שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סקודה קארוק בנהיגה ראשונה - כוכב בהתהוות
    רכב הפנאי החדש של סקודה מבטיח לעשות כבר בתחילת השנה הבאה חיים קשים מאוד לצמד הקוריאנים הלוהטים של השוק המקומי, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. נהגנו בו לראשונה

    במה נהגנו: סקודה קארוק
    מתחרים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, סיאט אטקה
    מתי אצלנו: תחילת 2018
    מחיר משוער: 140 אלף שקל

     

    סקודה קארוק

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: נוחות, מנוע-גיר, מרחב פנים, אבזור בטיחות סטנדרטי
    נגד: יכולת דינמית, תא נוסעים קודר

     

     

    בגדול: סקודה מגדירה את הקארוק כמחליפו של הייטי, רכב הפנאי הקומפקטי והמקורי למראה שהפך לאחד מרבי המכר של המותג. אלא שהקארוק מבוסס על פלטפורמת סיאט אטקה, ולכן הוא גדול משמעותית מהייטי ומכוון לקטגוריה עמוסת מתחרים סופר-חזקים דוגמת קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, רבי מכר בשוק המקומי. למעשה, מבחינות רבות הקארוק יכול להיחשב פשוט כאחיו הקטן של הקודיאק הצעיר.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: הצללית דומה למדי לזו של האח הספרדי, אבל חרטום הקודיאק המוחצן מעניק לקארוק הופעה מרשימה, גם אם לא נאה במיוחד. כמקובל בקטגוריה, מגני פלסטיק שחוק סביב למרכב ופסי גגון מודגשים מסייעים ליצירת אשליית גובה.

     

    עיצוב הפנים נטול שאר רוח, קודר יחסית, עם איכות חומרים לא אחידה ופלסטיק קשיח ומחוספס בדיפוני הדלתות. מצד שני, הוא פשוט ונוח לתפעול, ויש בו אין-ספור תאי אחסון, כולל תא כפפות עם פתחי מיזוג. מסך מגע גדול ("9.2 עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto) במרכז הקונסולה נראה טוב, ולראשונה בסקודה יש שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה לפי בחירה.

     

     

    המושבים מציעים נוחות ותמיכה מצוינת אך גלגל ההגה ממוקם אופקי מדי לטעמנו. היתרון המרכזי בתא הנוסעים הוא במושב אחורי עם אפשרות לכיוון מרחק, כמו גם היכולת לקפל את מסעד כל אחד מהמושבים בנפרד (40/20/40). למרות בסיס גלגלים צנוע ביחס לקטגוריה (264 ס"מ) המרחב להרגליים טוב וכמוהו המרחב לראש. הנוסעים מאחור גם נהנים מפתחי מיזוג ושקעי USB וחשמל נפרדים.

     

    תא המטען מציע בין 479 ל-588 ליטר בהתאם למצב המושב האחורי, ו-521 ליטר במקרה של מושב לא מתכוון. סקודה ציידה אותו גם בווי אחיזה ייעודיים לתליית ציוד ופנס נשלף ומגנטי שימושי.


     

    כמקובל, באירוע ההשקה נכחו בעיקר גרסאות אבזור גבוהות (יקרות) בעלות מושבי עור ואלקנטרה מתכוונים חשמלית מלפנים ומחוממים גם מאחור, מטען אלחוטי לסמארטפון, מפתח חכם, דלת תא מטען נפתח חשמלית (כולל הזחת הרגל מתחת לפגוש), חלון שמש ועוד. מערכות הבטיחות המתקדמות כללו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שטחים מתים, ערנות נהג ותאורה דינמית. החדשות הטובות: מרביתן יוצעו אצלנו כציוד תקני.

     

     

    יחידות הנעה וביצועים: הקארוק ישווק בישראל עם אפשרות בחירה בין צמד מנועי טורבו-בנזין: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ"ס, או ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. בנוסף יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס והנעה כפולה-קבועה.

     

    מנוע הליטר שיתמודד מול גרסאות 1.6 ליטר של הקוריאנים היה זמין לנהיגה רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית, ולכן לא ניתן היה לבחון אותו כראוי. לפי סקודה, ביצועיו עדיפים על צמד הקוריאנים (10.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש בגרסה האוטומטית, 1.4 שניות פחות מהם) בעיקר בשל זמינות כוח טובה (20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד), והוא צפוי להיות חסכוני מהם בהרבה. מעניין לציין שבניגוד למנועי שלושה צילינדרים אחרים, הוא כמעט נטול רעידות ורעש צורמני. גם בידוד רעשי הדרך והרוח טוב מאוד.


     

    המנוע הגדול מרשים עוד יותר עם פעולה חלקה במיוחד ותחושת כוח ונמרצות של ממש, הן בזינוק מהמקום (8.6 שניות ל-100 קמ"ש לפי סקודה) והן בתאוצות ביניים. הוא גם מצויד במערכת לניתוק אספקת הדלק לצמד מזרקים כך שהוא אמור להיות חסכוני בצריכה. דווקא מנוע הדיזל הרגיש גס, מחוספס ורועש שלא כמקובל כיום בקרב בני מינו המודרניים.

     

    נוחות והתנהגות: לקארוק כיול מתלים שונה מהאטקה, הנוטה לרכות, ולכן הוא נוח יותר. ספיגת השיבושים - גדולים וקטנים, במהירות גבוהה ונמוכה - מרשימה במיוחד. כל זאת למרות חישוקי "18 וצמיגים נמוכי חתך. לגרסת הדיזל בעלת הנעה כפולה מתלה אחורי מודרני יותר (רב-חיבורי לעומת קורת מתח), ונוחות הנסיעה בו גבוהה עוד יותר, גם בנסיעה על שביל משובש.

     

     (צילום ניר בן זקן)
    (צילום ניר בן זקן)

     

    כיול המתלים הרך - בהתאם לייעוד המקובל בקטגוריה - פוגע בכל זאת ביכולת הדינמית שגבוהה בבירור בסיאט. מי שמעוניין ברכב "מגיב" ומהנה יותר לנהיגה ימצא באח הספרדי בן לוויה מוצלח יותר, שכן בסקודה יש זוויות גלגול ניכרות, מרכב שנע הרבה יותר על כל הצירים והגה נטול תחושה עם שטח מת במרכז.

     

    ונקודה אחת נוספת: לגרסת הדיזל יכולת שטח מרשימה ביחס למקובל בקטגוריה תודות למערכת הנעה כפולה ובקרת משיכה המטפלות באופן יעיל באובדן אחיזה בגלגלים.

     

     

    סיכום: סקודה קארוק ישתלב במרכז קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, ולמרות התחרות המאוד עזה שם והשליטה ארוכת השנים של צמד הקוריאנים המוצלח והוותיק, יש לו כלים להצליח, שכן הוא מציע יחידות הנעה מודרניות יותר, נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים מרווח ושימושי ומערכות בטיחות מתקדמות. ואם אכן יתומחר באזור ה-140 אלף שקלים בדומה למתחריו הרבים, הוא עשוי למצוא עצמו כלהיט מכירות של ממש כשינחת כאן בתחילת השנה הבאה.

     


    סקודה קארוק

    סקודה קארוק
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 הילוכים
    אורך 438.2 ס"מ
    רוחב 184.1 ס"מ
    גובה 160.3 ס"מ
    בסיס גלגלים 263.8 ס"מ
    משקל 1,361 ק"ג
    נפח תא מטען 588 ליטר
    100-0 קמ"ש 10.7 שניות
    מהירות מרבית 186 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 116 גרם לק"מ
    כריות אוויר 7 כריות אוויר
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    הכתב היה אורח חברת סקודה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סקודה קארוק בנהיגה ראשונה - כוכב בהתהוות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים