שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופני ק.ט.מ Aera pro - אין אלומיניום? תאכלו קרבון
    יצרנית האופניים ק.ט.מ מטלטלת את השוק עם אופני מרתון בשלדת קרבון ומחיר שפוי. קבלו התרשמות

    קרבון הוא חומר יקר לייצור במצבו הגולמי ויקר לעיבוד עבור משימות השונות. כך שכל מה שצמודה לו המילה "קרבון" (סיבי פחמן בעברית), מתורגם כמעט מיד ל"יקר בטירוף" או "בחלומות שלך". ולא משנה אם זו כנף מטוס, שעון עילית או שלדת אופניים. עד היום.

     

    עוד על אופניים ובכלל? מגזין שטח

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)
     

     

    קטמ Aera

    אלה אופני מרתון XC, אופני שבילים שייעודם הוא לכסות קילומטרים רבים במהירות הגבוהה ביותר. הבסיס הוא שלדת קרבון בגימור מט נאה מאד, צינורות מעוצבים וניתוב כבלים פנימי. חובבי הגיאומטריות ישמחו לדעת כי תומכות השרשרת באורך 400 מ"מ, זווית ההיגוי חדה למדי (71.5 מעלות) וזווית המושב תלולה (73 מעלות). כל זה מתורגם בשטח להתנהגות זריזה למדי, ללא שמץ מהגמלוניות המשויכת בעבר לאופני "29.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    לא תמצאו כאן צירי Boost רחבים, ובמקומם יש נאבות בסיסיות של שימאנו ד'אור. עוד משימאנו יש מעצורי דיסק M506 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ (מהצד הזול של המחסן), ציר הנעה חלול SLX, מעביר אחורי XT, שיפטר SLX וקסטה של 11 הילוכים.

     

    אהבתי את חישוקי הגלגלים של Mavic ואת צמיגי המירוץ המצוינים שעליהם, כמו-גם את האוכף הסופר-איכותי של סלה איטליה. יש מזלג רוקשוק ריקון עם נעילה מרחוק ו-100 מ"מ של מהלך, והקפדה כללית נהדרת המשדרת תחושת איכות גבוהה מאד. המשקל העצמי עומד על 10.5 ק"ג והמחיר על 9,500 שקלים.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    רכיבה

    אם צריך לתמצת את תחושת הרכיבה בשתי מילים: ישירים וחדים. משקל עצמי קל וזנב קשיח הופכים מהר מאד לתאוצות יוצאות דופן. הכוח יורד

    מצוין לקרקע והאופניים מזנקים קדימה במהירות - בהתאם לכוח הרגליים שלכם כמובן. יש מספיק יחסי העברה לבחור מהם, ומעביר XT עם מצמד עובד חלק לשני הכיוונים.

     

    צריך היה להתעסק מעט עם כיוון המזלג, שכן תא אוויר קטן ופעולה פרוגרסיבית הופכים אותו לנוקשה בעומק המהלך. אפשר לכוון את שיכוך ההחזרה לאיטי יותר ככל שהמהירות עולה וכך גם עשיתי. שימוש בנעילה מהכידון עוזרת לנצל אנרגיה בטיפוס.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    המעצורים - חדשים מהקופסה - דרשו פרק זמן של הרצה ושחיקה עד שהחלו לספק את הסחורה. אחרי מעט יחס חם בסדנה הביתית הם העניקו עוצמת בלימה ומינון ראויים.

     

    בפרק הזמן הקצר בו הק.ט.מ האלה היו אצלי, בחרתי בדרך כלל בשבילים פתוחים וסינגלים זורמים שם הם במיטבם. בסינגלים מסולעים יותר יהוו השלדה הנוקשה וצמיגי המירוץ דקי הדופן נקודות חולשה.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    מה הייתי משנה? מחליף את המעצורים לסדרה גבוהה יותר, עם פחות משקל ושיפור בעוצמה. הנאבות המוזכרות מגבילות את הפוטנציאל הטמון בשלדה. סט גלגלים איכותי יותר יעלה את הקצב עוד יותר.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    סיכום

    ק.ט.מ מציעים כאן חבילה מאד אטרקטיבית. עם אופניים שנותנים תמורה מדהימה לכסף, בעיקר כשמדובר בשלדת קרבון. האיכות הכוללת שלהם גבוהה מאד ולמעט שני שינויים קלים שהייתי עורך, כל מה שצריך כדי להתחרות בכל מירוץ XC בישראל הוא לעלות על טייטס ולהתחיל לדווש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופני ק.ט.מ Aera pro - אין אלומיניום? תאכלו קרבון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים