שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    בת 60, חדשנית ויצואנית
    חברת GIGI קיימת כבר 60 שנה. עשרות שנים היא משווקת במזרח אירופה קוסמטיקה מקצועית ובשנים האחרונות היא חודרת גם לשוקי המזרח ולאוסטרליה. איך מוכרים קוסמטיקה ביפן? "ישראל היא מעצמת טכנולוגיה וחדשנות - גם בקוסמטיקה". סיפור הצלחה ישראלי

    GIGI מעבדות קוסמטיקה, שקיבלה את שמה בזכות סרט הקולנוע זוכה האוסקר GIGI, בכיכובה של לסלי קארון שיצא לאקרנים בשנות ה-50, חגגה לאחרונה 60 שנה להיווסדה. אליעזר לנדאו, המייסד, שהעריץ את השחקנית ההוליוודית ובחר לקרוא על שם הסרט את שם החברה, ידע כנראה מה הוא עושה. GIGI

    מייצאת כיום תוצרת כחול לבן לעשרות מדינות ברחבי העולם. 

     

    "אליעזר לנדאו הגיע לכאן מהונגריה. הוא היה כימאי ומישהו הציע לו להיכנס לתחום הקוסמטיקה", מספרת דליה גולדברג, סמנכ"ל פתוח עסקי ויצוא של החברה הנמצאת בימים אלו ביפן, שוק אותו מפתחת החברה. "הוא התחיל ממוצרים להסרת שיער וטיפול באקנה, תחומים חדשניים באותה התקופה בארץ. היום הבן מנהל את החברה וגם הנכד כבר בעסק. הניהול המשפחתי מקצר את תהליך קבלת ההחלטות ומקל עלינו בהתאמת מוצרים ללקוח במהירות רבה יותר".

     

    לרגל ציון 60 שנה, התקיימה חגיגה קוסמטית בראשון לציון בהשתתפות של יותר מ-1,000 משתתפים, שבאו לחגוג עם החברה הוותיקה, ביניהם עשרות מפיצים שעובדים עם החברה בכל העולם. עובדה זו לא מפתיעה כשנחשפים למספרים: כ-70% משיווק מוצרי חברת הקוסמטיקה המקצועית מתבצע ברחבי העולם. בחלק מהמדינות משווקים מוצרי החברה כבר 25 שנה.

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    GIGI הוקמה ב-1957 והיא מייצרת קוסמטיקה מקצועית לקליניקות, מכוני ספא קוסמטיקאיות מקצועיות ודרמטולוגים. החברה הממוקמת כיום בפתח תקווה, משווקת מוצרים מקצועיים, בעלי ריכוז חומרים גבוה במיוחד אצל בעלי המקצוע עצמם ויש לה גם מוצרים להמשך הטיפול בבית. גם אלה נמכרים רק דרך אנשי המקצוע. החברה יושבת בפתח תקווה ויש לה זרוע בין לאומית, זרוע של פעילות בארץ וזרוע יבוא.

     

    - מה הייחוד של GIGI?

    " אנחנו מייצרים ומשווקים מוצרי פנים בלבד לטיפוח, יופי ובריאות. מכיוון שבמוצרים יש חומרים פעילים בריכוז גבוה, השימוש מאד מקצועי ומכוון. אנחנו משתמשים בריכוזי החומרים הגבוהים ביותר המותרים בארץ ואת זה אנחנו מוכנים לשים ם רק בידיים מקצועיות. יש לנו 3 מדריכות בהדרכות קוסמטיקאיות, שהן שותפות מלאות ברמת הפיתוח של המוצרים. חשוב לנו להכיר את השטח ואת הצרכים שלו", מסבירה גולדברג.

     

    "במסגרת ההתמחות בענף אנחנו עוקבים אחרי מגמות". לדבריה, בשנים האחרונות יש מגמה עולמית בתחום - Medical Aesthetic Skin Care (טיפול רפואי אסתטי). "במסגרת ההתאמות שלנו פיתחנו מוצר שנקרא GIGI Promedic. השקנו גם קו של מוצרים עם רטינול וב-2018 נכניס לקו הזה עוד מוצרים עם מרכיבים יותר פעילים, מתוך כוונה להשתלב באותה מגמה עולמית. כל אלה יתנו מענה לצורך שמבשרת המגמה, שהוא לייתר את הפעילות הפולשניות בתחום האסתטיקה של הפנים (ניתוחים והזרקות). תחום נוסף שחדש לנו הוא הכיוון של פעילות עם דרמטולוגים".

     

    חדירה עולמית

    "הפרטנרים שאיתם אנחנו עובדים הם לא פחות ממקור גאווה", אומרת גולדברג. "הנציגים שלנו בהונגריה חוגגים 25 שנות GIGI במדינה ואנחנו כבר חולשים על 50% משוק הקוסמטיקה המקצועית שם. ברוסיה אנחנו מציינים 15 שנות נוכחות. מבחינתנו זו ההוכחה, שהמוצרים משיגים תוצאות טובות ושיש להם ביקוש".

     

    - איפה עוד אתם נמצאים?

    "מלבד הונגריה ורוסיה אנחנו נמצאים בעוד מקומות ברחבי מזרח אירופה. אנחנו פעילים בסינגפור והונג קונג ובמגמת התרחבות ביפן, אוסטרליה, הודו, ויאטנם ובמדינות אחרות במזרח. אנחנו נמצאים במהלך פיתוח לשוק האמריקאי - שוק חשוב אבל לא פשוט ומשווקים אפילו לרשות הפלסטינית".

     

    - איך משווקים למזרח הרחוק קוסמטיקה? נדמה שזה שוק מיוחד עם דרישות ייחודיות

    "במדינות המזרח יש מוצרים מצוינים אבל לנו יש יתרון של חדשנות וטכנולוגיה ישראלית. גודלבר מספרת כי בתערוכה בו היא נמצאת באוסקה שביפן היא הכירה חברת קוסמטיקה שמתגאה בשילוב מרכיבי שליה במוצריה. "לנו היה את זה כמרכיב כבר בשנות ה-50. יש לנו מוצר חדש, שהוא הראשון בארץ שמשלב ראטין A במוצר מדף".

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    "אנחנו מחדשים כל הזמן ומנסים להתפתח לפי מגמות. למשל, במדינות מסוימות יש איסור רגולטורי על חלק מהחומרים. אנחנו עושים עבודת דיוק לפני כניסה לכל שוק, מתאימים את התמהיל לפי חומרים מותרים ורגולציות. באסיה, למשל, משווקים יותר מוצרים מבהירי עור כי יש לזה ביקוש. במזרח אירופה אוהבים מוצרים חזקים כמו פילינג עמוק, באוסטרליה אין כמעט תופעת אקנה ויש ביקוש גדול למוצרים למכירה הביתה, כי זו רוב המכירה, למדינות קרות אנחנו מתאימים מוצרים עשירים מאד, שמתאימים למזג אוויר כזה".

     

    ב-GIGI מתגאים בעשיה בלתי פוסקת ושיתופי פעולה פוריים עם גופי מחקר רבים. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מעבדות באוניברסיטאות בבר אילן ובברצלונה", אומרת גולדברג. "בחגיגות ה-60 הגיעו לחגוג איתנו ד"ר מרינה אומנסקי, שם בתחומה ופרופ' שמעון בניטה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אנחנו עובדים איתם על מרכיבים ומחקרים ומתעדכנים כל הזמן במה שקורה בעולם".

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    "יש לנו כ-300 מוצרים, ב-6-7 סדרות עיקריות והם עובדים בסינרגיה מלאה האחד עם השני. יש לנו פתרון לכל מצב עור ובהתאמה מקצועית של קוסמטיקאית או דרמטולוג אפשר לבנות פרוטוקול מספק לכל לקוחה".

     

    - מה התכניות לעתיד?

    "מבחינת יצוא אסיה וארה"ב הם יעדים להתפתח אליהם. אחר כך נפנה לשוק המערב אירופאי, שאליו עדיין לא הגענו. במזרח אנחנו נכנסים למדינות מתפתחות. כבר התחלנו בוויאטנם ובעתיד נגיע גם לקמבודיה".

     

    - בסין אתם נמצאים?

    "עדיין לא. החדירה לסין שונה לגמרי משאר מדינות אסיה וגם הרגולציה שם קשוחה ביותר. התהליך שם מצריך השקעה גדולה לטווח ארוך כי החדירה לשם לא קלה.

    "בסופו של דבר הכל קורה מפעילות שיווקית, מכירתית וגם מפה לאוזן. אנחנו נמצאים בתערוכות בינלאומיות כבר שנים. זה לוקח זמן, בעיקר במזרח, צריך סבלנות".

     

    אחת מהדרכים שבהן נעזרת החברה כדי לחדור לשווקים חדשים, היא באמצעות מכון היצוא בשיתוף מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, שמקים את הביתן הישראלי בתערוכות ברחבי העולם. "אנחנו נעזרים במכון היצוא בכל נושא התערוכות. בחטיבת מוצרי הצריכה עוזרים לנו מאד. ניצן פייקוב, מנהלת ענף הקוסמטיקה, עוזרת לנו ביצירת קשרים בתחום. אנחנו נעזרים גם במאגרי המידע של המכון. יש חומר שעוזר לנו לבדוק את החוסן של השותפים שלנו, אנחנו קוראים מחקרים ומתעדכנים בסקרי שוק. איסוף המידע הזה מוזיל לנו כסף רב. הם מקצרים לנו תהליכים", אומרת.

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

    ניצן פייקוב, מנהלת ענף קוסמטיקה, טואלטיקה ואריזה במכון היצוא מספרת על הקשר. "חברת GIGIהיא אחת מחברות הקוסמטיקה המציעות מוצרי קוסמטיקה לשוק המקצועי והתחום הזה מתפתח בקצב מהיר, עם החידושים והטכנולוגיות. אנחנו מלווים את החברה כבר שנים רבות והיא משתתפת קבועה בפעילויות ענף הקוסמטיקה ומכון היצוא. אנחנו שמחים לראות את ההצלחה שלהם בשווקים הבינלאומיים".

     

    "ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה במכון היצוא חושף את מוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה הישראליים על במות בינלאומיות, ובשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה אנחנו מסייעים לחברות באיתור הזדמנויות עסקיות מול חברות בין לאומיות, שיווק מוצרים והתאמתם לייצוא, ייעוץ וסיוע בהגברת המודעות העולמית לתעשייה הישראלית והחדשנות שלה".

     

    פייקוב מציינת כי עולם הטיפוח והיופי מציג מידי יום מוצרים חדשים, ומדובר בעולם רחב ותחרותי עם שחקנים רבים. "היצואנים הישראליים מתמודדים עם התחרות בעזרת חדשנות, איכות, יכולות ייצור מתקדמות וחומרי גלם ייחודיים שיש בארץ. ישראל היא מעצמת טכנולוגיה וחדשנות, והדבר בא לידי ביטוי גם בתעשיית הקוסמטיקה והטואלטיקה".

     

    בעוד כחודש תתקיים אחת ההזדמנויות בתערוכת "קוסמופרוף אסיה", שתתקיים בהונג קונג. זו התערוכה המרכזית באסיה בתחום היופי והטיפוח. מכון היצוא מקים בתערוכה ביתן לאומי, שיציגו בו 20 חברות ישראליות את מיטב המוצרים החדשניים והייחודיים לשוק האסייתי.

     

    "אני שמחה לראות חברות ישראליות רבות שמשתתפות בתערוכה ומזמינה חברות נוספות לקחת חלק בפעילות השוטפת של הענף ולהיות חלק מהעשייה שלנו", אומרת פייקוב לסיום.

     

    בשיתוף מכון היצוא

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בת 60, חדשנית ויצואנית"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים