שתף קטע נבחר

הרייב הראשון שלי

שוב מצאתי את עצמי בפוזיציה הקבועה, יושבת בדריכות, מרכזת את מלוא תשומת הלב שלי לבנותי, בזמן שהן מציגות מולי בהתרגשות את מופע המחול היומי המרהיב שלהן.

 

מחופשות לקוסמות עטורות בשמלות וכובעים הן מפזזות מסביבי בחופשיות ובהתרגשות גדולה.

אני נדרשת לשבת שם מולן בצייתנות מלאה, לא לזוז, לחייך, להתפעל בעינים נוצצות, למחוא כפיים והעיקר, לא להוריד מהן את העיניים ולו לרגע אחד קצרצר.

 

המוסיקה קצבית וסוערת ולרגע התחשק לי להצטרף אליהן. עשיתי טעות אסטרטגית קשה כאשר החלטתי ברגע בלתי נשלט לקום מהמקום המסומן שלי על הספה ולהתנער לרגע מתפקידי המחייב כצופה בקהל.

 

הצטרפתי אליהן למופע כשאני רוקדת בהתלהבות שהפתיע אפילו אותן. כל כולי התמסרתי לצלילים, ובדיוק כשאני בעיצומו של סיבוב נועז, בתי הבכורה החזירה אותי באחת לחלל כדור הארץ. כל כולה בת שבע, בביטחון מלא, היא פונה אלי ומבהירה לי שעכשיו תורה וכדאי שאשב מיד חזרה במשבצת המסומנת שלי על הספה ואסתכל עליה.

 

חזרתי לי בתבוסה למקומי הקבוע, כנועה וצייתנית בתפקיד הנצחי של הקהל הממושמע. לרגע חזר לי הגרוב, זה שלאחרונה נראה שאיבדתי. לפתע אני מתחילה להבין שכשאני רוקדת, אני מתחילה לזוז קצת כמו אמא שלי. כמו 'אמא'. באירועים חברתיים בן הזוג שלי ואני נראים כבר כנראה כמו איזה זוג דודים מפזזים בתנועות ארכאיות. בכל זאת, אני כבר לא בת עשרים וכנראה שכל אותן תנועות אגן וירכיים קלילות מגיעות קצת פחות בטבעיות.

 

"מה הקשר בכלל ביני לבין מוזיקה אלקטרונית?". עם יהל על הבמה ()
"מה הקשר בכלל ביני לבין מוזיקה אלקטרונית?". עם יהל על הבמה

 

בסתר ליבי רציתי באותו הרגע להתמרד ולהתרעם. בעיקר לספר להן על ימים אחרים. להושיב את הבת שלי לשיחה בארבע עיניים ולספר לה הכול אודות הרייב הראשון שלי.

 

רציתי לקום ולהראות לה אילו תנועות ריקוד יש לי בארסנל. להזכיר לה שעוד כשהייתה עוברית קטנטנה בבטן שלי, אני פיזזתי על הבמה מול קהל נלהב בLondon Ministry of Sound.״ובכן, ילדתי", פתחתי בעוד משפט 'של אמהות' שלא חשבתי שאצטרך לאמר אי פעם. "אני אומנם נראית לך מיושנת ולא עדכנית אבל אל תראי את אמא ככה...״

 

הכל התחיל במסיבה בתל אביב, אחרי היכרות מפתיעה עם הדי ג'י הישראלי הידוע יהל, (אותו הדיג’יי המהולל שידוע בשיתופי הפעולה שלו עם Tiesto + Paul Oakenfold).

 

למחרת כבר מצאתי את עצמי באולפן המרשים שלו, מנגנת בלדה שהלחנתי על הגיטרה שלי.

תוך כמה שעות יהל כבר הזמין אותי בחזרה לאולפן להאזין לגרסה האלקטרונית שהפיק לשיר שכתבתי.

זה היה טראק טרנס נועז וקצבי.

נבהלתי.

התנגדתי.

חשבתי לעצמי, מה הקשר בכלל ביני לבין מוסיקה אלקטרונית?

 

כמה ימים אחר כך, הוא כבר הזמין אותי להופיע ביחד איתו במועדון ה-TLV בנמל. עליתי לבמה ביישנית, מאופקת וחייכנית מול אלף חמש מאות איש. בהתחלה התרגשתי מעט, אבל ברגע שהמוסיקה התחילה, כבר הייתי אדם אחר.

נמרה הרפתקנית התעוררה בתוכי.

כל הגוף שלי התמלא באנרגיות של חשמל ותשוקה.

עליתי על הבמה וגיליתי שקיימת בתוכי מישהי אחרת. כאילו הייתה זו עלילה של עליזה בארץ הפלאותֿ, נפלתי אל תוך בור והתעוררתי אל עולם קסום ומשונה של מוסיקה אלקטרונית, מסיבות ומופעי ענק.

 

לאורך כל שנות עבודתי עם יהל זכיתי לנסוע בכל העולם.

מצאתי את עצמי באווירון קטן נוחתת במדבר בדרך לעיר בשם “צ’יוואווה ״ במקסיקו. עיר שבה, על פי הסיפורים עשרות נשים נחטפו ונעלמו, אבל אני פשוט הגעתי לשם, לבדי, באוריון קטן. הופעתי במדבר וחזרתי הביתה לישון.

 

בזכות מפגש העולמות הזה ביני ובין יהל, זכיתי להופיע בWebster Hall בניו יורק רק כמה ימים אחרי שהKillers הופיעו שם. קיפצתי על במות במיאמי, לוס אנג’לס, טורונטו, בואנוס איירס, סנט טיאגו, ריו, איסטנבול, ניו יורק, לונדון, תל אביב ועוד. זכיתי לנסוע לברזיל ולטייל בדרום אמריקה. להכיר אנשים נפלאים, לכתוב, לשיר, לנגן ולהופיע.

 

אני לא אשכח איך מצאתי את עצמי ברייב פרוע ביער בברזיל.

מול קהל של עשרים אלף איש. בטבע. בזריחה. עמדתי אני. מבולבלת ותוהה לעצמי, ״אההה... אז ככה נראה רייב... איך לעזאזל בכלל הגעתי לכאן?!״

 

את הפעם הראשונה שלי ברייב ביליתי למעשה על הבמה.

נפעמת מהטבע.

מהזריחה.

כולם בקהל באנרגיות מטורפות.

כשהאמרגן פנה אליי ושאל מה אני רוצה לשתות עניתי כהרגלי ״מים״. בכל הופעה שהגענו אליה הופתעו מסביב כולם שהייתי הבן אדם היחיד בכל האירוע ההמוני הזה, ששתה רק מים ותו לא.

הכי לא רוק אנד רול, אבל לגמרי אני.

ומי צריך בכלל אלכוהול כשהקהל מלא באנרגיות של אלפי אנשים, שהגיעו לרקוד וליהנות יחד בטבע.

 

איזו חוויה מיוחדת זו לעמוד מול קהל גדול כזה.

ביחד, החוגגים נראו לנגד עיני כמו גלים של ים. קופצים ורוקדים כמו איש אחד.

כשהייתי צועקת במיקרופון לקהל לקפוץ, כל הקהל היה קופץ יחד איתי, מלא באנרגיות של טירוף ושיגעון.

 

זכור לי במיוחד מופע בחוף הדקל באילת מול אלפי רוקדים נלהבים.

אמא שלי התעקשה להגיע לשם יחד עם כל בני משפחתי. בזמן שאני קפצתי ושרתי על הבמה,

אמא שלי הציקה לכל הרוקדים המיוזעים מסביבה. היא הפריעה להם באמצע המחול המטורף שהיו נתונים בו והפצירה בפניהם: ״אתם יודעים מי אני?! אני אמא שלה...״

 

אז הנה עכשיו הבנות שלי מולי בסלון, משתוללות ורוקדות ואולי אם אהיה אמא טובה, אמא מספיק צעירה ומגניבה, יום אחד גם הן יזמינו אותי להשתולל יחד איתן באיזו מסיבת טרנס נועזת כדי שארגיש ולו לרגע אחד, שוב צעירה. הנה הגיע תורי לצעוק לעולם שאני אמא שלהן כי עכשיו זה באמת הזמן שלהן.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"גיליתי שקיימת בתוכי מישהי אחרת.
מומלצים