שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טויוטה פריוס דור שני (2005-2009)
    הדור השני של ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם היה הראשון שקיבל את העיצוב האווירודינמי האופייני, והראשון ששווק בישראל
    קבוצה: מכוניות ששינו את העולם

    דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה

    טווח מחירים: מ-30.5 אלף שקל לבסיסית מ-2005 ועד 49 אלף שקל ללקשרי המאובזרת מ-2009 (מחירון לוי יצחק)

     

     

     

    תעודת זהות: הדור השני של ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם היה הראשון שקיבל את העיצוב האווירודינמי האופייני, והראשון ששווק בישראל.

    נתונים טכניים: מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, שמפיקים יחד 110 כ"ס. תיבה אוטומטית רציפה, הנעה קדמית.

    זיהום אוויר: 104 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 2 מ־15. נתונים טובים גם יותר מעשור לאחר שהושקה. אז הם היו ממש דמיוניים.

    בטיחות: טובה מאוד. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 8 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

    שמירת ערך: אומנם טויוטה, אבל אנשים נרתעים מהיברידיות קשישות. גם מכוניות טובות נמכרות בכ-10 עד 20 אחוז פחות ממחירון לוי יצחק.

    מה לבדוק לפני שקונים: 8 שנות אחריות לסוללה המרכזית כבר חלפו, מלבד אקזמפלרים בודדים שעשויים להיות עדיין באחריות הנוספת בתשלום שהציע היבואן תמורת 300 שקל לשנה, עד שהרכב בן 10 שנים. אחר־כך אתם לעצמכם ול-8,700 שקלים (כולל מע"מ ועבודה) שתדרשו לשלם תמורת סוללה חדשה, מה שסביר שיקרה בגילאים האלה. האחריות עליהן היא שנה בלבד, כאשר נבחנת כעת תוכנית הארכת אחריות גם עבורן. יש גם היצע של סוללות משומשות, בכ-4,000 שקל. זקוקה לטיפול בכל 15 אלף ק"מ, ולהחלפת מצתים יקרה (1,500 שקל) בכל 90 אלף ק"מ, ובגלל המבנה המיוחד שלה תזדקקו למוסכי היבואן. רפידות הבלמים לעומת אורך חיים גבוה של בין 50 ל-70 אלף ק"מ בגלל מערכת הבלימה הרגנטיבית.

    למי היא מתאימה: למי שרוצה להציל את העולם, או סתם נוסע הרבה.

    למה כן: מיוחדת, בטוחה מאוד לזמנה, זריזה וחסכונית עם בין 18 ל-20 ק"מ ליטר במשולב. מצטיינת בצריכה בעיקר בעיר ובפרברים. בבין עירוני יש לה יתרון גדול על פני מנועי בנזין, אבל לא על דיזל. החיסכון בדלק יחזיר את עלות החלפת סוללה לחדשה בתוך שנה עד שנתיים, תלוי בקילומטראז' שלכם.

    למה לא: המושב האחורי צר כמו במשפחתית, ההגה לא מתכוונן לעומק, ובקרת שיוט הגיעה כסטנדרט רק ברמת האבזור הבכירה. הפלסטיקים לא הכי איכותיים, וכיום חלקם יתחילו להתקלף. חסכונית בעיקר לנהגים רגועים.

    למחפשי מציאות: סיוויק היברידית מאותן שנים נעימה יותר לנהיגה, אך פחות מיוחדת ופחות חסכונית. דיזלים יהיו חסכוניים יותר למי שנוסע הרבה בין עירוני, אבל בטווח מחירים אלה רבים יהיו עם קילומטרז' גבוהה ויפגינו אמינות ופוטנציאל לבעיות אמינות.

    השורה התחתונה: הקורולה של הירוקים, הפורד T של ההיברידיות.

    ציון: 4 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "טויוטה פריוס דור שני (2005-2009)"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים