שתף קטע נבחר

מסלולי מימון לרכב

יש דרכים רבות לממן רכישה של מכונית, חדשה או משומשת - והדרך לחלום של קריעת הניילונים עשויה להיות מפרכת ומתסכלת. ואם נאמר לכם שיש דרך שבה תוכלו להתחדש מבלי להעמיס עול נוסף עליכם

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אני זוכר היטב את קופת החיסכון הפלסטית של "דן חסכן" מילדותי. קופסת פלסטיק בצבע ירוק-זית שבתוכה נארגו חלומות - מטבע אחר מטבע - לאופניים חדשים, כדורגל, חולצה של ביורן בורג. המסר אז היה ברור מאד: "אתה רוצה משהו - תחסוך". וחסכתי, וחסכתי וחסכתי כשעל הדרך אני מונע מעצמי הרבה דברים אחרים כי "חייבים לחסוך".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

יש מטרה שאליה שואפים, עליה חולמים, וזה לא משנה אם זה ילד בן 10 החולם על BMX חדשים או ילד בן 40 החולם על BMW חדשה. צריך לחסוך. וזה מייגע, ולוקח זמן, וסדרי עדיפויות משתנים עם הזמן. ופתאום אופני BMX נראים פחות מעניינים מאטארי שבדיוק יצא לשוק. והיי! יש את זה לכולם.

 

כשרוכשים מכונית חדשה, יש יתרונות רבים לחסכון. ברגע שאתה מגיע לסכום הנדרש אתה צועד ברגל ימין לאולם התצוגה הנבחר, ומציג לסוכן המכירות "עסקת מזומן". והם מאד אוהבים את זה. אתה יכול ליהנות פעמים רבות גם מהנחה נוספת. כי לא צריך לממן כסף. והלוואה היא לא יותר מאשר קניית כסף בעוד כסף.

 

ואחרי שהחלום התגשם ואת יושבת במיני קבריו שלך שלקראתה חסכת מהבת מצווה, יש להוסיף לכך עלויות של ביטוחים, טיפולים, ירידת ערך מיידית ושנתית. בקיצור, כל הדברים האלו שלא נעים לחשוב עליהם כשאת חותמת על הזמנת רכב חדש - כי למה להרוס?

 

דרך נוספת היא הלוואה רגילה. בנקאית, אולי חוץ בנקאית. זו הלוואה צרכנית לכל דבר, ובעיקרון דבר מה שתרצו להימנע ממנו. במקרה הזה אתם קונים כסף ומשלמים עליו ריבית. הריבית הזו משתנה לפי רמת הסיכון שהגורם המממן חושב שהוא לוקח על עצמו. פעמים רבות זה משפיע על הסטטוס שלכם בבנק ועשוי להשפיע על מסגרות האשראי הקיימות. להלוואות חוץ בנקאיות יש סיכונים רבים אחרים, כמו ריביות גבוהות במיוחד ולפעמים הוצאה לפועל נמרצת במיוחד - לא נעים.

 

סוג ההלוואות הרווח כיום הן הלוואות "בלון". לרוב התקופה היא 36 חודשים, עם תשלום של מקדמה (אותה הלקוח קובע). במשך שלוש השנים הבאות התשלום מכסה בעיקר את הריבית, ואז מחכה לכם פצצה נאה לפנים עם סכום שהוא כ-50% מערך הרכב. גם בסידור הזה עלויות האחזקה נוספות לעלות ההלוואה החודשית.

 

בליסינג מימוני, הלקוח משלם עד 30% מערך הרכב כמקדמה, הוא נרשם כיד שניה על המכונית, וממשיך בתשלומים חודשיים למשך כל התקופה שהוגדרה. בסיומה יעמדו בפניו האפשרויות של רכישת הרכב בעצמו, החזרת הרכב לחברת הליסינג או לגלגל את העסקה לרכב חדש אחר. זה מסלול העונה על רצון של לקוחות רבים לפרוס את התשלום על-פני תקופה ארוכה.

 

ליסינג תפעולי לפרטיים הוא מסלול חדש למדי שבבסיסו עומד עיקרון חשוב אחד: אתה לא קונה פרה בשביל כוס חלב. ובאותו הקונספט כדי לנסוע לאילת (או לרמי לוי) אתה לא חייב לקנות את המכונית. זה משנה לגמרי את התפיסה שלנו בנושא, ומשחרר את הלקוח מהנטל השני הכלכלי הגדול ביותר אחרי רכישת דירה - קניית רכב.

 

התשלום נעשה עבור השימוש ועבור העלויות ההיקפיות, קרי ביטוחים, טיפולים ותחזוקה. המקדמה היא מינימאלית, התשלומים החודשיים כוללים את כל העלויות הנוספות (למעט דלק ודו"חות תנועה). העסקה אינה מעיקה על האשראי בבנק ובסוף התקופה המוגדרת ישנה אפשרות לרכוש את הרכב, להחזיקו לליסינג או פשוט לצאת מהעסקה ולחזור לאופני BMX.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים