שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לקסוס LC500 במבחן - מגיעה מעולם אחר
    מכונית הקופה החדשה של לקסוס היא ההיפך מכל מה שאפשר לחשוב על מותג היוקרה היפני. מוחצנת, רועשת, בועטת ומתגמלת לנהיגה. לקחנו אותה למבחן ראשון על אספלט ישראלי

     

    לקסוס LC

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    תכליתה של לקסוס LC, מכונית הקופה הגדולה והחדשה של היצרנית היפנית, היא לנפץ כל דעה קדומה שהייתה על המותג. שכן בהגדרה, ה-LC אמורה להיות כל דבר שלא חשבתם על לקסוס. אגרסיבית, מהירה ופרועה ובמקרה של מכונית המבחן עם מנוע V8, לא בהכרח חסכונית. ועוד עניין קטן. עם תג-מחיר של 800 אלף שקל, היא מצרפת למתחרותיה הישירות – בעיקר מותגי יוקרה גרמניים - גם יצרניות מכוניות ספורט-יוקרה כמו מזראטי, אסטון מרטין ופורשה.

     

    מחיר: 795 אלף שקל

    מתחרות: פורשה 911 קררה, מזארטי גראנטוריסמו, אסטון מרטין ואנטאג', יגואר F טייפ

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    טוב: עיצוב, מנוע, ייחוד, התנהגות

    בסדר: נוחות, ביצועים

    טעון שיפור: משקל, ממשק משתמש

    ציון:

     

    איך נראית

    לקסוס LC היא מכונית שצריך לראות, מקרוב. כל ניסיון לתאר אותה עלול לעשות לה עוול. שכן היא נראית בעינינו כמו מכונית תצוגה שהצליחה לחמוק משלבי העידון המקובלים בדרך לפס הייצור. מה שמסביר כמובן את כמות תשומת הלב שהיא גורפת. ואנחנו מתכוונים כאן לרמת עניין גבוהה משמעותית גם מזו שמייצרות פורשה, מזראטי ואף פרארי. יש גם להניח שקהל היעד למכוניות כאלה לא יהיה מודאג במיוחד מהמבטים שהיא מושכת.

     

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    גם עיצוב הפנים אינו מה שהכרתם בלקסוס, והוא לא רק מיוחד אלא גם נאה ואיכותי מהמקובל, עם שלל דיפוני עור ואלומיניום ושילוב צבעים לוהט. מושבי הספורט מציעים נוחות ותמיכה מצוינים בזמן שלוח מחוונים עם מד סל"ד דיגיטאלי גדול במרכזו ("8) והגה שלוש צלעות קטן מידות עם מנופי הילוכים גדולים מאחור, משלימים את הפוזה הספורטיבית. בשונה מהנהוג בקטגוריה, שטחי חלונות גדולים מקנים כאן שדה ראיה טוב ומקלים על התמרון באזורים צפופים – עקב אכילס של מכונית ספורט קיצוניות.


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הביקורת העיקרית נוגעת לתפעול מערכות הרכב השונות באמצעות לוח מגע שמשמש כעכבר למסך התצוגה (בגודל "10.3). הוא מסורבל, גוזל תשומת לב רבה (מדי) מהנהג עבור פעולות פשוטות ושכיחות יחסית דוגמת תפעול מערכת שמע או מיזוג. גם ריבוי מתגי השליטה ואופן סידורם על גלגל ההגה אינם מסייעים.

     

    המושבים האחוריים סמליים אמנם, אך מציעים בכל זאת מקום עבור ילדים צעירים. מלבד זאת הם ישמשו ודאי גם כאזור מטען נוסף, שכן התא עצמו מציע 197 ליטר של נפח בלבד.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    רשימת האבזור כוללת מושבי עור מחוממים-ממוזגים ומתכוונים (עם זיכרונות) חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת עם אפשרות לטיהור אוויר, מפתח חכם וחישוקי "21 קלים. אבזור הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב (שלא פעלה היטב), בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.


     

    איך נוסע

    ה-LC500 מצוידת במנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר המוכר מה-RC F. יחידת כוח שסוטה בגלוי מהטרנד המקובל של צמצום ממדים והגדשת אוויר. הוא מפיק 477 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית, ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.7. ועד כאן הנתונים. שכן את המנוע הזה חובה לשמוע, ולגלות עד כמה נפלא יכול להיות צליל בשרני של V גדול נפח ורב בוכנות, בעיקר כאשר הוא מחובר למערכת פליטה ליברלית יחסית. מנוע שגורם לך להוריד הילוכים גם אם לא ממש צריך, רק כדי להתמוגג מהצליל.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הצד השני של המטבע הוא רצועת כוח צרה יחסית למקובל כיום, עם 55 קג"מ מרשימים אמנם, אך רק בסל"ד גבוה למדי (4,800). המשמעות היא כי תיבת ההילוכים נדרשת לבחור פעם אחר פעם ביחס נמוך יותר אפילו בשיוט נינוח. מפתיע לגלות כי למרות מספר ההילוכים, יחסי ההעברה ארוכים מדי. ראשון עד 70 קמ"ש, שני עד 110, שלישי עד 150 קמ"ש. ויש עוד שבעה. בחירה זו מייצרת אמנם צריכת דלק טובה יחסית של 7.5 ק"מ לליטר, אבל לגישתנו יש כאן פספוס. קיצור יחסי ההעברה היה תורם לתחושה נמרצת יותר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    ה-LC מבוססת על פלטפורמת GA-L החדשה של היצרנית שעושה שימוש באלומיניום ואפילו קרבון בגג. בכל זאת, המשקל העצמי גבוה ונושק ללא פחות משני טון - מאות קילוגרם יותר מהמתחרות. וזה מורגש. עם זאת, היגוי אחורי אקטיבי משפר את נכונות הכניסה לפניה ומקטין את תת ההיגוי המובנה הנגזר מהמשקל הגבוה. דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן) מסייע להורדת הכוח ביציאה מהפניה, ומאפשר שליטה נינוחה בהחלקות אחוריים קלות.

     

    בעניין זה חשוב לציין כי ה-LC אינה מציגה כיול שלדה, גיאומטריה ומתלים מעודן המחסל כל הפתעה על האספלט. וזה חלק מהקסם שבה. זו מכונית שתבעט בך בכל הכוח אם תחליט לנתק את בקרת האחיזה ולהשתעשע באופן לא מרוסן. שימו לב.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    להגה יחס העברה משתנה והוא חד ומהיר (פחות משניים וחצי סיבובים מקצה לקצה) גם אם לא עשיר בהיזון חוזר. הבלמים הרשימו והמתלים (הנוקשים מדי בכל מצב למעט "רך"), תומכים היטב במרכב. ועדיין, זו מכונית שאינה מציעה קשר הדוק עם הנהג, כפי שהטובות שבספורטיביות מעניקות.

    בורר מצבי הנהיגה מציע חמישה מצבים (מחסכוני ועד ספורט פלוס) לבחירת הנהג, כמו-גם מצב של התאמה אישית. חבל רק שזה האחרון אינו מעניק יכולת בחירה בין כל מצבי המערכות השונות אלא רק שלדה ויחידת הנעה ככלל ולא בנפרד למתלים, הגה, מנוע, תיבת הילוכים ובקרת היציבות.

     

    למעשה, עיקר כוחה של ה-LC מתגלה בשיוט מהיר, עם נוחות נסיעה גבוהה יחסית ובידוד רעשי דרך רוח ומנוע. אנחנו מהמרים שהיא הטובה ביותר מסוגה במצבים אלה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    למרות המראה יוצא הדופן, ה-LC אינה מכונית ספורט טהורה, LFA מעודנת כפי שהמכורים קיוו שתהיה. והיא כמובן אינה נוחה, שימושית ומפנקת כמו מכונית GT מודרנית. האם היא נדונה כך לזכות בתואר מלכת תשומת הלב וזהו?

     

    ממש לא. מדובר במכונית ספורטיבית עם מראה מהמם אך בעיקר הרבה אופי, שאר רוח ומקוריות מחשבה. והיא מגיעה מלקסוס, עובדה שללא ספק תסייע לה לקסום גם לקהל סולידי יחסית. כך או אחרת, היא מאד מאד יוצאת דופן בקטגוריה, ובשל כך היא עשויה להיות בחירה מעניינת.

     


    לקסוס LC500

    לקסוס LC500
    מנוע V8
    נפח / סוג דלק

    4,969 / בנזין

    הספק מרבי 477 כ"ס ב-7,100 סל"ד
    מומנט מרבי 55 קג"מ ב-4,800 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, 10 הילוכים
    אורך 477 ס"מ
    רוחב 192 ס"מ
    גובה 134.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 287 ס"מ
    משקל 1,935 ק"ג
    נפח תא מטען 197 ליטר
    100-0 קמ"ש 4.7 שניות
    מהירות מרבית 270 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 267 גרם לק"מ
    מחיר 795 אלף שקל
    כריות אוויר 8
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

     


    פרסום ראשון: 28.09.17, 21:17
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לקסוס LC500 במבחן - מגיעה מעולם אחר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים