שתף קטע נבחר

הוצאות רכב שלא לקחתם בחשבון

המספרים הנסתרים מאחורי רכישת מכונית חדשה, ואיך להימנע מהם

בשיתוף ynet רכב חדש

 

רכישה של מכונית חדשה אינה עניין של מה בכך, אלא אירוע משמח במיוחד: ההגעה אל הסוכנות, בחירת הצבע, המנוע ורמת האבזור, כמה תמונות משפחתיות מחוייכות - וקדימה אל הכביש. אך עם זאת, עלויות החזקתה של מכונית אינן מסתכמות אך ורק בעלות הרכישה. למעשה, חוויית הבעלות על מכונית במדינת ישראל היא הרבה יותר מורכבת מרכישה של מכונית ומילוי של מיכל דלק.

 

 (צילום: גלעד קוולרצ'יק) (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)

 

נתחיל כמובן בביטוח: מכוניות חדשות בישראל מבוטחות כיום בביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח חובה נוגע לנזקי גוף, ביטוח מקיף נוגע גם לנזקי רכוש. כמה תעלה פוליסת הביטוח? זה תלוי: האם יש בבית נהג צעיר? האם ינהגו ברכב מספר נהגים? כמה המכונית נוסעת מדי שנה ויותר מכך: האם ההיסטוריה הביטוחית של הנוהגים ברכב אטרקטיבית לחברת הביטוח. כיום, חברות הביטוח הגדולות מקפידות על בדיקות מקיפות של לקוחותיהן כדי לתת את פוליסת הביטוח הטובה ביותר (וכמובן כדי להקטין עבורן את הסיכונים). אך לעתים הביטוח עלול להיות יקר למדי.

 

ועוד לא הגענו לנושא התחזוקה השוטפת: רוב המכוניות החדישות נדרשות לעבור טיפול שנתי, גם אם לא נסעו עשרות אלפי קילומטרים. מעבר לכך, מכוניות חדשות דורשות גם החלפה של מצברים, צמיגים, נורות, בלמים ועוד רכיבים המתבלים ודורשים תיקון.

 

כמובן שישנם גם גורמים נוספים, כגון ירידת ערך: מכוניות חדשות מאבדות מערכן מדי חודש אלפי שקלים (בחישוב גס, כ-1.5% מערכן מדי חודש), בהתאם לדגם, למספר הידיים, למצבן התחזוקתי וגם כמובן בהתאם למצב השוק.

 

כיום לדוגמה, שוק הרכב הישראלי מוצף. וכאשר השוק מוצף במכוניות חדשות, קשה למכור את המכוניות המשומשות. המשמעות היא שלמרות ירידת הערך כפי שמופיעה במחירונים הכתובים, הסיכוי למכור את המכונית בפועל במחיר-מחירון אינו גבוה, ופרק הזמן עד למכירה ארוך ומתיש.

 

עוד נקודה חשובה: מכוניות נפגעות. כבישי ישראל עלולים להיות לעתים פרועים. מכות, דפיקות, שבירות, ועוד אירועים קטנים אינם מכוסים אומנם על-ידי הביטוח, אך עדיין עולים כסף. וישנם גם עניינים קטנים נוספים, החל במילוי של גז למזגן וכלה בצורך לבצע את מבחן הרישוי השנתי, ה"טסט" שכמובן דורש הכנה של הרכב במוסך שעלולה להיות יקרה, בעיקר כשהאלמנט אף פעם לא על חשבון הבית.

 

רוצים מוצא ולא להתעסק כלל בכל זה? לא מתאים לכם לשאת בעלויות המצטברות? בליסינג תפעולי פרטי חברת הליסינג היא זו שנושאת בכל עלויות התחזוקה הנלוות (למעט דלק), החל בטיפולים וכלה במבחני הרישוי. אתם משוחררים מעגמת הנפש של ירידת הערך לחלוטין והתוצאה: מכונית חדישה, בתשלום חודשי נמוך וקבוע - נטול כאבי הראש הנלווים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
צילום: גלעד קוולרצ'יק
טסט מבחן רישוי
צילום: גלעד קוולרצ'יק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים