שתף קטע נבחר

תוספי אצות ומזון-על: המגמות החדשות בוויטמינים

כמוסות הנראות כתכשיטים צבעוניים, מזון-על בקפסולה ותוספי אצות שמספקים אומגה 3 איכותי במיוחד. ביקור בתערוכת VitaFoods השנתית בז'נבה שמציגה את כל החידושים, הפיתוחים והטרנדים בתחום תוספי התזונה

בשיתוף סיקורה מומחים לאצות

 

מדי שנה, בכל מאי, בפלאקספו שבז'נבה מתקיימת במשך 3 ימים עמוסים, תערוכת VitaFoods אירופה. מדובר באירוע רב משתתפים אליו מגיעים אנשי עסקים וחברות מעולם תוספי התזונה כדי לשמוע הרצאות, להשתתף בפורומים של מחקר ופיתוח, לבקר בדוכנים ולהכיר את המגמות החדשות בתחום התזונה, ותוספי התזונה.

 

בתערוכה מוצגת "הקולקציה החדשה" של המוצרים המכילים ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא, פורמולות חדשניות וטרנדים מתפתחים בתחום. כאן ניתן להתוודע לכל הרכיבים התזונתיים הקיימים בתעשייה זו, בשלל צבעים, צורות וטעמים, מוצרים מוגמרים של חברות יצרניות ומותגים פרטיים, טכנולוגיות חדשניות ומגמות של עולם המחר.

 

ניתן לפגוש בתערוכה למעלה מ-18,500 מבקרים מ-115 מדינות (לרבות ישראל), למעלה מ-1,000 מציגים מכל העולם, אלפי יצרנים מחברות תוספי תזונה, נותני שירותים וטכנולוגיות. 400,000 יורו הינו הרווח הצפוי בשנה לחברות המשתתפות בתערוכה, כששוק הצרכנים של החברות המשתתפות צורך למעלה מ-1,763,802 יורו בשנה. מספרים אלה הולכים וגדלים ביחס ישר לביקוש וצרכים של הלקוח.

 

"הקולקציה החדשה" של תוספי התזונה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"הקולקציה החדשה" של תוספי התזונה(צילום: shutterstock)

 

מחזור של כמיליארד שקלים בשנה

שוק תוספי התזונה בארץ מגלגל מחזור של כלמעלה ממיליארד שקלים לשנה. הערכות מדברות על גידול של בין 5%-7% בכל שנה של העסקים המצטרפים לתחום. פלח השוק נחלק בין חברות יצרניות, מותגים פרטיים וחברות יבואניות שעוברות תהליך של אדפטציה רגולטורית. תחום המכירות נחלק בין המובילים העיקריים, רשתות הפארם, כשלאחריהן מגיעים המותגים פרטיים (לרבות מותגי קופות החולים), בתי הטבע ובתי המרקחת הפרטיים.

 

פרופיל הצרכן הרוכש תוספי תזונה, שייך בדרך כלל לאוכלוסייה בגילאי 35 + גברים ובעיקר נשים. מדובר באוכלוסייה מודעת, במצב כלכלי ממוצע ומעלה, השכלה אקדמאית, שוחרי בריאות ואיכות חיים. הקטגוריות המובילות בתחום זה הינן ויטמינים ומינרלים, חומצות שומן, פרוביוטיקה וצמחי מרפא.

   

המגמות שהוצגו בתערוכה לשנת 2018, בתחום תוספי התזונה ניתן לראות שאומגה 3 ופרוביוטיקה ממשיכות לשמור על מקומן ומקבלות רק צורה חדשה, אם באמצעות צורות נטילה חדשות, טעמים, צירופים ומקורות לחומרי גלם חדישים. בנוסף, בתחום הפרוביוטיקה נראו זנים חדשים של חיידקים שמקבלים תיקוף מדעי.

 

הכורכום ממשיך לשמור על מעמדו כחומר גלם אופנתי שפרץ לפני כחמש שנים לתודעת הציבור. גם קטגוריית המינרלים שומרת על מקומה עם שני שחקני חיזוק ותיקים כמו מגנזיום וסידן.

 

אומגה 3. עכשיו גם מאצות ולא רק מדגים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אומגה 3. עכשיו גם מאצות ולא רק מדגים(צילום: shutterstock)

 

כמוסות שקופות ומזון על

VitaFoods הקדישה אגף מיוחד לחומרי גלם חדשניים ולפרזנטציות נטילה אחרות משהכרנו. כמוסות גדולות לבליעה הוקטנו לגודל נאנו, כמוסות שקופות שהכילו בעבר אבקה דחוסה, יכולות להכיל מהיום מספר טבליות קטנטנות שכל אחת מהן מכילה חומר גלם אחר ובכך מייתרת נטילה של מספר מוצרים ביום.

 

חומרי גלם המוגשים בשמן יופיעו לא עוד בסופט ג'ל המזכיר כדורי אדוויל אלא בטכנולוגיית ליקאפס שמנגישה את חומר הגלם בכמוסות הנראות כתכשיטים צבעונים ומרהיבים שכל אישה הייתה שמחה לקבלן.

 

ההפתעה הגדולה שנצפתה בתערוכה זו והראתה מגמה מתפתחת הינה קטגוריית מזון העל. אחד מחומרי הגלם המרתקים בקטגוריה זו היה חומר גלם המופק מעץ הבאובב מסנגל שלדברי החברה היצרנית, מכיל ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים החיוניים לבריאותנו.

 

מזון העל הינו מזון מן הצומח המספק רכיבים תזונתיים כפי שהטבע קבע עבורו ולא כפי שהחליטו להרכיבו במעבדה, כדוגמת טבליות מולטי ויטמין או פורמולות ייחודיות שקבע היצרן.

 

הלהיט הבא - תוספי אצות

בתחום תוספי התזונה, כמו בתחומים נוספים מסתמנת לה מגמה ירוקה והוליסטית, שנצפתה פחות בעבר. דוגמה נפלאה לכך שנצפתה בעשרות דוכנים היא האצות - תוסף תזונה שלם מהטבע המכיל ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, חומצות אמינו וסיבים תזונתיים, אם כרכיב בפני עצמו ואם כחלק מפורמולה.

 

המובילות בקטגוריה זו הינן האצות הנחלקות לאצות מים מתוקים ואצות ים, אצות אדומות, חומות, ירוקות, כל אחת על פי ייחודה, צורתה, מקורותיה וערכה התזונתי.

 

אם עד היום הסתפקנו באצת נורי וואקמה בסושי ובמרק, ספירולינה וכלורלה בתוספי התזונה, לא עוד. הקטגוריה מקבלת תאוצה ומתרחבת ומופיעה במיני מיצגים בתחום הקולינריה מזון ושייקים, תוספי תזונה ואף במקבלת זרקור בעולם הקוסמטיקה.

 

אם ניכר כי אומגה 3 ממשיכה לשמור על מעמדה, אז הפעם ניתן היה לראות אותה בצורת אומגה 3 בצורתה החדשנית מאצות ולא מדגים כפי שהכרנו עד כה. זו האחרונה מכילה כמות מופחתת של מתכות כבדות ואינה מצריכה הרג ניכר של דגה על מנת ליצר חומצת שומן כתוסף תזונה.

 

מרגש היה לראות בתחום זה חברות ישראליות המייצרות אצות כחומר גלם ומוכרות אותו לשאר העולם. חלקן אצות מיקרו, חד תאיות, שכיחות בתחומן. הייחודיות שבהן היו דווקא אצות מאקרו, אצות ים רב תאיות, אורגניות, מסוג אוולווה וגרסילריה הגדלות בחווה במכמורת של חברת סיקורה המתמחה באצות.

 

האצות הופכות להיות חומר גלם נחשק הן בעולם הקולינריה, הן בעולם תוספי התזונה וכן בתחום הדרמוקוסמטיקה. צוהר נוסף לבריאות נפתח בפנינו, לנו נותר לנסות כדי להאמין.

 

הכותבת היא נטורופתית

 

בשיתוף סיקורה מומחים לאצות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הטרנדים החדשים של הוויטמינים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים