שתף קטע נבחר

שינויים בתנועת הרכבות

בקרוב, ככל הנראה, עובדי תחנות הסאבווי יהפכו ל"שגרירי שירות לקוחות". הנוסעים דווקא מרוצים

ייתכן שבקרוב מאוד הקופות בתחנות הסבוויי ייעלמו ובמקומן סוכני השירות של חברת MTA יסתובבו בתחנה ובפלטפורמות עצמן, על מנת לשפר את השירות שניתן לנוסעים, כך פורסם השבוע בעיתון ה"ניו יורק דיילי ניוז".

 

חברת MTA נמצאת כרגע במשא ומתן מול איגוד העובדים כדי לשנות את אופי העבודה בתחנות מישיבה מאחורי הקופות ל"שגריר שירות לקוחות", שמסתובב ברחבי התחנה.

 

"ה'שגרירים' ישפרו את מתן השירות והתקשורת בינם לבין הנוסעים על ידי סיפוק מידע בזמן אמיתי על זמני הנסיעה ומצב השירות של כל רכבת", מסר דובר ה-MTA, שאמס טארק, "זה חלק מהתכנית של המנכ"ל ג'ו לוטה לשיפור שירות הלקוחות שהחברה מספקת".

 

ככל הנראה ה'שגרירים' אמורים לספק את אותם שירותים שניתן היה לקבל בקופות ובנוסף מענה לתלונות נוסעים ושאלות בנוגע לשירות הרכבות.

 

"דרך אמיתית לשפר את השירות".  ()
"דרך אמיתית לשפר את השירות".

 

משא ומתן שמתנהל בימים אלו בין החברה לאיגוד העובדים מתמקד בעתיד הלא כל כך רחוק בו כל המידע לגבי שירות הרכבות יהיה זמין במסכים החכמים שכבר מוצבים בלא מעט תחנות, וכרטיסי המטרו יוחלפו בכרטיסים חכמים או בתשלום עם הפלאפון, מה שכביכול ייתר את עבודתם של סוכני השירות. החברה והאיגוד מנסים כעת למצוא דרכים להרחיב את התפקיד כך שיכלול פעולות שהן מעבר לסיפוק מידע ומכירת כרטיסים.

 

בשבוע שעבר נערך פיילוט של התכנית בתחנת רחוב 53 בברוקלין, שנפתחה לא מזמן לאחר שיפוץ של חצי שנה. העובדים חילקו פלאיירים שסיפקו מידע על התחנה המשופצת והשירותים החדשים שמוצעים בה.

 

חלק מהנוסעים חושבים שמדובר בשינוי חיובי. וויל אוקונור, 42, אמר ל"דיילי ניוז" שהרעיון נשמע לו הרבה יותר יעיל, ושהוא מצא את עצמו לא פעם מנסה לצעוק שאלות לעובד שבתוך התא כשהוא כבר היה אחרי השערים המסתובבים ולא יכל לצאת. נוסע אחר אמר לעיתון שהוא חושב שזה סימן טוב ש"החברה מנסה למצוא דרך לשפר את השירות ולא רק להעלות את מחירי הכרטיסים ללא שום תמורה".

 

בניגוד לחברה ולכמה נוסעים, נציגי איגוד העובדים מודאגים שהמהלך נעשה כהכנה לפיטורים המוניים. באיגוד טוענים שהמהלך נעשה כדי לאחד תפקידים בין סוכני מכירות בקופות ופקחי פלטפורמות, שעברו הכשרה לוודא שתנועת הנוסעים מתקדמת ללא הפרעה. "הם רק רוצים לשלב את שני התפקידים, כך שחלק גדול של העובדים ייחתך, ומי שיישאר ייאלץ לבצע תפקיד כפול", אמרה קיה פאוה, סגנית נשיא האיגוד.

 

דובר ה-MTA, שאמס טארק, סותר את דבריה. "לאחר שנאחד את התפקידים, אנחנו מתכננים להגדיל את כמות העובדים שלנו", אמר.

נציגי האיגוד דורשים כרגע מהחברה העלאת שכר לפי ותק לעובדים שייאלצו לבצע את שני התפקידים ודרישה שלא יפוטר אף עובד בעקבות המהלך. "אנחנו מחויבים להגן על הזכויות המעוגנות בחוזה של החברים באיגוד", מסרו הנציגים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסאבווי של ניו יורק. בקרוב יצטרפו השגרירים
מומלצים