שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הליסינג הפרטי שלי
    אנשים אמיתיים שלקחו מכוניות בעסקאות ליסינג מדברים

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    "יש מספרים ויש מציאות", את המשפט הזה שמעתי יותר מפעם אחת. בהקשר של צריכת דלק, תשלומים לספקים או בכל מקום שיש דלתא בין התיאוריה לחיים האמיתיים. ובסוף כל דיון תיאורטי טוב כדאי שתהיה דוגמה מהחיים האמיתיים. והפעם, איך מרכיב אישי חזק לא פחות מהמספרים.

     

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    מאיר מיינר מחדרה הוא כבר סבא. עוד מעט יגיע הנכד הרביעי. בגיל 66, נשוי ועם ארבעה ילדים, הוא כבר עם קריירה מרשימה. מנהל כיום עסק עצמאי

    להמרת מדיה (תקליטים, אלבומי תמונות, מסמכים וכיו"ב) למימד הדיגיטאלי, בעברו מנכ"ל של חברת תקשורת ואיש צבא. "יש לנו בבית רק מכונית אחת, קיה ספורטאז' 1.6" מספר מאיר. "אשתי ואני עובדים יחד בעסק וכבר עברנו את הימים של מכונית מהעבודה ועוד אחת פרטית משלנו. כלי רכב אחד מספק את צרכינו".

     

    מאיזה שנת מודל הקיה? "מה זה חשוב?" מאיר משיב, "נדמה לי 2016, אבל בכל מקרה לא יותר מבת שלוש". הוא מבטא במשפט אחד את היתרון של ליסינג, בו שנת הייצור לא משחקת תפקיד כה מרכזי.

     

    כמה קילומטרים בשנה? "אני עובד עם המכונית ויוצא מהמשרד בחדרה לכל הארץ ללקוחותי כדי לאסוף ולהחזיר את החומרים. זה הרבה נסיעות אבל שירות חשוב שגם מרגיע את האנשים אשר מוסרים לי אוצרות של ממש להמיר. בסך הכל אני עובר כ-25 אלף קילומטרים בשנה".

     

    מי משתמש במכונית? "רק אני ואשתי. אני נוהג את נסיעות העבודה ובנסיעות המשפחתיות המשותפות. אשתי נוסעת בעיקר לסידורים ונהיגות פרטיות".

     

    זוכר כמה הייתה המקדמה ששלמת? "האמת שלא ממש. זו כבר המכונית הרביעית שאני לוקח בליסינג. ומקדמה הייתה לפני כעשר שנים בתחילת המחזורים כאשר לקחתי את הרכב הראשון".

     

    מה העלות החודשית? "1,600 שקלים לחודש, הרוב מוכר לי על-ידי מס הכנסה. אני מוציא יותר בחודש על השיווק של העסק".

     

    מדוע בעצם עסקת ליסינג? "אצלי זה התחיל כשהייתי מנכ"ל של חברת תקשורת, שם עשיתי ליסינג על כל צי הרכב וכשעזבתי זה נראה לי אך טבעי שאמשיך. היום הצלחתי לגייס לרעיון חברים רבים, בני משפחה ומכרים. לפני המון שנים הייתה לי פיז'ו 406 - שנת 97 נדמה לי - מכונית מנהלים גדולה ומפוארת. והמחירון פשוט גרם לי סבל. לא הצלחתי להתמודד עם מה שכתוב במחירון מול הערך של המכונית האמיתי לדעתי.

     

    "בסופו של דבר המכונית נמכרה לגרוטאות ב-2,000 שקלים. אני לא בנוי נפשית להוציא 150 אלף שקלים על מכונית חדשה כדי שברגע הראשון שיוצאת לכביש היא מאבדת 30 אלף שקלים מערכה. הליסינג עולה לי 45 אלף במהלך התקופה. אני נוהג במכונית חדשה המוחלפת כל 3 שנים ולא מוציא בוכטה גדולה אף פעם. יתרון נוסף, וחשוב מאד לעסק שלי, הוא שמכונית חדשה לא רואה מוסך. אין קלקולים, הביצועים טובים, הטכנולוגיה עדכנית ואני יכול לשמור על רצף השירות החשוב ללקוחותיי".

     

    התאכזבת ממשהו? "יותר התערערתי. תמיד יש את החכמולוגים שמנסים לערער על התפיסה שלי של הליסינג - "הם מרוויחים עליך, יש קאץ'" ודברים ברוח דומה. זה גורם לי לחזור ולבדוק שוב את המספרים, אני נרגע וחוזר לתלם.

     

    האם תמשיך בליסינג? "בוודאי. איזו שאלה".

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הליסינג הפרטי שלי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים