתח את המוצר הנוכחי (במקום הקודם שלא מאוד הצליח), אבל זו חוכמה שבדיעבד. אנחנו מאמינים שעם הידע והניסיון שצברנו מאז, הייתה נדלקת לנו הנורה האדומה על חוסר התאמת המוצר הראשון לשוק כבר אחרי חצי שנה-שנה, ולא אחרי שנתיים כמו שקרה בפועל.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

הטיימינג הנכון, מניסיוננו, הוא אחרי שמוצר עובד, השוק ברור, וכשיש product market fit, זה זמן טוב לעבור לניו יורק, אבל חשוב לציין שזה מאוד שונה בין חברה לחברה. יש המון חברות שהרימו צוות מכירות מדהים עם שוק אמריקאי מבלי בכלל לשכור עובדים מעבר לים.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

2 מליון למוצר הנוכחי.

 

מחפשים עובדים?

כן, פרטים ב- www.toonimo.com 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 12/05/2017 14:04

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים