שתף קטע נבחר

איפה הכסף? פורד הבטיחה פיצוי, בית המשפט מעכב

לפני כמעט שנה הודיעה יבואנית פורד לישראל כי הגיעה לפשרה עם בעלי מכוניות מתוצרתה עקב תיבת הילוכים לקויה, וכי תשלם לכל אחד מ-35 אלף בעלי פוקוס ופיאסטה 1,400 שקלים ותאריך את האחריות. את הכסף איש לא ראה בינתיים ובעלי המכוניות זועמים. פורד ישראל: "התיק מצוי בהליכים משפטיים"

פורד הגיעה לפני 10 חודשים להסכם פשרה, לפיו תשלם 1,400 שקלים כפיצוי על תיבת הילוכים כושלת ל-35 אלף בעלי פוקוס ופיאסטה בישראל. למרות זאת, את הכסף אף לקוח לא קיבל עדיין. בירור נוסף שנערך לאחרונה עם היבואנית, חברת דלק מוטורס, נענה בתשובה לאקונית לפיה אין לחברה מושג מתי עשוי הכסף להגיע ללקוחות המתוסכלים. בחברה אומרים ל-ynet: "התיק מצוי בהליכים משפטיים ומתקדם לפי הנחיות בית המשפט".

 

המכתב שקיבלו 34 אלף בעלי פורד לפני כשנתיים

  

 

במוקד התקלה עמה נאלצה (ועדיין נאלצת) פורד-ישראל להתמודד עומדת תיבת ההילוכים הרובוטית (מצמד-כפול), אותה התקינה היצרנית בשניים מהדגמים הפופולאריים שלה - פוקוס ופיאסטה. מדובר בכ-31 אלף מכוניות מדגם פוקוס וכ-2,600 מדגם פיאסטה. כפי שפורסם ב-ynet לפני כשנתיים, מייד לאחר תחילת שיווק הדגמים החלו בעלי מכוניות להתלונן על תפקוד לקוי של התיבה שהתבטא ברעידות, טלטול בעת החלפות הילוכים (בעיקר במהירות נמוכה), "נעילה" בהילוך מסוים ולעיתים אף השבתת המכונית מבלי שתוכל להמשיך ולנוע, כמו-גם נזילות שמן בתיבות ההילוכים.

 

פורד לא יכולה הייתה להתעלם מהתקלה הגורפת והודיעה כי היא מזמינה עשרות אלפי מכוניות למוסך כדי לעדכן בהן את תוכנת ניהול תיבת ההילוכים. בקריאת התיקון כללה פורד דגמי פוקוס "דור שלישי" עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר שנמכרו כאן בין 2012 ל-2015 ודגמי פיאסטה עם מנוע 1.6 ליטר ששווקו בין 2013 ל-2016.

 

בנוסף הודיעה דלק מוטורס כי תאריך את תקופת האחריות שהיא מעניקה למכלולי התיבה במכוניות אלה לחמש שנים (שבע בסך הכל) או 160 אלף ק"מ, ואילו למחשב ניהול התיבה תינתן אחריות של 10 שנים או 240 אלף ק"מ. יש לציין כי בשני המקרים מועד תחילת האחריות הוא עליית הרכב לכביש וסיומה בתום התקופה, ללא קשר לסוג הבעלות (פרטית, ליסינג) או לזהות בעליה - גם אלה שירכשו את הרכב כיד שניה, שלישית וכדומה.

 

אלא שפתרון זה לא הספיק לעשרות אלפי הלקוחות ובמקביל הוגשה תביעה ייצוגית כנגד היבואנית והיצרנית. במסגרת דיון שנערך בין הצדדים הוחלט על פשרה, לפי היבואנית תשלם 49 מיליון שקלים לעשרות אלפי הלקוחות שסבלו מתיבת הפאוור-שיפט הלקויה. במקרה של רכב פרטי שנמכר לבעלים חדשים יקבל הבעלים המקורי 1,200 שקלים והבעלים השני 200 שקלים. במקרה של רכב שנמכר לחברת ליסינג - מרבית דגמי פוקוס - תקבל חברת הליסינג 1,200 שקלים, ומשתמש הליסינג 200 שקלים.

 

מתי אכן יגיע הכסף לעשרות אלפי הלקוחות? שלב זה של הסאגה אינו ברור כרגע. בפורד לא יודעים לומר מתי יסתיים ההליך המשפטי ובעלי המכוניות - אלה מוזמנים בעיקר להמשיך ולהמתין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פורד פוקוס - מה עם הכסף?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים