שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    החיסון של האהבה שלכם: חשיבה חיובית
    משחר נעורינו התרגלנו להתמקד בדברים השליליים שקורים לנו בחיים, ולהדגיש את מחצית הכוס הריקה. לעומת זאת, "הפסיכולוגיה החיובית" שמיסדה ד"ר סליגמן, מבקשת שכן נשים את הדגש שלנו על חצי הכוס המלאה. הנחת היסוד של גישה זאת היא שהמציאות שלנו תלויה באופן שבו אנו מכוונים את העדשה שלנו

    5 טיפים לפיתוח חשיבה חיובית

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "היא תמיד עושה את זה כדי להרגיז אותי" או: "הוא אף פעם לא זוכר", הן שתי דוגמאות למשפטים שחוזרים על עצמם כמעט אצל כל הזוגות שמגיעים לטיפול, ותמיד יתלווה אליהם משפט פסימי במיוחד, בסגנון "לא נראה לי שיש סיכוי שמשהו יעזור כבר". כאשר אנו מחזיקים בגישה זאת, אנחנו כבר סוגרים לעצמנו את היכולת לשנות, כי המחשבות שלנו משפיעות באופן כמעט מוחלט על המציאות שלנו, כמו "נבואה המגשימה את עצמה".

     

    משחר נעורינו התרגלנו להתמקד בדברים השליליים שקרו לנו בחיים, ולהדגיש את מחצית הכוס הריקה. לעומת זאת, "הפסיכולוגיה החיובית" שמיסדה ד"ר סליגמן, מבקשת שכן נשים את הדגש שלנו על חצי הכוס המלאה. הנחת היסוד של גישה זאת היא שהמציאות שלנו תלויה באופן שבו אנו מכוונים את העדשה שלנו.

     

    התבוננות על הציר החיובי יוצרת מעין חיסון שיאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם האירועים הממלאים את חיינו. לעומת זאת, הסתכלות על השלילי והתמקדות אך ורק בו, מלכתחילה צובעת את הפריזמה של חיינו בצבעים קודרים וכואבים. הבשורה החיובית היא שאפשר בהחלט לנוע בין הצירים, וכמו שפתחנו עד כה רגשות שליליים, הגיע הזמן שנפתח ונחזק את הרגשות החיוביים והאופטימיים שלנו. איך נעשה זאת? בעזרת חמישה צעדים:

     

    1. להכיר את המחשבות

    נסו לבודד את המחשבות השליליות שעולות בראשכם, ודמיינו שמישהו חיצוני אומר לכם אותן.

    את מוקפת בדברים חיוביים וטובים. הגיע הזמן שתתמקדי בהם (צילום: Shutterstock)
    את מוקפת בדברים חיוביים וטובים. הגיע הזמן שתתמקדי בהם(צילום: Shutterstock)
     

    2. להתווכח עם המחשבות השליליות

    ערכו ויכוח דמיוני עם האדם מהסעיף הראשון, והוכיחו לו שאין למחשבותיו כל אחיזה במציאות.

     

    3. דיבור פנימי

    כדי להתווכח עם עצמינו, עלינו להיות מסוגלים לנהל דו שיח פנימי, וזוהי מיומנות נרכשת.

     

    4. אנחנו לא מושלמים

    שניכם לא מושלמים ולכן עושים מדי פעם טעויות. לכן אפשר ורצוי לסלוח. פעם אתה תסלח לה, ובפעם הבאה היא תסלח לך.

     

    5. מחשבות חיוביות

    גלו אומץ, נדיבות, סלחנות ופתיחות, ואפשרו למחשבות החיוביות להיכנס. אל תחששו להיתפס כמנוצלים על ידי הצד השני. מאוד חשוב שלפחות אחד מבני הזוג יאמץ חשיבה זאת, כי שינוי אצל אחד תמיד יגרור תגובה אצל השני, ולכן מספיק שאחד מבני הזוג יגלה נדיבות ואומץ לב ויאמץ גישה זאת על מנת שיחול שינוי.

     

    מה נשיג אם נאמץ דרך חיים חיובית יותר?

    1. חיזוק המערכת החיסונית.

    2. אפשרות לגישה אופטימית לחיים, המובילה לתחושת אושר גדולה יותר.

    3. אפשרות להתמודדות טובה יותר עם מצבי משבר.

    4. הענקת הרגשה טובה יותר לנו ולבן זוגנו.

     

    אימוץ גישה זאת עם בן זוגנו והאנשים הקרובים אלינו, תבטיח לנו חיים בריאים ושמחים יותר. זוהי הזדמנות להפניית המשאבים לצמיחה והתפתחות טובה, כך שנמלא את חיינו במחשבות חיוביות, ננפץ את תקרת הזכוכית של הדברים הרעים בחיינו, ונמלא את הכוס בהנאה וסיפוק שיובילו לתחושת אושר גדולה יותר בחיים. או כפי שמרקוס ארליוס אמר: "מעט מאוד נדרש כדי להגיע לחיים מאושרים. זה הכול בתוכך, בדרך המחשבה שלך".

     

    בהצלחה!

     

    ד"ר רונית כהן זמורה היא מטפלת זוגית ומשפחתית

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "החיסון של האהבה שלכם: חשיבה חיובית"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים