שתף קטע נבחר

סוזוקי קרוסאובר (2013 עד היום)

יורש הסוזוקי SX ומיוצר כמוהו במפעל האירופי של סוזוקי בהונגריה. עבר מתיחת פנים בתחילת 2016. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: רכבי פנאי-ג'יפונים

דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-63 אלף שקל ל-1.6 ליטר ידני בסיסי מ-2013 ועד 125 אלף שקל לאוטומטי חדש מ-2017 (מחירון לוי יצחק)

תעודת זהות: יורש הסוזוקי SX ומיוצר כמוהו במפעל האירופי של סוזוקי בהונגריה. עבר מתיחת פנים בתחילת 2016.

 

 

 

נתונים טכניים: מנועי בנזין, במקור 1.6 ליטר עם 120 כ"ס, ידני (חמישה הילוכים) או אוטומטי-רציף. מאז מתיחת הפנים בשנה שעברה מגיע עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש עם 140 כ"ס, ידני (שישה הילוכים) או אוטומטי (שישה הילוכים). הנעה קדמית בדרך כלל, אך עד 2015 הוצעה גם גרסת הנעה כפולה עם גיר רציף שנמכרה במספרים קטנים.

זיהום אוויר: 125 עד 129 גרם co2, קבוצת זיהום 5 עד 9 מ-15. כמעט היברידי יחסית לקוריאנים.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שבע כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. הדגם המחודש נמכר עם מובילאיי בהתקנה מקומית במקום בלימה אוטונומית ומערכות בטיחות אקטיביות נוספות שמוצעות בחו"ל.

שמירת ערך: מהטובות בשוק. מאבד בממוצע קצת פחות מ-10% בשנה ונמכר קרוב יחסית למחירון - בתנאי שמצויד בתיבה אוטומטית. כמעט ולא נמכר לחברות ליסינג ואחד הרכבים הפופולריים הבודדים שלא מוצע במכירות "אפס ק"מ", מה שמסייע על שמירת מחירי השוק.

מה לבדוק לפני שקונים: מגלה אמינות גבוהה. בדקו נזקי גחון בגרסת ה-4x4.

למה כן: מרווח יחסית לג'יפונים במחיר שלו, זריז וחסכוני יותר מרוב המשפחתיות, ועוד יותר עם המנוע החדש. התנהגות כביש טובה.

למה לא: עיצוב לא מספיק ג'יפוני במקור, קצת יותר דרמטי ומוגבה כיום. תא נוסעים פשוט. נוחות נסיעה טובה יותר מחוץ לעיר מאשר בעיר. דגם ה-4x4 נחות מסובארו XV אם אתם באמת בענייני שטח קל.

למחפשי מציאות: הדגמים הידניים מעניקים תמורה מעולה, בעיקר כמשומשים. פחות אופנתי מניסאן ג'וק אבל שימושי, זריז וחסכוני יותר. ספורטאז' וטוסון מרשימים יותר, אבל צריכת הדלק שלהם גבוהה בחיים האמיתיים ב-30%.

סיכום: ג'יפון בלי פוזה וגם בלי בולשיט.

ציון: ארבעה כוכבים

 

הכתבה התפרסמה בידיעות אחרונות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים