שתף קטע נבחר

רשמי: אדידס מוכרת יותר נעליים מאייר ג'ורדן

אדידס עקפה את המותג של הוד אוויריותו בארה"ב והגיעה לנתח שוק של 13% לעומת 8% בלבד למותג של מייקל ג'ורדן בנייקי. חברת נייקי עצמה עדיין מובילה את השוק עם נתח של 36%

מרחפים מעל אלוהים: אדידס עקפה באופן רשמי את המותג של מייקל ג'ורדן ונייקי במכירות בארצות הברית, והפכה להיות מותג הנעליים השני במדינה, כך על פי חברת המחקר NPD Group.

 

מייקל ג'ורדן. מותג הנעליים בירידה (gettyimages) (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
מייקל ג'ורדן. מותג הנעליים בירידה (gettyimages)
 

נתח השוק של אדידס צמח בקרוב למחצית, ל-13%, לעומת 8% של המותג של ג'ורדן, שהיא חברת בת של נייקי. נייקי עצמה נותרה המובילה הבלתי מעורערת של השוק עם 36%. מקדם המכירות הגדול ביותר של אדידס בארצות הברית בתחום הכדורסל הוא ג'יימס הארדן, האיש והזקן, מקבוצת יוסטון רוקטס. עוד כוכבים שעוזרים למכירות בארצות הברית- קניה ווסט וגיסתו למחצה קנדל ג'נר, שמקדמים את מכירות המותג.

 

מדובר בהישג משמעותי עבור אדידס, שרק לפני מספר שנים התקשתה מאוד בפעילות שלה בארצות הברית. המותג התאושש על רקע הפופולאריות בקרב קונים חובבי ביגוד ספורט שקנו סניקרס בעיצוב רטרו ונעליים חדשות בהשראה ספורטיבית הבנויות לביצועים ולאופנה גם יחד.

 

לעומת זאת, נראה שהאחיזה של נייקי בשוק נעלי הספורט בארצות הברית מאבדת מכוחה, והמותג ג'ורדן, על שמו של שחקן הכדורסל האגדי מייקל ג'ורדן, הוא אחד מהקורבנות. הדגמים הישנים נחשבים נדירים ושומרים על פופולאריות, אך בשנים האחרונות גדלה כמות הנעליים הזמינות, וכך ירדה האקסלוסיביות שלהן. נייקי לא השיקה מוצרי ג'ורדן חדשים בכמות גדולה בשנים האחרונות.

 

ההתפתחות העגומה עבור נייקי היא הזדמנות גדולה עבור אדידס – ונראה שהיא מנצלת אותה.

 

 

 


פורסם לראשונה 24/09/2017 21:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים