שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    הסוללות יתייקרו? קאל מייקרת ב-30% את הייבוא לארץ
    מדובר בייקור הובלה אווירית של סוללות מתכת וסוללות ליתיום יון, המשמשות בין היתר לאופניים חשמליים, מצלמות, מחשבים ניידים וכלי עבודה. קאל: "העלאת המחירים בשלב זה הינה חלקית הואיל ורמת המחירים עדיין נמוכה ביחס למחירים בעולם"
    יקר פה: חברת קאל (קווי אוויר למטען) הודיעה לייבואנים שהיא מייקרת ב-30% ייבוא תעשייתי של סוללות ליתיום יון (lithium ion) וכן ייבוא של סוללות מתכת, החל מ-1 באוקטובר. כשייקור בסדר גודל כזה נופל על ייבואנים הם לעיתים קרובות מגלגלים אותו לצרכנים.

     

     

    המכתב שקיבלו יבואנים
    המכתב שקיבלו יבואנים
     

    בשוק אומרים שמדובר בייקור משמעותי, ולמרות שהמחירים ירדו בשנים האחרונות הוא עדיין יקשה להתחרות במחירי חו"ל של הסוללות האלה. כל ייבואן משלם לפי מחירון שנקבע עמו. המחירים נקבעים גם לפי הכמות, הנפח, יום ושעת הטיסה ומתעדכנים פעם בשנה או בחצי שנה.

     

    בשנה האחרונה היו לפחות 5 עדכנים רגולטורים עולמיים לייבוא סוללות ליתיום, שככל הנראה גרמו להעלאת המחירים. ייבוא סוללות, בעיקר סוללות ליתיום, כרוך בטיפול מיוחד ומסורבל, בשל הסיכון שיש בהטסת סוללות כאלה. עם זאת, גם הטסת סוללות "רגילות" התייקרה.

     

    יש לפחות 14 סוגי סוללות שקאל מטיסה ארצה. סוללות ליתיום יון הן סוללות נטענות הנחלקות לשבעה סוגים שונים. הן משמשות בין היתר לטלפונים סלולריים, אופניים חשמליים, ערכות קריוקי, מחשבים ניידים, מצלמות, מערכות אזעקה וכלי עבודה, בין היתר. ניתן לייבא מוצר עם סוללה בתוכו, או לייבא סוללה בנפרד אך באותה אריזה בה ארוז המוצר או לייבא את הסוללה בלבד.

     

    פיצוץ סוללת ליתיום באופניים חשמליים (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
    פיצוץ סוללת ליתיום באופניים חשמליים(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)

     

    קאל, חברת מטוסי מטען בבעלותו של עפר גלבוע, מחזיקה בלמעלה מ-30% נתח שוק, אם כי הפעילות בישראל מהווה 40% מפעילותה. כמו חברות הובלה אחרות

    היא מציעה שירות מדלת לדלת למטענים אוויריים. השירות כולל הטסה טיפול קרקעי והובלה במשאיות.לאחרונה פורסם ב-ynet שהחל מ-15 בנובמבר תייקר אל על את משלוחי מוצרי הצריכה שהיא מטיסה מאירופה בכ-7%. בין החברות שמובילות באמצעותה מוצרים: זארה ומנגו.

      

    מחברת קאל נמסר בתגובה: "ישנה סכנה ממשית בהטסת סוללות ליטיום מסוג ION בשל סכנת התלקחות. על מנת להתמודד עם הסיכון נדרש טיפול רב בסוללות מסוג זה בנוסף לטיפול הרגיל לאורך כל שרשרת האספקה. הטיפול בסוללות כפוף לרגולציה גלובלית.

     

    "לאור הסיכון חברות רבות מסרבות להטיס בטריות מסוג ION. חברת קאל בחרה לטפל במטענים אלה כשרות לצרכן ולשם כך אפיינה תהליך מורכב על מנת לטפל בסיכונים האמורים. העלאת המחירים בשלב זה הינה חלקית הואיל ורמת המחירים עדיין נמוכה ביחס למחירים בעולם ואף ביחס למחירים בישראל לפני מספר שנים.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הסוללות יתייקרו? קאל מייקרת ב-30% את הייבוא לארץ"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים