שתף קטע נבחר

מגדל עזריאלי הרביעי אושר - יהיה השני בגובהו בישראל

ועדות התכנון אישרו את הקמת מגדל עזריאלי הרביעי שיתנשא לגובה של 90 קומות, על מתחם בית ידיעות אחרונות המיתולוגי בתל אביב. במסגרת התוכנית צפויה מתיחת פנים של כל האזור, כולל הרחבת המדרכות, הקמת בתי קפה וסלילת "אוטוסטרדת אופניים". צפו בהדמיות

התוכנית להקמת מגדל עזריאלי רביעי על מתחם בית ידיעות אחרונות המיתולוגי בתל אביב אושרה היום (ב') בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון, בראשות דניאלה פוסק. המגדל יתנשא לגובה של 90 קומות ובכך יהפוך למגדל השני בגובהו בארץ.

 

התוכנית מציעה להרחיב את קניון מרכז עזריאלי צפונה אל כיוון רחוב נח מוזס, ומתפרסת על שטח כולל של כ-40 דונם. היקף הזכויות בתוכנית הינו כ-112 אלף מ"ר עבור שימוש מסחרי, תעסוקתי (כ-40 קומות), מגורים (60 דירות קטנות עד 65 מ"ר, ו-240 יחידות דיור בשטח של כ-100 מ"ר ממוצע לדירה) ודיור מוגן (כ-200 יחידות דיור).

 

נזכיר כי כיום קיימים במתחם עזריאלי בתל אביב שלושה מגדלים שנבנו במהלך השנים 1996-2007. הגבוה מביניהם כולל 50 קומות ומתנשא לגובה של כ-190 מטרים, השני בגובה 46 קומות מתנשא לגובה 170 מטרים והשלישי כולל 42 קומות ומתנשא לגובה של כ-152 מטרים. הבניין החדש יכלול כאמור 90 קומות ויתנשא לגובה של 350 מטרים.

 (קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.) (קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.)
(קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.)

במסגרת התוכנית מובטח שיפור של המרחב הציבורי סביב הפרויקט, כולל הרחבת המדרכות, משלושה לשמונה מטרים, לטובת שיפור תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. במפלס הרחובות המקיפים את התוכנית יוקמו בתי קפה וכן נקבעו הוראות מחייבות לנטיעות עצים לאורך רחובות מנחם בגין ונח מוזס.

 

במטרה ליצור מרחב בטוח עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים, התוכנית כוללת את סגירת פירי האוורור של החניונים הקיימים במפגש הרחובות בגין ומוזס. כמו כן, מתוכננת הקמת כיכר עירונית עם מקומות ישיבה מוצלים, ולאורך איילון מתוכננת הקמת "אוטוסטרדת אופניים" שתגיע עד המתחם. בנוסף יוקמו כ-200 מקומות חנייה לאופניים מאובטחים ועוד עשרות עמדות יפוזרו במתחם.

 

 (קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.) (קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.)
(קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.)

בוועדה ציינו כי הדבר נקבע כחלק מתפישה עירונית, המעודדת את הקטנת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ציבורית ואופניים. עוד ציינו בוועדה, כי לאור מיקומה של התוכנית באחד מצירי התחבורה הציבורית העמוסים במטרופולין, מוצעים מספר חיבורים ישירים מקומת המסחר של המגדל החדש לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום המתוכנן במתחם ותחנת רכבת ישראל. פרטי החיבור ייקבעו עם השלמת ההרחבה המתוכננת של תחנת רכבת ישראל "השלום".

 

התוכנית נערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים, וביוזמת קבוצת עזריאלי, שטרם חשפה את צורתו של הבניין החדש. מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל, מסרה כי "בקשת קבוצת עזריאלי, בעלי המתחם, להקים את הפרוייקט, יצרה הזדמנות לשקם את מרחב הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים ברחובות מנחם בגין וגבעת התחמושת, ולייצר מרחב ציבורי ראוי ואיכותי, הדוגל במתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית".

 

אנג'ל הוסיפה כי "התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב לרחוב עירוני תוסס, שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית - רכבת קלה, תחנות אוטובוס ורכבת ישראל".

 

עוד ציינו בוועדה כי תוכנית זו משלימה את תוכנית 'שדרת הקריה' שאישרה לאחרונה עיריית תל אביב בשיתוף משרד התחבורה לשיפור המרחב הציבורי לאורך רחוב מנחם בגין. תוכנית זו כוללת מעבר הדרגתי של ציר דרך יפו-בגין-נמיר-כביש החוף לרחוב עירוני פעיל. זאת על ידי הרחבת המדרכות, הקמת שדרת עצים נטיעת ושבילי אופניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.
עזריאלי בניין רביעי
קרדיט: משרד משה צור אדריכלים.
מומלצים