שתף קטע נבחר

40 מפעלי ענק לייצור סוללות נדרשים לתעשיית הרכב

האתגר הגדול שיעמוד בפני שימוש בחשמל בייצור סדרתי של רכבים הוא מפעלי ייצור הסוללות. פולקסוואגן, ש-25 אחוז מהיצע הדגמים שלה צפוי להיות חשמלי בעוד שבע שנים, אומרת כי דרושים עוד לפחות 40 מפעלי ג'יגה פקטורי

על פי התוכניות של יצרניות הרכב, יחידות הנעה חשמליות יחליפו בעתיד הקרוב את מנועי הבעירה הפנימית המזהמים. התהליך מקבל דחיפה מצד יצרניות הרכב החושפות חדשות לבקרים קונספטים למכוניות חשמליות ותשתיות טעינה מתקדמות, וגם מצד הרגולטורים, בעיקר במדינות מערב אירופה כמו שבדיה, צרפת וגרמניה, הקוראים לאיסור ייצור מכוניות חשמליות ב-15 השנים הקרובות.

 

 

אולם נראה כי האתגר הגדול שיעמוד בפני המעבר לחשמל יהיה מפעלי ייצור סוללות הלתיום יון. בפולקסווגן למשל, ש-25 אחוז מהיצע הדגמים שלה יצוידו ביחידות הנעה חשמליות עד 2025, צופים כי תעשיית הרכב זקוקה ל-40 מפעלי סוללות מסוג ג'יג'ה פקטורי, זהים בגודלם וביכולת הייצור למפעל החדש של טסלה בנבאדה, עד לתאריך היעד כדי לאפשר את ייצור המכוניות. בהקשר זה יש לציין את מרצדס שהציגה לאחרונה את מפעל ייצור הסוללות החדש שלה.

 

 

 

פתרון לכך נמצא בדור הבא של טכנולוגיית הסוללה שיכיל צפיפות אנרגיה גדולה יותר של התאים המאפשרת פחות סוללות וכתוצאה מכך פחות מפעלים לייצור. אולריך אייכהורן, ראש מחלקת המחקר והפיתוח של פולקסווגן סיפר לאחרונה כי "מהנדסים אלקטרו כימיים בוחנים דרכים להעשיר באנרגיה את תאי הסוללות. הבדיקות להתאמה בטוחה ועמידה עבור שימוש ברכב יהיו בחישוב של 10 שנים כמחזור חיים.

 

 

עוד ציין אייכהורן כי עשויים לחלוף 15 שנים עד שטכנולוגיית התאים החדשה תיכנס לייצור סדרתי ותהיה זמינה לשימוש מסחרי. כדי למלא את הביקוש עד אז, שוקלת בוש (Bosch), יצרנית הרכיבים הגדול בעולם לכלי רכב, את התחלת ייצור של מצברים ליחידות הנעה חשמליות, החלטה שתתקבל בסוף השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים