שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיצובישי אקליפס קרוס בהשקה - היישר לעין הסערה
    רכב הפנאי החדש של מיצובישי לא רק נראה מודרני, אלא גם מציע מערכות מכניות ואלקטרוניות מעודכנות. מטרת היבואנית היא להתמודד על הבכורה בקטגוריה, אבל יש בעיה: הוא צריך לנצח את קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. נהיגה ראשונה
    במה נהגנו: מיצובישי אקליפס קרוס

    מתחרים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, טויוטה C-HR, ניסאן קשקאי, סיאט אטקה

    מתי אצלנו: תחילת 2018

    מחיר משוער: 150 אלף שקל

     

    לקראת נהיגה ראשונה - מי אתה, אקליפס? 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: עיצוב, התנהגות כביש, נוחות נסיעה

    נגד: תא מטען, ביצועים

     

    בגדול: האקליפס קרוס הוא אחד הדגמים החשובים ביותר עבור היצרנית היפנית. הוא דגם "כל חדש" ראשון שמיצובישי משיקה בחמש השנים האחרונות, ובזאת הוא מסמן את הכיוון העתידי של היצרנית אחרי המשברים הגדולים שעברה ונכנס גם לקטגוריה התחרותית והפופולרית ביותר בשוק המקומי - רכבי פנאי בגודל בינוני. כשינחת בישראל בתחילת השנה, ייאלץ להתמודד בקטגוריה התחרותית והפופולרית ביותר בשנים האחרונות מול שני להיטי מכירות אדירים - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: אין כל ספק שעיצוב הוא הקלף החזק ביותר של האקליפס קרוס, מראה שעליו חתום סנהירו קונימוטו (Tsunehiro Kunimoto), שעבד לפני כן שנים ארוכות בניסאן ואחראי בין היתר על עיצוב הג'וק המצליח. שלא במפתיע, גם לאקליפס קרוס צללית של פנאי-קופה, עם חלק אחורי משתפל בחדות ויחידת תאורה גדולה הפרוסה לכל רוחבו של תא המטען. בחזית בולטים סבכה קדמית עמוקה ופנסי ערפל ענקיים. מקומם של חיפויי פלסטיק שחור סביב המרכב ופסי גגון לא נפקד, כמקובל בקטגוריה.

     

     

    בסביבת הנהג ממוקמת קונסולה מרכזית, שלדברי מיצובישי מדמה מפל, ומסך מגע בגודל "7 בחלקה העליון (עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto). המסך נשלט גם באמצעות משטח מגע מיותר ומסורבל בסמוך לבורר ההילוכים. הפלסטיק והדיפונים איכותיים בדרך כלל ומרשימים למראה. המושבים מציעים נוחות ותמיכה מצוינת, אך זווית גלגל ההגה אופקית מדי, וטווח הכיוון למרחק מוגבל. שדה הראייה לפנים ולצדדים טוב הודות לשטחי חלונות גדולים, ותנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, אך שמשה אחורית מפוצלת מגבילה את שדה הראייה לאחור.

     

     

    מרחב המחיה לנוסעים מאחורה טוב (בסיס גלגלים של 267 ס"מ) בזכות מושב אחורי מתכוון למרחק (20 ס"מ לפנים ואחור), המעניק מרווח טוב לרגליים ולראש. עם זאת, הוא מעט צפוף בממד הרוחב, שטחי החלונות מאחור קטנים מדי ומגבילים את שדה הראייה, ואין פתחי מיזוג ליושבים בחלק האחורי. תא המטען - עם סף גבוה מדי - קטן יחסית ומציע בין 341 ל-448 ליטר למרות שאינו כולל גלגל חלופי.

     

    רכבי המבחן צוידו ברמת האבזור הגבוהה: תצוגת נתונים עילית, מצלמה היקפית, מושבי עור, חלון שמש כפול ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ושטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ותאורה אדפטיבית. לדברי היבואנית, מרבית מערכות אלו יוצעו כציוד תקני בגרסאות הישראליות.

     

     

    יחידות הנעה וביצועים: לאקליפס מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר עם 163 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית או כפולה כמו ברכבי המבחן. הביצועים סבירים (9.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש בגרסה הנבחנת), ובעיקר מורגש חסרונו של מצב ספורט, שעשוי לחדד את תגובת המצערת. לתיבת ההילוכים תגובות איטיות בנהיגה נמרצת, והיא מחייבת שימוש במצב ידני בעזרת מנופים גדולים מאחורי ההגה.

     

    בנהיגה רגועה מציעה התיבה הרציפה אופי פעולה טבעי, הודות לשמונה יחסי העברה קבועים מראש המקנים תחושה דומה לתיבה אוטומטית קונבנציונלית (פלנטרית). היא גם מאפשרת למנוע סל"ד נמוך בשיוט, שומרת כך על שקט יחסי בתא הנוסעים (למעט איוושה מהמראות הגדולות).

     

     

    נוחות והתנהגות: האקליפס ספורט מבוסס על פלטפורמת האאוטלנדר (הוותיק), אך הוא בעל כיול מתלים מוקפד ומוצלח בהרבה מאחיו הגדול, נוקשה יחסית בהתאם לפניה לקהל אירופי. למרות חישוקי "18 נמוכי חתך ברכב המבחן, ספיגת השיבושים במהירות נמוכה היא טובה יחסית, ובעיקר מרשימה השמירה על ריסון המרכב במהירות גבוהה.

     

    אחיזת הכביש גבוהה יחסית, וזוויות הגלגול צנועות מהמקובל, ואלה מאפשרות התמודדות טובה עם שינויי כיוון תכופים. מערכת ההנעה הכפולה (שלושה מצבים - אוטומטי, שלג וכורכר) מאפשרת הורדה יעילה של הכוח לגלגלים מיציאה מפניות גם בתנאי אחיזה דלים. לעומת זאת, ההגה נטול תחושה, וגם מערך הבלימה לא הרשים באירוע ההשקה.

     

     

    סיכום: קשה להניח שהאקליפס קרוס יתמודד על ראשות הקטגוריה מול גרסאות הבסיס של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, בוודאי לא בתחילת דרכו. אך הוא בהחלט עשוי להציע אלטרנטיבה ראויה עבור מי שחושק ברכב פנאי שונה וייחודי. נקודות החוזק העיקריות: מראה מושך מבחוץ ובפנים וגם איכויות נהיגה מרשימות. ובכל מקרה, ליבואנית יש הרבה יותר סיבות מבעבר להרגיש אופטימית.

     


    מיצובישי אקליפס קרוס 4WD

    מיצובישי אקליפס קרוס 4WD
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,499 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,800 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה / רציפה
    אורך 440.5 ס"מ
    רוחב 180.5 ס"מ
    גובה 168.5 ס"מ
    בסיס גלגלים

    267 ס"מ

    משקל 1,550 ק"ג
    נפח תא מטען 448 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.8 שניות
    מהירות מרבית 200 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 159 גרם לק"מ
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מיצובישי אקליפס קרוס בהשקה - היישר לעין הסערה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים