שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    האם מישראל תצא בשורת היופי העולמית?
    במעבדות אוניברסיטת בר אילן וחברת "חווה זינגבוים" נרקח בימים אלה הקרם שמחדיר את החומצה ההיאלרונית לתוך העור. האם מתעשיית הקוסמטיקה הישראלית תגיע הבשורה הבאה בעולם האסתטיקה, שמגלגלת מיליארדי דולרים? סיפור הצלחה ישראלי
    לפני כחודשיים הושק לראשונה הקרם הראשון שמחדיר את החומצה ההיאלרונית מתחת לעור, להעלמת הקמטים בפנים. מדובר בפיתוח של חוקרים מאוניברסיטת בר אילן יחד עם חלוצת הקוסמטיקה הפרא רפואית חווה זינגבוים

     

    במחקר שנערך על ידי פרופ' רחל לוברט, יחד עם פרופ' אהרון גדנקן וד"ר ענת ליפובסקי, מהמחלקות לכימיה ופיזיקה והמרכז לננוטכנולוגיה BINA באוניברסיטת

    בר אילן, ב-7 השנים האחרונות פותחה טכנולוגיה המאפשרת הכנת חומצה היאלורונית בגדלים שונים של חלקיקים אשר מטפלת בהזדקנות העור ללא הזרקות כפי שהיה עד היום.

     

    "החומצה ההיאלרונית היא משהו שכולנו נולדים איתו", מספר מוטי זינגבוים, מייסד ומנכ"ל משותף של חברת "חווה זינגבוים", כשנשאל מהי אותה חומצה מדוברת. "במשך השנים היא אובדת מגופנו באיטיות והנסיגה הזו מתבטאת בהזדקנות ובעור יבש. החומצה ההיאלרונית נותנת לעור את הלחות והנפח שלו. היא האנטי אוקסידנט הכי חזק בטבע".

     

    - ומה ייחודו של הקרם?

    "החידוש של הקרם הוא שטכנולוגית, זו הפעם הראשונה שחומצה היאלרונית מוחדרת לעור על ידי קרם. זינגבוים מספר כי מובילת המחקר, פרופ' רחל לוברט, פנתה לחווה מפני שחיפשה שותף, שידע לפתח את הטכנולוגיה הזו.

     

    "לפני כ-3 שנים הייתה להם פריצת דרך והם הצליחו ליישם את המוצר על העור. עבדנו בחברה על פיתוח המוצר - ביקשנו רישיון ממשרד הבריאות לפני כשנתיים ולפני חודש, ורק אחרי שהמוצר היה מושלם מבחינתנו, הוא יצא לשוק". זינגבוים מציין כי המוצר נמכר כרגע רק בארץ ונחטף כמו לחמניות חמות. "פסי היצור שלנו בקושי מצליחים לעמוד בקצב".

     

    -איך הגעתם לחו"ל?

    "היתה כתבה על הקרם באנגלית בג'רוזלם פוסט', אחריו קיבלנו מעל 300 פניות מחברות ענק בכל העולם - מאוסטרליה וניו זילנד, אירופה, דרום אמריקה, ארה"ב וקנדה ומהמזרח. כולם ביקשו להיפגש. לא חזינו שיהיה כזה הד למוצר בעולם".

     

    כשקוסמטיקה פגשה בידע ומחקר

    אז מי זו חווה זינגבוים? באמצע שנות ה-90 הושק בבית חולים בטקסס מסלול אקדמי, שמשלב את תחום הקוסמטיקה בתחום הרפואה. "זו הפעם הראשונה שקוסמטיקה פגשה בידע ומחקר. חווה למדה שם במחזור הראשון והיתה מחלוצי תחום הקוסמטיקה הרפואית בעולם", מספר.

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    כשחזרה לארץ בסוף שנות ה-90 שבה חווה לארץ והחלה ללמד את התחום לקוסמטיקאיות ותיקות. לפני כ-3 שנים נוסדה האקדמיה לקוסמטיקה בשיתוף משרד הכלכלה והתמ"ת. "חלק מהלימודים מתקיימים בבית החולים איכילוב. התוצאה היא בוגרים ובוגרות, שסיימו הכשרה כקוסמטיקאים רפואיים. זה החלק האקדמי בעסקינו ורק מי שסיים אצלנו את המקצוע, יכול לרכוש מאיתנו את המוצרים שלנו".

     

    זינגבוים מציין כי לחברת הקוסמטיקה יש יותר מ-150 סוגי מוצרים, שממוקדים בתחום טיפולי הפנים. "המוצרים והטיפולים שלנו הם מותאמי גיל, מצב רפואי, מחולקים לפי אזורי גוף ופרמטרים נוספים. יש לנו גם מוצרי טיפוח. המוצרים שלנו הם כולם פרי מחקר ושיתופי פעולה של שילוב עולמות הביוטי, הרפואה והמחקר".

     

    - ספר על החברה?

    "אנחנו חברה משפחתית. שתי בנות, מששת ילדינו, עובדות בחברה. אנחנו רואים בשילוב שלהן בחברה את ההצלחה הגדולה. שתיהן נשות מקצוע; האחת עם השכלה בהנדסת כימיה ומנהל עסקים והשנייה עם תואר בבלשנות, הוראה וקוסמטיקה והיא אחראית על תחום ההוראה והחינוך בחברה. באופן שגרתי אנחנו עובדים עם מדענים, רוקחים ורופאים מכל העולם. תגליות חדשות שמגיעות אלינו, אנחנו בודקים היטב וכל הזמן אנחנו מנסים להתאים את הטכנולוגיות לעולם הקוסמטיקה".

     

    - יש לך דוגמה?

    "תחום מסנני הקרינה הוא תחום צפוף. רוב המוצרים נושאים חומרים שמזיקים לעור. מצאנו טכנולוגיה גרמנית, שמפרקת את חומר הגלם חוסם השמש ומטפלת בו כך, שיחסום את קרני השמש אבל גם ימנע את נזקי חומר הגלם המקורי לעור. יש עכשיו התעניינות בינלאומית בתחום. מעניין לאן זה יתפתח".

     

    - מה מיוחד בקרם החדש?

    "הקרם שאנחנו משווקים הוא הראשון בעולם, שמכיל חומצה היאלרונית ממוזערת. לפני כל שימוש, בקרמים או בזריקות, החומצה ההיאלרונית מומסת תחילה אבל חדירה ממשית לעור נעשתה עד עתה רק בהזרקה".

     

    מכון היצוא - חלק מההצלחה

    זינגבוים מספר כי לאחר שהחלו הפניות הרבות להגיע הם קבעו פגישה עם יו"ר מכון היצוא. "אנחנו חברים במכון מאז הקמתה של החברה והיה לנו חשוב לשתף אותם. גם הוא היה מופתע מהעניין ולמען האמת, הבקשות ממשיכות להגיע דרך הנציגויות של ישראל בעולם כל הזמן".

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    - מה תרומת מכון היצוא להצלחת המוצר?

    "הם הכרחיים במערך שלנו - הם עוזרים לנו לבדוק את הבקשות שמגיעות - מי החברות, מה הן עושות, מה האמצעים והיכולות שלהן. בקונסוליות עוזרים לנו תרבותית ומסחרית, בעזרת הקשרים שלהם. כל מדינה זה סיפור אחר".

     

    לדבריו, החברה נמצאת בימים אלו במשא ומתן עם כמה גורמים ענקיים בעולם, בעיקר מפיצים גדולים ואזוריים. "חברות ענק פונות אלינו ומציעות שת"פים. אנחנו עובדים בתאום עם בר אילן - הטכנולוגיה שייכת לאוניברסיטה ועדיין לא נרשם פטנט עליו. הכל רגיש ומתנהל בהתאם".

     

    - איך מתוכננת הפריצה שלכם לעולם?

    "בספטמבר הקרוב יתקיימו השקות רשמיות במוסקבה ובניו יורק. באוקטובר יהיו במונטריאול וברומא ויש עוד שוקי יעד במו"מ מתקדם. את המוצר הזה נשווק בקמעונאות בכל העולם. במקביל, אנחנו מייצאים את מודל חברת חווה זינגבוים - אקדמיה ומוצרים. נקווה שנצליח לעשות את כל זה".

     

    צמחי מדבר, שמנים ובוץ מים המלח

    ניצן פייקוב, מנהלת ענף קוסמטיקה וטואלטיקה במכון היצוא מוסיפה כי יש לשוק הישראלי הרבה מה לחדש בעולם הקוסמטיקה העולמי. "ישראל היא מעצמת טכנולוגיה וחדשנות, והדבר בא לידי ביטוי גם בתעשיית הקוסמטיקה והטואלטיקה".

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    לדבריה, החברות הישראליות משקיעות משאבים רבים במחקר ופיתוח של שיטות יצור מתקדמות, יש להן בקרת איכות קפדנית, עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים, והן גם משתפות פעולה עם העולם האקדמי, לצורך פיתוח מוצרים חדשניים המתאימים לטרנדים העולמיים, שנותנים מענה לבעיות ודרישות הצרכנים. "הקרם החדש של בר אילן וחווה זינגבוים הוא דוגמה טובה לכך. יחד עם הטכנולוגיה – משתלבים במוצרים חומרי הגלם הייחודיים של ישראל כמו צמחי המדבר והגליל, שמני החוחובה והזית, המלחים המינרלים העשירים והבוץ השחור מים המלח".

     

    - איפה משתלבת התעשייה הישראלית בשוק העולמי ומהן המגמות הבאות, שניתן לזהות?

    "הביקוש העולמי לטיפוח ויופי ברחבי העולם נמצא במגמת עלייה מתמדת. אורח החיים הבריא תופס תאוצה, דבר הניכר גם בעולם היופי. יותר צרכנים מחפשים מוצרים טבעיים, מוצרים לטיפול בבעיות עור ומוצרים נגד הזדקנות. לתעשיית הקוסמטיקה והטואלטיקה הישראלית יש מגוון מוצרים העונים על צרכים אלו והנמכרים ברחבי העולם: בעיקר לשווקי אירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק".

     

    - כיצד משתלב מכון היצוא בקידום התעשייה והענף?

    "מכון היצוא מסייע לחברות הישראליות לחדור לשווקים הבינלאומיים ועוזר להן להתגבר על חסמים שונים כגון רגולציה על מוצרי קוסמטיקה, שיווק מוצרים והתאמתם לייצוא, ייעוץ בסמינרים שונים ומציאת שותפים עסקיים נכונים".

     

    פייקוב מציינת כי ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה במכון היצוא פועל לחשיפת מוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה הישראליים בבימות הבינלאומיות, ליצירת הזדמנויות עסקיות לחברות ועוזר בהגברת המודעות העולמית לתעשייה הישראלית והחדשנות שלה. אחת מההזדמנויות הללו תתרחש בעוד כמה חודשים. "בנובמבר 2017, תתקיים תערוכת הקוסמטיקה המובילה 'קוסמופרוף אסיה' בהונג קונג. מכון היצוא יקים בה ביתן לאומי בו יוצג בציר של 20 חברות ישראליות ומיטב המוצרים שלהן לשוק האסייתי".

     

    בשיתוף מכון היצוא

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "האם מישראל תצא בשורת היופי העולמית?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים