שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נהיגה ראשונה בסיטרואן C3 איירקרוס - השוני, זה העיקר
    רכב הפנאי הסופר-קומפקטי של סיטרואן מתהדר במראה חיצוני ופנימי ייחודי, רעיונות מקוריים ונוחות נסיעה מרשימה. ומה סיכויי הצלחתו בשוק המקומי?

    במה נהגנו: סיטרואן C3 איירקרוס
    מתחרות: ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008, רנו קפצ'ור

    מתי אצלנו: ינואר 2018
    מחיר משוער: 120 אלף שקל

     

    סיטרואן C3 איירקרוס

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: נוחות, התנהגות, ייחודיות, מרחב פנים

    נגד: ביצועים, נוחות תפעול

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בגדול: סיטרואן C3 איירקרוס מחליף את C3 פיקאסו, גרסת מיקרו-וואן לדור הקודם של ה-C3. ככה זה כשאין ברירה, מחלקת השיווק לוחצת, וחייבים - למרות הייחוד והתדמית המאפשרת זאת - לחדור לקטגוריית רכבי הפנאי הפופלארית. למרות זאת, גרסת האיפור-קרבי-מוגבהת ל-C3 שומרת בדרך כלשהי על מראה מקורי. וטוב שכך.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: תיאלצו להאמין לנו, שכן במציאות נראה ה-C3 איירקרוס טוב משמעותית מהתמונות המלוות כתבה זו. ובכל זאת, לא בטוח שכולם יאהבו זאת. במפתיע, רפידות האוויר הקשיחות בדלתות (airbump) שמוכרות מהקקטוס ומה-C3 הרגילה, נעדרות מהמפרט וחבל שכן הן לא רק התגלו כיעילות, אלא ללא ספק העניקו לסיטרואן תוספת אישית שאין לאף אחת. בכל זאת, הצרפתים מאפשרים בחירה בין לא פחות מ-90 שילובי צבע  למרכב, גג, גימור חיצוני וחלקי פנים.

     

     

    גם תא הנוסעים עושה שימוש במגוון חומרים וצבעים המעניקים לחלל שאר רוח ואווירה קלילה וצעירה אותה ניסו המעצבים ללא ספק להשיג. המושבים נוחים למדי אך מעט חסרי תמיכה. בעייתיים יותר היו שטחי חלונות הצד הקטנים שפוגעים בתחושת הישיבה השלטת, וכך גם לגבי קורות A עבות מדי הפוגעות בשדה הראיה. מסך מגע ("7) אחראי להפעלת מגוון המערכות אך תפעולו מסורבל.

     

     

    בהשוואה ל-C3 הרגילה, האיירקרוס ארוך ב-16 ס"מ, רחב ב-1.5 ס"מ ובעיקר גבוה בכמעט 15 ס"מ (כולל מסילות גגון), בין היתר תודות למערך מיתלים שונה המגדיל את מרווח הגחון ב-20 מ"מ. בסיס גלגלים (260.4 ס"מ) ארוך ב-6.4 ס"מ. מושב אחורי מתכוון למרחק מייצר - ביחס למקובל בקטגוריה - מרחב מחייה טוב מאוד לנוסעים מאחור. משען מושב הנוסע לפנים מתקפל קדימה, ומאפשר כך להוביל גלשן או חפצים ארוכים במיוחד. גם נפח תא המטען נדיב עם 410 עד 520 ליטר בהתאם למצב המושב האחורי. גלגל חלופי אין כאן.


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כלי הרכב באירוע ההשקה הוצעו בגרסאות הבכירות הכוללות חלון שמש פנורמי, מפתח חכם ותצוגת נתונים עלית. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על שטחים מתים, סטייה מנתיב וערנות נהג, כמו-גם תאורה אדפטיבית. עוד לא ברור אילו מערכות יוצע בגרסה הישראלית.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    יחידת הנעה וביצועים: מנוע טורבו-בנזין בתצורת שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר מפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הגידול במידות גורר גם עליה של כ-200 ק"ג במשקל עצמי בהשוואה ל-C3 הרגילה, כך שהביצועים סבירים בלבד. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך למשל שתי שניות נוספות (11.8 שניות).

     

    לתיבת ההילוכים העברות חלקות בנהיגה עירונית, אולם היא מתקשה תחת עומס ומגיבה באיחור-מה להורדות הילוכים הנדרשות בתאוצות ביניים. מצב S שאמור להפוך אותה נמרצת יותר, ללא ממש מסייע כאן. המנוע מרגיש מחוספס מעט כמקובל במנועי שלושה צילינדרים, עם רעד קל בסל"ד נמוך וגרגור צורמני בסל"ד גבוה.

     

     

    נוחות והתנהגות: מערך המיתלים של האיירקרוס מרשים עם כיול מוקפד המאפשר ספיגה טובה של שיבושים (כולל דרכי כורכר) במהירות נמוכה. כל זאת תוך שמירה על ריסון מרכב בכביש גלי במהירות גבוהה יותר. למרות העלייה במשקל העצמי ובמרכז הכובד, גם היכולת הדינמית מרשימה עם זוויות גלגול צנועות ואחיזת כביש גבוהה מהמקובל. ההגה מדויק ובעל משקל טבעי ונכון אך הוא נעדר משוב.

     

    רכבי המבחן צוידו במערכת GripControl המוצעת כאופציה, ואשר כוללת ארבעה מצבי תוואי-דרך שונים ומערכת בקרת גלישה במורד, האמורים לאפשר לרכב הפנאי בעל ההנעה הקדמית יכולת שטח מסוימת. בפועל הם גימיק ותו לא. עם הנעה קדמית בלבד, האיירקרוס מוגבל לשבילי כורכר כבושים ולא יותר מכך.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: ה-C3 איירקרוס הוא מתמודד מרשים בקטגוריה, בעיקר תודות לתא נוסעים מרווח ונאה, איכויות נסיעה גבוהה ומראה צבעוני וצעיר. הוא בהחלט עשוי להרתיע כך לקוחות שמרניים, אך אפשר להמר בביטחון כי לא הם קהל היעד של סיטרואן במקרה זה. אם תמשיך היבואנית באסטרטגיית התמחור האגרסיבי ללא וויתור בנושאי האבזור ומערכות הבטיחות, יש לאיירקרוס סיכוי להפוך לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל ולאחד המתמודדים הטובים בקטגוריית הפנאי.

     


    סיטרואן C3 איירקרוס

    סיטרואן C3 איירקרוס
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,199 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
    אורך 415.5 ס"מ
    רוחב 176.5 ס"מ
    גובה 163.7 ס"מ
    בסיס גלגלים 260.4 ס"מ
    משקל 1,203 ק"ג
    נפח תא מטען 520 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.8 שניות
    מהירות מרבית 183 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 126 גרם לק"מ
    מחיר משוער 120 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) טרם נבחן


    הכתב היה אורח חברת סיטרואן

     


    פרסום ראשון: 03.10.17, 21:10
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "נהיגה ראשונה בסיטרואן C3 איירקרוס - השוני, זה העיקר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים