שתף קטע נבחר

הכירו את apester

סטארטאפ השבוע שלנו הוא apester, פלטפורמה ליצירת תכנים ויזואלים בקלי קלות

תעודת זהות:

מייסדים: מוטי כהן ודני צדוק

שנת הקמה: 2011

שנות עבודה בניו יורק: מ-2015. כיום עם 14 עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

הפלטפורמה של אייפסטר, בה כל אחד יכול ליצור בקלות תכנים חווייתיים בפורמטים ויזואליים המותאמים להפצה ולצריכה בכל סביבה דיגיטלית (אתר, אפליקציות מובייל, רשתות חברתיות), מאפשרת לייצר, בין השאר, ערוצי הכנסה ודאטה ייחודיים מהתכנים האלה, תוך שהיא מספקת סביבה בטוחה במיוחד למפרסמים. אייפסטר עובדת כיום עם יצרני התוכן המובילים בעולם, כמו Time, USAToday, AOL ו-Huffington Post, ועם מפרסמי ענק כמו Walmart ו-IKEA, ועוזרת להם להגיש לגולשים וללקוחות שלהם תכנים המותאמים להרגלי צריכת התוכן המשתנים באופן תדיר בעידן המובייל והרשתות החברתיות. משום כך, תכנים שמעלים ביצועים יעילים בהרבה מתוכן בפורמטים מסורתיים. בנוסף, הפלטפורמה מסוגלת לתת מענה לכיוון מאוד ברור של אפליקציות הודעות, בהן אנשים ״מתכתבים״ יותר ובעיקר באמצעים ויזואליים ובפחות טקסט, עם תכנים ויזואליים שיכולים לשאת גם מסרים אישיים.

 

איך נולד הרעיון?

איכשהו, למרות שאנחנו כבר ב-2017, הרוב המכריע של התוכן באינטרנט עדיין דומה לתוכן שבשנת 1929 התגלגל בנייר העיתון על מדרכות ניו יורק. כותרת, תמונה, כותרת משנה, ומשם ערימה של טקסט שצריך לקרוא, לרוב מלמטה למעלה, כמעט תמיד שחור על גבי לבן. אם תעשיית העיתונות והתוכן הייתה משגשגת, סביר להניח שלא היינו פה, אבל, אפעס, היא לא ממש. גוגל ופייסבוק כבר מזמן שתו לה את ארוחת הצהריים של הכנסות הפרסום, והגולשים עצמם מצביעים באצבעות שלהם. הגולשים מבקרים פחות ופחות באתרי התוכן, וכל ביקור נמשך פחות מאשר בעבר. את הבעיה הזו אייפסטר מנסה לפתור ולהגיש לכל יוצר תוכן - בין אם בלוגר, מפרסם או עיתון זוכה פוליצר - את הכלים להתאים עצמם לעידן בו רובו המכריע של הגולשים צורך תוכן מהסלולר, תוכן אותו הוא מוצא בזמן שיטוט ברשתות חברתיות בעיקר. תכנים שהגולשים אשכרה יקראו, לרוב עד ממש הסוף, ואז אולי גם ישתפו יותר או אפילו - רחמנא ליצלן - יעברו לפיסת תוכן נוספת.

 

אייפסטר מפתחת כלים להפקת תוכן שמתאים לצרכן תוכן, גולש, שירצה את התכנים שלו במקצבים מהירים יותר, רווי ויזואליה, תמונות, גיפים או סרטונים. כל פיסת תוכן שאתם מכירים, בין אם ידיעה חדשותית של 250 מלה, מאמר דעה של 800 מלה, סרטון של 3 דקות או גלריית תמונות, ניתנים להמרה ולהפקה - במהירות ובקלות ובעלויות לא קיימות. כל זה, בלי לוותר על הסיפור, המהות או המסר. זאת ועוד, תכנים ויזואליים שנוצרו על הפלטפורמה של אייפסטר יכולים גם לשמש ככלים להעברת מסרים ורעיונות בצורה ויזואלית.

 

מוטי כהן,מנכ"ל החברה. "רעיון ראשוני חתום על מפית של ארומה" ()
מוטי כהן,מנכ"ל החברה. "רעיון ראשוני חתום על מפית של ארומה"

 

אנחנו מרגישים שאנחנו באמת עוזרים לאחת התעשייות החשובות בעולם להתאים את עצמה למציאות חדשה, לא פשוטה, שמשתנה להם מתחת לאף כל הזמן. ברור שסטארטפ אפ יכול להגיב מהר בהרבה מאשר תעשייה שלמה, ומאוד ותיקה, לשינויים שכאלה, וכשאנחנו רואים כמה מהעיתונים הגדולים, החשובים והוותיקים בעולם, נעזרים בכלים שלנו כדי לעשות בדיוק את זה, קשה להסתיר את ההתרגשות במסדרונות (סליחה, באופן ספייס).

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

התחלנו כמו כל חברה חדשה בחוזה מייסדים + רעיון ראשוני חתום על מפית של ארומה. (לא באמת). ראוי להתמקד בשלבים הראשונים של כל חברה מכל סוג בבניית הצוות הראשוני שנכון להוביל את המיזם. רעיונות מטבעם מאוד נזילים, בבוקר טובים בערב קצת פחות למחרת ממש לאץ מה שבאמת עושה את ההבדל זה מי שמבצע ואיך זה מבוצע

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

כי כשמדובר בשוק של פבלישרים ומפרסמים באינטרנט - הפוטנציאל הכי גדול הוא כאן, בהפרש ניכר.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

בעבר, בגלגול קודם של החברה, כאשר היא הגישה סט כלים שונה (אבל דומה) למה שהיא מציעה היום, ראינו איך גולשים מגיבים דווקא לתכנים הוויזואליים, מותאמי המובייל, והיותר ״סוציאליים״ - אשר מוטמעים בתוך כתבות תוכן אמיתיות ומעשירים אותן. זו הייתה הדחיפה האחרונה שהאסימון היה צריך בשביל ליפול סופית. כאשר החברה הסיטה את כל הפוקוס שלה אל האיזור הזה - אל לב הכתבה, אל המקום בו אפשר לפגוש את הגולש, את צרכן התוכן, ובתוך ים הטקסט הפשוט, המסורתי, השחור-על-גבי-לבן, להגיש לו יחידת תוכן אינטראקטיבית, ויזואלית, חברתית יותר ומותאמת מובייל יותר - זה התבטא בצמיחה הכי גדולה שיכולנו לקוות לה. כשפבלישר מתקדם ואמיץ כמו הטלגרף הבריטי אימץ את הטכנולוגיה ועורכיו התחילו להשתמש בה יותר מאלף פעם בחודש, האימפקט של עבודה עם מוביל דעה שכזה היה מיידי.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו מתמקדים בעיקר בבניית התשתית של הצוות הראשוני בצורה הרבה יותר ממוקדת, זה ללא ספק היה חוסך המון זמן וכסף.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

מאוד תלוי באופי של העסק והשירות, כל חברה בנויה אחרת ולכן אין זמן אחד ״נכון״ עבור חברה לעבור. במקרה שלנו, ברגע שהביקוש למוצר עלה משמעותית בארה״ב והצורך להיות פיזית מול הלקוחות שלנו הפך להיות קריטי על מנת להמשיך לגדול ולהמשיך לשפר את השירות, החלטנו לעשות את הצעד.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

17 מיליון דולר.

 

מחפשים עובדים?

בהחלט! חפשו ב-

apester.com (יש להגות אייפ, כמו קוף באנגלית, ו-סטר, כמו הסוף של היפסטר)

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים