שתף קטע נבחר

בלגן הדרכונים: אין דרכון ביומטרי לנערה הטסה למשלחת לפולין

תורים אפשר לקבוע רק במייל, לטלפונים לא עונים והדרכונים הביומטריים מתעכבים. שירה אמורה לטוס למשלחת חילופי נוער בפולין, אבל "הדרכון שלה נמצא בין 15 אלף דרכונים", כך אמרו לאמה, שמנסה לקבוע תור במייל לבת השנייה שלה, אך לא עונים לא במייל ולא בטלפון. רשות האוכלוסין: "הבקשה מטופלת ישירות מול הפונה ותיפתר"

 

 

 

עומס הנפקת הדרכונים הביומטריים בלשכות משרד הפנים גובה מחיר כספי ונפשי מאזרחים שרוצים לטוס לחו"ל: אזרחים מתלוננים על הנוהל החדש לפיו לא ניתן להגיע ללשכות משרד הפנים בלי להזמין תור מראש במייל ולמיילים – לא תמיד עונים, אבל גם מי שכבר נכנס להליך של הנפקת הדרכון - ממתין זמן רב.

 

 

"בתי שירה שאמורה לנסוע למשלחת חילופי נוער בפולין ביום רביעי בלילה, מוצאת עצמה ללא דרכון שנמצא בהנפקה כבר מיום ראשון שעבר", אמרה ל-ynet ענת, אמא של שירה. "נאמר לנו שהנפקת הדרכון לוקחת לא פחות מ-10 ימים ימי ועוד כ-5 ימי שליחה בדואר. הדרכון הקיים שלה הוא בתוקף לחודשיים, אבל אנחנו חוששים שהתוקף קצר מדי.

 

"אחרי המתנה של 3 שעות במשרד הפנים בכפר סבא, נאמר לנו כבר לנו שהם שולחים את הדרכון בדואר רשום ונותנים מספר מעקב. הסברתי שאשמח להגיע לכל מקום בארץ כדי לאספו. אמרתי להם שבעלי יכול להגיע לירושלים למשרד הפנים ולקחת את הדרכון משם, אבל אמרו שאי אפשר.

 

קחי יום חופש ושלמי 555 שקל להנפקה בנתב"ג

מאז, היא הלכה לדואר 4 פעמים, "כי אמרו לי שהדרכון בהנפקה וכלום לא הגיע", היא מספרת. היום סוף סוף ענו לי במשרד הפנים. חזרו אלי. פקידה אמרה לי שהדרכון נמצא בין 15 אלף דרכונים ואין שום דרך למצוא אותו ולזרז את הגעתו.

 

"אחרי ששילמתי 140 שקל על ההנפקה ובזבזתי על זה שעות על גבי שעות, הציעו לי לקחת יום חופש, להגיע לנתב"ג ברביעי בבוקר, לשלם 555 שקל על הנפקת דרכון במקום. לא יאומן. אני מקווה שהמדינה תשיב לאזרחיה כסף עבור ההנפקה הדחופה".

 

"במקביל, אני שולחת כל יום אימייל על בתי השנייה רוני בת 6, עמה אנחנו רוצים לטוס הקיץ לחו"ל. אף אחד לא עונה כבר שבוע. אין מענה למיילים ואי אפשר להגיע ללשכות רישום האוכלוסין בלי תור לדרכון שהוזמן במייל. אי לכך, ביטלנו את נסיעתנו שהיתה אמורה להיות באמצע יולי. זה ממש נראה שהמדינה פשטה את הרגל".

 

מרשות האוכלוסין נמסר: "הבקשה מטופלת ישירות מול הפונה ותיפתר".

 

"מודעים לעומסים ופועלים למציאת פתרונות הולמים"

גם נוסעים נוספים מתלוננים. אזרח כתב ל-ynet: "אני מחכה כבר שבועיים ואין תשובה לאף אחד מהמיילים הרבים ששלחתי. כשמגיעים ללשכה, צריך למלא טופס לזימון תור שגם לא עוזר לקידום העניינים ואף אחד לא חוזר אלייך. אנשים שממתינים לדרכון צריכים לבטל חופשות טיסות וכן הלאה". נוסע נוסף אמר ל-ynet שאשתו ממתינה כבר שבועות לדרכון והחופשה מתקרבת. 

  

מהרשות נמסר: "אנחנו מודעים היטב לעומסים הרבים ופועלים מדי יום למציאת פתרונות הולמים לכל סוגייה העולה. על אף העומסים הגדולים, מקבלים עובדי הרשות אלפי אנשים מדי יום ונותנים שירות הטוב ביותר שניתן, תחת עומסים בלתי סבירים".

 

"הרשות מפרסמת במהלך כל השנה הודעות לציבור לבדוק את תוקף בדרכון מבעוד מועד ומי שבוחר להמתין לימים ספורים לפני הנסיעה יכול למצוא פתרון בנתב״ג בעלויות מתאימות ולא ברור מדוע התלונה מופנית לרשויות. על אף זאת, עדיין נמצא הפתרון, מה שלא ניתן למצוא במדינות רבות".

 

"אחד הפתרונות שנמצאו הוא זימון תורים, מה שמאפשר לציבור להגיע בשעה ששוריינה לו ללא המתנות מיותרות. בימים האחרונים אנו כבר עדים להשלכות זימון התורים ומשוכנעים שיחד עם צעדים נוספים נדע לתת מענה לציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
דרכון ישראלי
צילום: shutterstock
מומלצים