שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרכבת הקלה בירושלים, לצד הרכבת המהירה ביותר
    רשמי ביקור שערכנו לאחרונה במשרדי חברת אלסטום בצרפת, ספקית קרונות רכבת לישראל

    חברת אלסטום פועלת בתחום הרכבות בישראל 25 שנה כספקית קרונות, ציוד ומערכות אינטגרציה לתחבורה מסילתית. בחברה בישראל כ-300 עובדים והיא שותפה בזכיינית סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים ושירותי תחזוקה לתקופה של 27 שנה. כמו-כן זכתה החברה הוותיקה במיזם לתחזוקה במיקור חוץ של רכבת ישראל.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ביקור שערכנו לאחרונה במשרדי החברה בצרפת ובהזמנתה, חשף לא מעט מתעשייה זו. באלסטום עובדים 32 אלף איש, ובשנת הכספים החולפת חתמה על הזמנות חדשות בסך 10 מיליארד אירו, אשר הובילו את החברה להשלמת צבר הזמנות בסך 34.8 מיליארד אירו. אלסטום סיימה את השנה בעליה של 6% במכירות לסך 7.3 מיליארד אירו, והרווח התפעולי הסתכם ב-421 מיליון אירו.

     

    אחד ממוצרי הדגל של החברה היא מערכת ה-APS שבמסגרתה רכבת קלה מונעת ללא כבלים עיליים הפוגעים בנוף העירוני. יחד עם זאת, היא אמורה להציע גם יתרונות בטיחותיים שונים, למשל בפעילות כיבוי אש וחילוץ באמצעות מנוף מעל תוואי הרכבת.

     

    לדברי גורמים בחברה, ככל שהתוואי שבו הכבלים מוטמנים באדמה ארוך יותר, כך הפרויקט אכן מתייקר. אלא שניתן להטמין אותם רק במרכזי ערים בהם פתרון שכזה עדיף לאור יתרונותיו, ולהציב כבלים עיליים-רגילים באזורים בהם לא נדרשת הטמנה. כך מתייקר הפרויקט באחוזים בודדים בלבד - לדברי אלסטום.

     

    המערכת כבר פועלת בערים כמו בורדו, טור, ריימס, אנז'ה ואורליאן בצרפת, בדובאי שבאיחוד האמירויות ובריו פורטו מרביליה בברזיל, לצד קווים שנמצאים היום בבניה באקוודור, קטר ואוסטרליה.

     

    יש הזכיר כי טכנולוגיה זו לא מיושמת בישראל, למרות שאלסטום היא החברה שהובילה את בניית הקו האדום ברכבת הקלה בירושלים. אף על פי שהקו עובר במרכז העיר, לא ביקשה המדינה הצעות חלופיות במכרז הכוללות שיקוע כבלים.

     

    רכבות מכל הסוגים מיוצרות עבור החברה בין היתר במרכז הייצור שלה בעיר לה רושל, כולל מגוון הרכבות המהירות שמציעה החברה. לפי אלסטום, הרכבת שרשמה את השיא העולמי במהירות מסילתית - במהירות של 574.8 קמ"ש - יוצרה באתר זה. גם הרכבות הקלות דוגמת אלו בהן משתמשת החברה בירושלים, נבנות שם.

     

    הכתב היה אורח חברת אלסטום

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הרכבת הקלה בירושלים, לצד הרכבת המהירה ביותר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים