שתף קטע נבחר

הכישלון של סטארט-אפ שיתוף המטריות

אחרי ההצלחה של מודלים לשיתוף אופניים, ניסה יזם סיני לנסות מודל של שיתוף מטריות. רק שמאות אלפי מטריות לא הוחזרו

כלכלה שיתופית היא קונספט שיכול להיות מאוד יעיל לפעמים, אבל יזמי חברת שיתופי מטריות בסין נאלצו לגלות על בשרם שבתחום הזה ספציפית אין כל כך גשמי ברכה. שבועות בודדים לאחר שיזמו מודל השכרת מטריות עם 300 אלף יחידות, הסטארטאפ Sharing E Umbrella הודיע בימים האחרונים כי איבד כמעט את כל המטריות שלו.

 

 

לפי אתר Business Insider, לא ברור בדיוק כמה מטריות נעלמו, אך בינתיים מייסד החברה, ז'או שופינג, דווקא הפגין אופטימיות ואמר שהעסק עדיין לא גמור לגמרי. לאחר שראה שמודלים לשיתוף אופניים סוחפים את המדינה ופועלים היטב, היזם מהעיר שנג'ן שבדרום המדינה רצה לחולל מהפכה גם בתחום המטריות.

 

"ראיתי שאפשר לשתף כל דבר ברחוב", אמר לתקשורת הסינית. "המודל של שיתוף אופניים מאוד הרשים אותנו". כל מטרייה שהולכת לאיבוד עולה לחברה 60 יואן, שהם בערך 30 שקלים, אבל ז'או עדיין רוצה לגייס 30 מיליון מטריות ולהפוך את היוזמה לכלל-ארצית עד סוף השנה.

 

 

החברה הושקה באפריל האחרון עם השקעה ראשונית של 10 מיליון יואן (קצת יותר מ-5 מיליון שקלים), ועד לסוף החודש שעבר כבר החלה פעילות ב-11 ערים שונות בסין, בהן שנחאי, נאנג'ינג, גואנגג'ואו ונאנצ'אנג.

 

בעיקרון, המודל עובד כך: אנשים שוכרים מטריות מעמדות שונות הממוקמות בעיקר בתחנות רכבת תחתית ואוטובוס עבור הפקדה של 19 יואן (10 שקלים) ותשלום של 0.5 יואן (25 אגורות) לכל 30 דקות של שימוש.

 

עם זאת, לפי Business Insider, לא ברור איך המשתמשים אמורים להחזיר את המטריות, וז'או עצמו הציג את הסוגיה בראיון לאתר חדשות סיני: "מטריות הן שונות מאופניים. אופניים אפשר להחנות בכל מקום, אבל עם מטרייה צריך מעקה או גדר כדי לתלות אותן". הוא הוסיף כי מסיבה זו "הכי טוב לקחת את המטריות הביתה" כדי שהן יהיו "בטוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים