שתף קטע נבחר

פסק זמן מחדשות רעות: טסלה מציגה משאית ורודסטר

יצרנית הרכב החשמלי שמתמודדת לאחרונה עם פרסומים שליליים עקב כישלונה לעמוד בהבטחותיה, זוכה סוף סוף למעט פרסום חיובי עם תכניות למשאית ייחודית ורודסטר חדשה. הבעיה: העיכוב במסירת מודל 3 ייצר חוסר אמון בתעשייה

יצרנית הרכב החשמלי טסלה חשפה בסוף השבוע שני דגמים חדשים, הצפויים להגיע לייצור בעוד כשנתיים: משאית סמי טריילר ייחודית ורודסטר ספורטיבית, דור שני למכונית הראשונה בהיסטוריה של טסלה. יש להזכיר כי בחודשים האחרונים זוכה החברה הקליפורנית ללא מעט ביקורת על הפער העצום בין יעדיה המוצהרים בנוגע לשיווק מודל 3 החדשה והמציאות העגומה בשטח. עובדה זו לבטח אינה מסייעת לה לשכנע כעת כי בעוד כשנתיים תוכל אכן לספק את שני כלי הרכב עליהם הצהירה.

 

 

הצגת המשאית החשמלית מהווה עבור היצרנית כניסה לקטגוריה חדשה לחלוטין ומרחיבה את היצע כלי הרכב שהיא מתעתדת לשווק לצד מכוניות היוקרה המוכרות (מודל S ו-X). מראה רכב העבודה הגדול נגזר מהרצון להפוך אותה לחסכונית עד כמה שניתן. בהתאם, תא הנהג צר יחסית לגובהו, אין מראות בולטות(!) הגג נמתח לאחור והחרטום עמוק ומאוד נמוך וקרוב לקרקע. לפי טסלה, מקדם הגרר נמוך בכ-50% מהמקובל בקטגוריה. מה עוד? לרשות הנהג צמד מסכי מגע לנתונים משני צידי ההגה, ומשב נוסף ומתקפל (ג'אמפ סיט) מאחוריו לנוסע מזדמן.

 

 

יחידת ההנעה כוללת ארבע מנועים חשמליים המניעים כל אחד את ארבעת הגלגלים האחוריים. טסלה טוענת שהכוח המוזן לצמיגים מאפשר - עם נגרר במשקל 36 טון - טווח נסיעה של כ-800 ק"מ ולא פחות חשוב, זינוק מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-20 שניות בלבד, מהר יותר מכל משאית מקבילה בעלת מנוע דיזל. ופרט מידע מסעיר עוד יותר - ללא הנגרר היא תסיים את המיאוץ הקלאסי בחמש שניות בלבד - מהר יותר ממכונית ספורטיבית דוגמת הונדה סיוויק טייפ R. שימוש ברשת הטעינה המהירה של היצרנית תאפשר לטעון את המצברים במשך כחצי שעה - זמן מתאים לארוחת בוקרה - כך שהטווח יוארך ב-644 ק"מ נוספים.


 

המשאית תציע את מערכת הבטיחות "אוטו פילוט" המוכרת ממכוניות הנוסעים שלה, ואשר כוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום ושמירה על נתיב. בנוסף, המנועים החשמליים מצוידים במערכת הכוונת מומנט נפרדת לכל גלגל ומאפשרים כך למנוע מצב של החלקת הנגרר ללא שליטה (Jackknife).

 

 

ויש גם ספורטיבית אמיתית

הרודסטר הייתה מכונית ראשונה של טסלה בייצור סדרתי (2008) שהתבססה על לוטוס אליז, אך ייצורה הופסק לפני כחמש שנים. הדור החדש, שמוצג כעת לאחר הבטחות רבות לאורך השנים, יהיה לדברי טסלה הרכב בעל הזינוק המהיר בעולם - 1.9 שניות ל-96 קמ"ש, 0.6 שניות פחות ממחזיקת השיא הקודמת, מודל S בגרסת P100 D. ל-160 קמ"ש היא תגיע תוך 4.2 שניות בדרך למהירות מרבית של יותר מ-400 קמ"ש. המיאוץ לרבע מייל (400 מטר) ייקח 8.9 שניות ובכך תהיה למכונית ראשונה בייצור סדרתי שמסיימת אותו בפחות מ-9 שניות.  

 

יחידת ההנעה כוללת שלושה מנועים חשמליים, שניים לגלגלים האחוריים ואחד לקדמיים (למעשה הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מאחור), המפיקים יחדיו 1,020 קג"מ, אך נתון ההספק המרבי לא פורסם. מצברים בקיבולת 200kWh מאפשרים לרודסטר טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ בין טעינות.


 

מבחינה עיצובית הרודסטר שונה מגרסת המקור בגג נפתח חלקית בתצורת טרגה. היא גם מציעה צמד מושבים אחורי המאפשרים מקום (תיאורטי) לארבעה. תא הנוסעים מינימליסטי עם גלגל הגה עתידני ומסך מגע גדול במרכז הקונסולה השולט בשלל המערכות.

 

 

תג המחיר של הרודסטר עומד על 200 אלף דולר, או 250 אלף דולר לגרסת ההשקה במהדורה מוגבלת של כ-1,000 יחידות.

 

 

בנוסף חשפה טסלה תמונת קדימון לטנדר חדש שתשיק בעתיד ויהווה עבורה כניסה לאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר בצפון אמריקה. לדברי היצרנית הוא יחלוק את הטכנולוגיה עם המשאית החדשה ויהיה במידות כאלה שיאפשרו לו לשאת טנדר בתא המטען, כמה שנראה באיור כצללית פורד F150. למרות זאת הוא יאפשר נהיגה באמצעות רישיון רכב רגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים