שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ביטוחי האופנועים יוזלו
    בשורה לציבור הרוכבים: ביטוחי החובה לכלי רכב דו–גלגליים יוזלו בקרוב בכ–15 אחוז, חיסכון של מאות שקלים בשנה. באוצר מקווים שמעבר להפחתת יוקר המחיה. הוזלת התעריפים תסייע גם בהפחתת עומסי התנועה בכבישים
    במשטרה מדווחים שבעלי רכבים דו־גלגליים רבים נוסעים ללא כל ביטוח בגלל מחירו הגבוה, ומשרד האוצר נרתם למאבק בתופעה: ביטוחי החובה צפויים להיות מוזלים בקרוב בכ־15%, כך נודע ל"ממון". ההוזלה צפויה לעזור להיאבק גם בפקקי התנועה ובעומסי התנועה בכבישים, בתקווה שמחירי הביטוח יובילו נהגים, בעיקר צעירים, לעבור לרכב דו־גלגלי.

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    המהלך של שר האוצר משה כחלון ושל דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אמור להפחית את מחירי ביטוח החובה לאופנועים בכ-25 אחוז.

    עם זאת, בשל המלצות ועדת וינוגרד, שבעקבותיהן עודכנה ריבית ההיוון של המוסד לביטוח לאומי, בפועל צפויה ירידת המחירים להסתכם בכ-15 אחוז בממוצע. מדובר בחיסכון של מאות שקלים לשנה.

     

    במשרד האוצר אישרו אמש את הפרטים וציינו שהוזלת ביטוח החובה תבוצע לאחר כניסתו לתוקף של צו שעליו יחתום כחלון. עם חתימת שר האוצר על הצו החדש החוק מחייב שהוא יידון ויאושר בוועדת הכלכלה של הכנסת. באוצר אין ספק שצעד כזה יזכה לתמיכת חברי ועדת הכלכלה מכל הסיעות.

     

    על פי הצו תעודכן חלוקת הנטל בתאונות שבהן מעורבים אופנועים ומכוניות. המכונית המעורבת תישא ב-95 אחוז מתשלום הפיצויים לנזקי הגוף של רוכב האופנוע, במקום 75 אחוז כיום. עדכון זה יביא באופן מיידי להפחתת נטל ביטוח החובה על רוכבי האופנועים ולהוזלת עלויות הביטוח שלהם. בנוסף, עדכון חלוקת הנטל יביא להפחתת עלות הסיכון למבטחו של האופנוע.

     

    ההחלטה על ההוזלה התקבלה בהתאם למסקנות והמלצות של צוות עבודה בנושא, שכלל, בין השאר, גם את נציגי מועדון האופנועים, נציגי מטה המאבק של האופנועים, וכן את נציגי רשות שוק ההון ואגף התקציבים במשרד האוצר. גורם בכיר במשרד האוצר הסביר אתמול שהמטרה היא להוזיל בעתיד אף יותר את תעריפי הביטוח לרכב דו־גלגלי. "יש לצערנו רוכבים רבים שנוסעים ללא ביטוח, והדבר מתברר לרוב רק אם הם היו מעורבים בתאונת דרכים. ההוזלה תעודד אופנוענים לנסוע עם ביטוח".

     

    לכבישי הארץ מתווספים בכל שנה כרבע מיליון מכוניות נטו, וגורם נוסף באוצר הסביר שהגדלת שיעור הרוכבים תביא להפחתה במספר המכוניות בכבישים, שהן הגורם לפקקים. בתשובה לשאלה אם הוזלת תעריפי הביטוח לאופנועים לא תביא להתייקרות התעריפים למכוניות, גורם בכיר באוצר השיב שלא, "משום שמספר האופנועים יחסית למכוניות נמוך מאוד".

     

    שר האוצר, משה כחלון, אמר אתמול ל"ממון": "ציבור הרוכבים בישראל משלם כיום עלויות ביטוח גבוהות מאוד ביחס לנהגי המכוניות. הצו שעליו אני חותם הינו צעד ראשון בשורה של פעולות ומהלכים שאנחנו מובילים כדי להקל על כיסם של הרוכבים. בנוסף, אנו מאמינים כי הוזלת המחירים תביא לצמצום התופעה המצערת כיום של רוכבים שכלל לא מבטחים את עצמם. אני מבטיח שאנחנו נמשיך להילחם ולהפחית את יוקר המחיה בישראל בכל התחומים ותחום ביטוח האופנועים הוא אחד מהחשובים שבהם".

     

    הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הוזלת התעריפים תקל על רוכבי האופנועים ותסייע בהעלאת אחוז המבוטחים בקרב ציבור זה".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ביטוחי האופנועים יוזלו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים