שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    זהבי לא מתרגש, אבל המותג שלו בבעיה

    יכול להיות שזהבי עצמו לא לקח מדי ללב את המקרה ומרגיש כאילו זאת רק "מכה קלה בכנף", אך אין ספק שהמותג נפגע, וכשאתה עצמך הוא המותג אז כדאי מאוד שתתחיל לקחת ללב...

    לא ערן זהבי זרק את סרט הקפטן. נכון, אי אפשר להכחיש, כולנו ראינו את זהבי תולש מזרועו את סרט הקפטן של נבחרת ישראל ומשליך אותו בחמת זעם וייאוש על כר הדשא בסמי עופר, אך זה לא היה זהבי האדם, הספורטאי התחרותי והמוצלח מאוד שאנחנו מכירים, אלא משהו גדול הרבה יותר. הוא לא רק זה שכבש שער אליפות מהמם להפועל תל אביב, או את המספרת המפורסמת מול ליון, זאת אפילו לא הדמות ששברה את אותה הפועל עם השלושער המדהים כולל שער הניצחון המטורף בדרבי מול מכבי. מי שעשה את אותו מעשה טיפשי במשחק הנבחרת זאת בכלל יישות אחרת, וה"יישות" הזאת שבה מדובר היא למעשה מותג הנקרא EZ7.

     

    נכון, EZ7 אלו ראשי התיבות באנגלית של שמו של השחקן עם מספר החולצה שלו במכבי, אך אל תטעו, ערן זהבי ו-EZ7 הם לא אותו הדבר. זהבי לקח החלטה להפוך את עצמו למותג, וככזה הוא צריך לתחזק אותו ככל מותג אחר, ומתוך פעולות המשרתות את עקרונות המותג. EZ7 הוא כזה ש"לא דופק חשבון לאף אחד" אלא לעצמו בלבד, מותג הבא להראות נחישות ללכת בדרך מסוימת גם אם הסביבה אומרת אחרת. EZ7 בא ממקום לבנטיני וקטן כמדינת ישראל ורוצה להראות שהוא שייך למגרש של הגדולים, להראות שהוא אמנם נולד כאן, אך מצליח בגלל שהוא לא כמו כאן (כי הרי "כאן" כלום לא מצליח בכדורגל).

     

    ערן זהבי הבין בחוכמה רבה שהוא חייב להיות שונה בגישה שלו בכדי שיוכל לתרגם את ההצלחה שלו במגרש למשהו נוסף ,ולראיה, למרות שהיו עוד כדורגלנים שהצליחו מאוד בתקופתם, הוא מצליח להתעלות עליהם בתפיסה שלו כמוצלח בציבור. הוא הבין שאם יפעל תחת מותג, אז המותג יספק לו דיבידנדים כנגד הצלחות (בעיקר רווחים כספיים) אך גם ישמש כמגן בעת צרה. לא זהבי סופג עכשיו את הרעש המלווה את פרשיית זריקת סרט הקפטן, זהבי לא מעמיד את עצמו בקו האש אלא פועל תחת עקרונות המותג שלו אשר אחד מהם הוא כזכור, "לא דופק חשבון לאף אחד".

     

    מקרה כמו שקרה עכשיו ל-EZ7 צריך לנהל כמו שמנהלים משבר בכל מותג אחר – לנשום עמוק, להבין את הבעיה ולפתור אותה אל מול החזיתות השונות בנחישות אך עם הרבה רגישות. הבעיה היא שאין מנהל מותג אמיתי לדבר, אין מי שיסתכל נטול רגשות מהצד ויקבל החלטות קרות המשרתות את המותג, כאן מדובר באדם שהוא המותג ומותג שהוא האדם, וזהבי, לא עונה לאף אחד מהקריטריונים של מנהל מותג מצליח. יכול להיות שזהבי עצמו לא לקח מדי ללב את המקרה ומרגיש כאילו זאת רק "מכה קלה בכנף", אך אין ספק שהמותג נפגע, וכשאתה עצמך הוא המותג אז כדאי מאוד שתתחיל לקחת ללב...

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים