שתף קטע נבחר

הקלות שבנגישות: יום ברכבת הקלה

מדי יום עולה אווה גרוסמן לרכבת הקלה בירושלים ויוצאת לעשות סידורים, לבקר בשוק, לקנות מצרכים ולהסתובב בעיר - נשמע רגיל, נכון? אבל אווה הלוקה בשיתוק מוחין מלידה, מתניידת בעזרת כיסא גלגלים, איך היא עושה זאת? הכל שאלה של נגישות

בשיתוף סיטיפס

 

רובנו לא חושבים על זה - אנחנו קמים בבוקר, יוצאים מהמיטה, מתארגנים ויוצאים מהבית לתחבורה הציבורית - עולים לאוטובוס או לרכבת ונוסעים לעבודה. אבל רבים אחרים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם מתכננים את היום שלהם - אנשים עם מוגבלויות לא יכולים להשתמש בכל סוג של תחבורה ציבורית. בשנים האחרונות חל שיפור נרחב ביכולת המערך לספק מענה, בירושלים, למשל, משתמשים מדי יום כ-145 אלף איש ברכבת הקלה, כשזו נותנת מענה לאנשים עם מוגבלויות בעזרת מגוון פתרונות. יצאנו עם אווה גרוסמן, חברת עמותת איל"ן, לסיבוב בעיר כדי להבין כיצד הנגישות יכולה לשנות חיים. 

 

 

אחד היתרונות הגדולים של הרכבת הקלה הוא נגישותה לבעלי מוגבלויות באופן מלא ונוח בהיבטים הפיזיים ובהנגשת המידע באמצעים ויזואליים וקוליים, הן בתחנות הרכבת הקלה והן בקרונות. כבר בשלבי הקמתה, תוכננו הרכבת והתחנות בעצה אחת עם יועצי נגישות וכך נבנה המערך על פי סטנדרטים גבוהים של נגישות, המאפשרים שימוש על ידי כלל האוכלוסיות בציבור.

מונגשת לכולם
מונגשת לכולם
 

יתרונות נוספים כוללים: מפלס הרציפים ברכבת הקלה מותאם במדויק לרצפת הקרונות ולכן הכניסה אל הרכבות והיציאה מהן מתבצעות בקלות, בנוחות ובמהירות, גם עבור בעלי מוגבלויות פיזיות. המידע המועבר לציבור הנוסעים בקרונות ובתחנות הרכבת הקלה נגיש גם הוא לבעלי מוגבלויות ומועבר באמצעים קוליים לטובת כבדי הראייה ובאמצעיים חזותיים לטובת כבדי השמיעה. בתחנות הרכבת הקלה מוצבים שלטי נגישות לטובת המקומות השמורים לבעלי מוגבלויות. לאורך הרציפים קיימים משטחי הנחייה לעיוורים המסמנים את מקום פתיחת הדלתות הרחבות של הרכבת הקלה בעת הגעת הרכבת לרציף, ומרכז שירות הלקוחות ממוקם במרכז הקו בסמוך לתחנת 'הדוידקה' והינו נגיש לבעלי מוגבלויות אשר גם זכאים לקבלת שירות ללא המתנה בתור.

 

בשיתוף סיטיפס

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אווה גרוסמן - העיר מונגשת לה
מומלצים