שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    קלמר ישראלי, בינלאומי
    החברה הישראלית ZIPIT התחילה את הדרך עם פטנט שכלל רוכסן אחד ארוך. אחרי 11 שנה הם מככבים על מדפים בכל העולם. ממש. סיפור הצלחה ישראלי

    חובבי עיצוב, שמבקרים בחנויות עיצוב וגאדג'טים ברחבי העולם, מתקשים להבחין במוצאו של כל מעצב ושל כל מוצר על המדף. בין המדינות המזוהות יותר עם עיצוב מוצרים חכמים ומתוחכמים נהוג לזהות את מדינות סקנדינביה, מדינות מזרח אסיה ואפילו מזרח אירופה.

     

    לא רבים יודעים, שבין רבים מהחפצים השימושיים המעוצבים לעילא שהם פוגשים בחנויות המתמחות, יש נציגות מרשימה למעצבי המוצר הישראלים, שמצליחים

    לייצר עיצוב אינטליגנטי ושימושי, בעל נוכחות אוניברסלית מרשימה.

     

    חברת ZIPIT היא חברה ישראלית, שיושבת בתל אביב ומייצאת לרחבי הגלובוס. החברה התחילה את פעילותה מעבודת גמר בבית הספר לעיצוב של מעצב ישראלי בשם ישי הלמוט. הלמוט יצר מוצר במסגרת הפרויקט על מעבר מדו מימד לתלת מימד. במסגרת הפרויקט יצר פאוץ' נשיאה בגודל של קלמר שעשוי כולו מרוכסן אחד ארוך. כך נבנה ליין המוצרים הראשוני של החברה, שכל מוצריו היו עשויים מרוכסן אחד ארוך, שהפך כל תיק למגוון תיקים ומנשאים מיוחדים.

     

     

    רוכסן ארוך שהפך ללהיט עולמי

    החברה מנוהלת בידי שלושה בעלים. אחד מהם - מנחם גבר - לקח את המוצר הראשוני והתחיל לייצר אותו בסין. זה קרה ב-2006 והמוצרים נמכרו בתחילה בעגלות ברחבי מתחמי הקניות בארה"ב. ב-2008 הצטרפו המנכ"ל, איתמר כהן שהגיע מעולם ההייטק, ורונן קפון שהגיע מתחום המכירות בשוק האמריקאי וכיום הוא סמנכ"ל המכירות של החברה. ב-2009 החלו השלושה לעבוד עם אופיס דיפו, ו-Wallgreens ורשתות נוספות בארצות הברית מה שהביא לצמיחה אדירה לחברה. היום מעסיקה החברה 18 עובדים.


     (צילום: ZIPIT )
    (צילום: ZIPIT )

    "מכירות קלמרי הרוכסן הארוך שלנו היו מההתחלה 'סולד אאוט", מספר רונן קפון. "היו לנו מתקני תצוגה בארצות הברית עם אפשרות התנסות, שהיו יפים מאד ומשכו הרבה תשומת לב והביאו מכירות. ב-2010 כבר מכרנו ישירות לרשת האמריקאית הענקית סטייפל אופיס וב-2012 התחלנו למכור ישירות לרשת הענק וולמארט. "במקביל פיתחנו את העבודה בשוק האירופאי, האסיאתי והדרום אמריקאי. ב-2017, השנה, אנחנו כבר מוכרים ב-20 רשתות ענק בארצות הברית. אנחנו נמצאים היום גם בבארנס אנד נובלס, בחנויות הקונספט של אמזון ועוד".

     

    "ב-2012 יצאנו עם קלמר מפלצת ענק שהיה לו פרצוף. הוא היה שונה מכל הקלמרים הממותגים בשוק. ההצלחה שלנו איתו החלה ביפן ומשם התפשטה גם לשוק האמריקאי".

     

    "זיפיט היא בית עיצוב לפני הכל", מסביר קפון. "יש לנו 5 מעצבי מוצר ומעצבים גרפיים, שעובדים על מוצרים ייחודיים. זה היתרון הגדול שלנו. אנחנו עובדים עם מפיצים בכל מדינות אירופה. בגאלרי קאופהוף בגרמניה, ברשת קארפור בצרפת, באנגליה אנחנו ב-WH SMITH, ווילקו, ASDA ועוד, כולן רשתות ענק".

     

    - איך מתמודדים בתחרות המחירים מול השוק האסייתי?

    "בקטגורית הקלמרים אנחנו מקוטלגים בין המוצרים ברמת המחירים הגבוהות. הייחוד שלנו הוא, שאנחנו נותנים איכות בלתי מתפשרת, אחריות לכל החיים. יש לנו 23 פטנטים על עיצובים וכולם רשומים בארה"ב, אירופה ובסין במקביל, ולכן יש בעיה גדולה יותר להעתיק אותנו. אנחנו עובדים עם תווי התקן של וולמרט והבטיחות שמקנה תו התקן נותן כניסה לרשתות הרציניות, שרוצות שמות ואיכות".

     (צילום: ZIPIT )
    (צילום: ZIPIT )

    לא רק קלמרים

    ב- ZIPIT כבר מזמן לא מייצרים רק קלמרים. היום הם מייצרים גם תיקי אוכל, תיקי גב, קלמרים, פאוצ'ים לאיפור. רוב המוצרים הם עדיין עם הרוכסן הארוך, שהביא עליהם את הפרסום. "היינו החברה הראשונה בעולם שייצרה קלמר עם טכנולוגיה של מציאות רבודה", אומר קפון. "זו משפחת קלמרים עם פרצופים, שבעזרת אפליקציית מובייל יכולים לצחוק, לשיר ולדבר. זו היתה פריצת דרך עולמית בתחום. קוראים לזה TALKING MONSTAR.

     

    "בוולמרט ובטארגט אנחנו כבר מחוץ לקווי החזרה לבית הספר. אנחנו במחלקות של כל מוצרים לכל השנה. זה מאד משמעותי ברמה השיווקית כי זה אומר שאנחנו משווקים הרבה מעבר לשוק החזרה לבתי הספר. אנחנו מכוונים בגלל זה למוצרים שממותגים לחגים; איסטר, האלווין וכו'. אנחנו גם מפיצים בפיליפינים, סינגפור, הונג קונג ויפן. יש גם נתוני מכירות לא רעים בצ'ילה, פרו, ארגנטינה וברזיל".

     

    איך מגיעים לכל השווקים בעולם? 

    "אנחנו משתתפים מדי שנה בהרבה מאד תערוכות באירופה, ארה"ב ודרום אמריקה".

     

    חלק לא מבוטל מאותן תערוכות בינלאומיות בהן משתתפת החברה הן בביתן הלאומי שמקים מכון היצוא בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. "בתחילת דרכנו מכון היצוא עזרו לנו בארגון ושידוך לתערוכות נכונות ועזרו לנו ביצירת קשרים עם מפיצים ברחבי העולם" אומר קפון.

     (צילום: ZIPIT )
    (צילום: ZIPIT )

    דפנה שטרנפלד , סמנכ"לית ומנהלת חטיבת מוצרי צריכה מספרת על אתגרי היצוא מישראל. לדבריה, היצואנים הישראליים מתמודדים עם התחרות העולמית בעזרת יכולות עיצוב, חדשנות ואיכות.

     

    "בתחום המוצרים לבית, למשפחה ומוצרים לילדים, אנחנו רואים מספר רב של יצואנים, שמפתחים ומעצבים בארץ מוצרים נהדרים, יצירתיים וחדשניים ויודעים תמיד להיות צעד אחד מעבר לשוק. לרוב הייצור נעשה בארץ אך לעתים יש צורך להעביר חלק מהייצור לחו"ל ואז מוצאים את הדרכים לשלב בין פיתוח ושיווק מקומיים לייצור חלקי או מלא בחו"ל. "בנוסף, כשמדובר במוצרים לילדים, השווקים בחו"ל לא מתפשרים והאיכות משחקת תפקיד חשוב. המוצרים הישראליים הם איכותיים יותר ובעלי תווי תקן מערביים, מה שמהווה יתרון משמעותי".

     (צילום: ZIPIT )
    (צילום: ZIPIT )

    "את ZIPIT אנחנו מלווים כבר שנים רבות, עוד משלב הרעיון. במהלך השנים סייענו להם רבות בהדרכה, מידע ובחשיפה לקהלים רלבנטיים. משמח מאוד לראות את ההתפתחות של החברה לאורך השנים ואת ההצלחה שלה בשוקי חו"ל".

     

    בשיתוף מכון היצוא

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קלמר ישראלי, בינלאומי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים