שתף קטע נבחר

מכירות דו-גלגלי - זינוק של 10% לעומת אשתקד

מתחילת השנה עלו על הכביש כ-11.5 אלף כלים דו-גלגליים חדשים. עלייה של כ-10% שנשמרה גם לאחר חודש יולי הלוהט. סאן יאנג ממשיכה להוביל לפני ימאהה וקימקו

שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיך לצמוח, למרות ירידה קלה בנתוני יבואני הרכב הדו-גלגלי שפרסם היום (ד') איגוד לשכות המסחר. במהלך החודש יולי החולף נמסרו 1,604 כלים חדשים, לעומת 1,695 שנמסרו ביולי אשתקד ו-1,892 כלים שנמסרו בחודש יולי 2015. עם זאת יש לזכור כי מדובר בנתונים חודשיים שאינם מלאים.

 

ימאהה טריסיטי 155 - סייע לימאהה לשמור על המקום השני (אופיר גונן) (אופיר גונן)
ימאהה טריסיטי 155 - סייע לימאהה לשמור על המקום השני(אופיר גונן)

 

כך למשל מדווח כעת האיגוד כי בחודש יוני נמסרו 1,893 כלים חדשים, בעוד שבדו"ח הרשמי שפרסם בתחילת החודש דווח על 1,771 כלים בלבד - פער של 122 כלים מנתוני האמת. בסך הכל נרכשו מתחילת השנה 11,471 כלים חדשים, עלייה של כ-10% לעומת אשתקד בה נמסרו באותה תקופה 10,346 כלים.

 

בין המותגים שומר סאן-יאנג על ההובלה עם 2,517 כלים חדשים שנמסרו על-ידי היבואנית מטרו מתחילת השנה. אותה יבואנית משווקת גם את המותג במקום השני - ימאהה אשר מכר מתחילת השנה 2,143 כלים. קימקו (עופר-אבניר), במשך שנים המותג השני בטבלת המכירות, ממוקם שלישי עם 1,913 כלים חדשים.

 

במקום הרביעי ממוקם מותג הונדה (חברת מאיר) עם 857 קטנועים ואופנועים חדשים, לפני ק.ט.מ (ד.ל.ב) עם 695 כלים חדשים. קאוואסאקי (מטרו) במקום השישי עם 690 כלים, לפני פיאג'ו (עופר-אבניר) במקום השביעי (560 כלים) ודיאלים (אלבר) - בעבר כוכב המכירות המפתיע של ישראל - במקום השמיני עם 480 כלים. סוזוקי (עופר-אבניר) במקום התשיעי עם 371 אופנועים וקטנועים מתחילת השנה, לפני ב.מ.וו (דלק) שסוגרת את העשירייה הראשונה עם 231 כלים חדשים - בהם גם G310R אחד.

 

מותג אופנועי השטח הוסקווארנה (עופר-אבניר) שהחל את השנה בסערה (44 כלים רק בינואר) ומאז נחלש עד למכירת שישה אופנועים חדשים בלבד במהלך כל חודש יולי, פותח את העשירייה השנייה בטבלה עם 143 כלים חדשים מתחילת השנה. הארלי דייוידסון (אלבר) מסרו בשבעה חודשים 109 כלים חדשים, ודוקאטי (ליגל) הסתפקו ב-67. כדאי להזכיר בהקשר זה את מותג אינדיאן (ד.ל.ב) שעושה את צעדיו הראשונים החודש עם השקה מקומית לדגמי האופנוע האמריקאי, ושלושה אופנועים חדשים ש"עלו על רישוי".

 

לדברי גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור: "השוק הדו-גלגלי ממשיך להציג עליות משמעותיות בביקוש מספר שנים ברציפות והסיבה לכך ברורה: המציאות התחבורתית הבלתי אפשרית עם עומסי תנועה הולכים וגדלים, לעומת איכות החיים והחסכון בזמן שמציע קטנוע או אופנוע. בראייה שנתית, 2017 מציגה שוב גידול בביקוש ביחס לשנה החולפת, גם אם ישנו שינוי בתמהיל החודשים בהם נרשמות עליות בביקושים עקב מלאים, סיבות עונתיות וכדומה.

 

"מבחינת מגמות השוק אנחנו רואים את המשך התחזקות האופנועים בעלי מנועים בנפח בינוני (רישיון A1), ואת המעבר לקטנועים מודרניים בעלי יכולת בין עירונית ומערכות בטיחות מתקדמות, כמו ABS ו-TCS, עלייה שנובעת מהשימוש הגובר בדו-גלגלי ככלי תחבורה יעיל מהפריפריה למרכז".

 

לדברי בכירים בענף, מגמות נוספות שראוי להזכיר הן העלייה בפופולריות של הכלים הדו-גלגליים בפריפריה, כתוצאה מכשלון מתמשך של פתרונות התחבורה הציבורית - רכבות ואוטובוסים - שמציעה המדינה. בנוסף, בשוק הרכב מציינים כי חלה התעוררות ניכרת בפופולריות של כלים דו-גלגליים במגזר הערבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רונן טופלברג
מכרו שלושה החודש - אינדיאן
רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים