שתף קטע נבחר

מחקר חדש בוחן עד כמה המכונית באמת בטוחה

מחקר שערכה חברת הביטוח השבדית פולקסאם פרסם דירוג לבטיחות המכונית ממידע שנאסף מיותר מ-200 אלף תאונות דרכים. התוצאות חושפות כי לא בכל המקרים התוצאות במבחני הריסוק המקובלים משקפות את אלו שבעולם האמיתי

חברת הביטוח השבדית פולקסאם פרסמה דירוג לבטיחות כלי הרכב לפי נתונים שנאספו מיותר מ-200 אלף תאונות דרכים. בכך הוא מאפשר בחינת בטיחות המכונית בצורה רחבה יותר ממבחני הריסוק המקובלים של ארגוני בטיחות, הנערכים במעבדה ובודקים נקודות ספציפיות ברכב.

 

 

לפי הדו"ח, הדור הקודם של וולוו XC90 מדגמי 2002-2015, הוא הרכב הבטוח ביותר בעולם, 61 אחוז יותר מאשר המכונית הממוצעת. יש לציין שה-XC90 היה אחד מכלי הרכב הראשונים שקיבל את ציון 5 הכוכבים המרבי במבחן ב-2003. "מה שמעניין בתוצאות הדירוג השנה הוא שהמנצח עשה זאת בפער גדול לעומת שאר הדגמים. הפערים השנה ברמות הבטיחות של המכוניות המשומשות גדולים מאשר בשנים הקודמות", אמר אנדראס קולגרן, מנהל מחקרי התנועה בפולקסאם.

 

 

גם מותגים עממיים זכו לציונים גבוהים. מיצובישי כריזמה (1996-2004), המכונית שפותחה כשיתוף פעולה בין מיצובישי לוולוו (חולקת את פלטפורמת ה-S40), בטוחה ב-42 אחוז יותר מהממוצע. גם פולקסווגן גולף וג'טה, מדגמי 2004-2008, בטוחות יותר ב-40 אחוז מהמכונית הממוצעת. יש לציין שצמד הגרמניות, זכו לציון של 5 כוכבים כאשר נבחנו בידי היורו NCAP ב-2004, אולם הכריזמה זכתה רק ל-3 כוכבים כאשר נבחנה בשנת 2001.

 

הדגם שמבליט יותר מכל את המחלוקת בין פולקסואם ליורו NCAP הוא סוזוקי באלנו (1997-2002). מבחן הריסוק האירופי העניק לה אז כוכב וחצי וקבע שהיא מכונית מסוכנת, ואילו השבדים טוענים שמדובר בדגם שבטוח ב־40 אחוז יותר מהממוצע.

 

עוד עולה מהמחקר השבדי היא עד כמה מכונית גדולה יותר היא גם בטוחה יותר. בין המכוניות שהתגלו כבטוחות יותר ב-50 אחוז ויותר מהממוצע, נמצאות אודי A4 (דגמי 2007־2016), וולוו S80, ה-S70 וה-S60/V60 (מדגמי 2007 ועד היום), פולקסווגן פאסאט (2008-2014), מרצדס E קלאס (2009-2016) ו-C קלאס (2007-2013), ב.מ.וו סדרה 5 (2004-2009) וסדרה 3 (2005-2012).

 

בתחתית הרשימה מככבות הדור הראשון של סוזוקי אלטו (1999-2008) וסוויפט (1989-2001).

 

מיני וסופר מיני

רנו טווינגו (1994־2002) מינוס 40 אחוז

פולקסווגן פולו (1982־1994) מינוס 40 אחוז

סוזוקי סוויפט (1989־2001) מינוס 40 אחוז

פיג'ו 205 (1983־1998) מינוס 40 אחוז

סקודה פליסיה (1995־2001) ממוצע

טויוטה יאריס (1999־2011) פלוס 20 אחוז

סיאט איביזה (2003־היום) פלוס 20 אחוז

פיג'ו 206 (2998־2005) פלוס 20 אחוז

רנו קליאו (1998־2012) פלוס 20 אחוז

פורד פיאסטה (2009־2017) פלוס 20 אחוז

פולקסווגן פולו (1995־2010) פלוס 20 אחוז

סקודה פאביה (2000־2013) פלוס 20 אחוז

 

משפחתיות

יונדאי אלנטרה (1996־2003) מינוס 40 אחוז

מאזדה 323 (1990־1995) מינוס 40 אחוז

הונדה סיוויק (1988־1995) מינוס 40 אחוז

מאזדה 3 (2003־2008) פלוס 20 אחוז

קיה סיד (2007־2011) פלוס 20 אחוז

יונדאי i30 (2007־2011) פלוס 20 אחוז

סקודה אוקטביה (1997־2004) פלוס 20 אחוז

רנו מגאן (2003־2014) פלוס 20 אחוז

וולוו C30 קופה (2006־2012) פלוס 20 אחוז

פולקסווגן גולף (2008־2012) פלוס 20 אחוז

פולקסווגן גולף (2004־2008) פלוס 40 אחוז

מיצובישי כריזמה (1996־2004) פלוס 40 אחוז

 

משפחתיות גדולות

מאזדה 626 (1988־1992) מינוס 40 אחוז

מאזדה 6 (2003־2008) פלוס 20 אחוז

פולקסווגן פאסאט (1997־2007) פלוס 20 אחוז

טויוטה פריוס (2004־2009) פלוס 20 אחוז

אאודי A4 סדאן (2007־2016) פלוס 40 אחוז

מרצדס C קלאס (2007־2013) פלוס 40 אחוז

 

מיניואנים

מיצובישי ספייס וואגון (1992־1988) מינוס 40 אחוז

טויוטה פרוויה (1991־1998) מינוס 40 אחוז

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלובאל אנקאפ
מבחן ריסוק 19.7.17
צילום: גלובאל אנקאפ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים